HPE ראשונה במכירות השרתים למחשבי על – כפול מ-Dell EMC

על פי מחקר חדש, תחום השרתים למחשבי-על חצה את ה-1.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה ● מכירות HPE לתחום עמדו על כחצי מיליארד דולר ואילו של Dell EMC - כרבע מיליארד

HPE

HPE כמעט ומכפילה את היקף מכירות השרתים שלה לטובת מחשבי-על, בהשוואה למכירות של Dell EMC, כך עולה ממחקר חדש שבחן את היקף המכירות לתחום במחצית הראשונה של שנת 2016.

על פי אתר The Next Platform, מבית הרג'יסטר (Register) הבריטי – המצטט נתוני מחקר של IDC, "שרתים הם רכיב מפתח במערכות HPC (ראשי תיבות של מחשוב עתיר ביצועים). לכן, בחינת היקף המכירות שלהם מהווה שיקוף נאמן של התחום".

במחצית הראשונה של שנת 2016, לטובת מחשבים עתירי ביצועים, מכל התצורות וכל הגדלים, נרכשו מכונות בהיקף 5.2 מיליארד דולר ברחבי העולם. 1.6 מיליארד מתוכם נועד לטובת מחשבי-על, משמע מערכות שעלותן של כל אחת נעה סביב כחצי מיליון דולר.

דומיננטיות בתחום

בראש טבלת המכירות ניצבת HPE, עם כמעט חצי מיליארד דולר – 446.081 מיליון. לאחריה ניצבת Wuxi, לה מכירות של 300 מיליון דולר. שלישית Dell EMC, עם 224.17 מיליון דולר. רביעית מדורגת לנובו (Lenovo) ולה מכירות של 142.7 מיליון דולר. חמישית ניצבת Cray עם 130.84 מיליון דולר, ולאחריהן: יבמ (IBM) עם 110.6 מיליון דולר, פוג'יטסו (Fujitsu) עם 51.1 מיליון ו-SGI עם 34.26 מיליון דולר. מכירות שאר החברות במצטבר עומדות על כ-10% מכלל הסכום – 1.602 מיליארד דולר.

הנתונים, מציינים עורכי המחקר, "משקפים את הדומיננטיות של HPE בתחום המחשוב עתיר ביצועים". באוגוסט השנה עוד אייקון נפל, כאשר HPE רכשה את SGI תמורת 275 מיליון דולר במזומן. "אם נצרף את היקף המכירות של SGI לזה של HPE", מציינים החוקרים, "הנתון יעמוד על 480.343 מיליון דולר – הוא משקף יותר מכפליים מאשר המכירות של Dell EMC לתחום מחשבים עתירי ביצועים".

השליטה בתחום, מציינים החוקרים, נלווית להובלה של HPE בהיקף המכירות של שרתים בכלל. נתח השוק של ענקית ה-IT ברבעון השני השנה עמד על 25.4%, עם מכירות של 3.4 מיליארד דולר. Dell EMC הייתה שניה, עם היקף מכירות שעמד ברבעון האמור על 2.6 מיליארד דולר. הנתון משקף נתח שוק של 19.3%. לכל שאר ספקיות השרתים לא היה נתח שוק בינלאומי של שתי ספרות באחוזים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים