"לוקחים מהמנמ"ר מוקדי כוח – והוא נדרש להמציא את עצמו מחדש"

לדברי אריק מיפנו, מנהל מג'יק ישראל, "ארגונים היום רוצים להדק את הקשר עם הלקוח ולייצר עבורו ערך של הצעות מותאמות אישית - בזמן אמת" ● "המנמ"ר שיצליח לחבר את האינטרנט של הדברים עם ה-IT הקלאסי - יהיה מוביל החדשנות של הארגון", ציין

אריק מיפנו, מנהל מג'יק ישראל. צילום: יניב פאר

"העלייה בשימוש במחשוב הענן לסוגיו הביאה לתופעת 'צל ה-IT', לפיה הדרג העסקי בארגון צורך שירותי IT באופן עצמאי, תוך שהם עוקפים את מחלקת המחשוב. מצב זה מביא לירידה בכוחו של המנמ"ר, אשר נדרש להמציא את עצמו מחדש", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים אריק מיפנו, מנהל מג'יק  ישראל.

"המנמ"רים ניצבים בפני אתגרים המגיעים אליהם בשל הופעתן במקביל של כמה מגמות-על טכנולוגיות", אמר מיפנו, "ביניהן האינטרנט של הדברים".

"ארגונים רבים לא מבינים כיצד האינטרנט של הדברים מתחבר ל-IT הקלאסי. כך, לדוגמה, בארגון קמעונאות בעל מאות סניפים, מצרפת ומחוצה לה, התקינו רכיב הקורא נתונים ממכונות הקפה. החיישן המותקן מדווח על תקלה, על חוסר במים או בקפה, או מודיע לטכנאי על צורך בתיקון של מכונה. חיבור שכזה, בין מערך IT בארגונים לבין האינטרנט של הדברים – לא נעשה מספיק, למרות שהוא פשוט".

מגמה טכנולוגית נוספת שניתן לנצל יותר, ציין מיפנו, היא המדיה החברתית. "חיבור הנתונים הנמצאים במערכות התפעוליות, עם נתונים אודות הלקוחות המצויים במדיה החברתית – עשוי להדק את הקשר עם הלקוח. הוא יכול לספק יכולת להניב הצעות ערך מותאמות אישית, בזמן אמת, עבור הלקוחות של הלקוח הארגוני", הסביר.

אינטגרציה בין הענן והקרקע

בשל ההליכה של ארגונים למחשוב ענן, אמר מיפנו, "נדרשת אינטגרציה בין המערכות שבענן ואלו שב'קרקע'. אנו יכולים לעשות חיבור של כלל התהליכים העסקיים, המתבססים על המערכות שנמצאות בעננים השונים – או במערכות קנייניות פנימיות. פתרון האינטגרציה  שלנו יודע להזין את הנתונים השונים – למשל לגבי עסקה שבוצעה – במערכות השונות – למחלקות השונות בארגון, ולחבר בין מערכת ה-ERP, ה-CRM וה-HR, לדוגמה".

"החיבור בין מערכות הארגון ובין המובייל מביא לנגישות של המידע ולהידוק התהליכים העסקיים. כך, למשל, אנשי המכירות מקבלים גישה ישירה למידע המעודכן בזמן אמת. יש לנו מוצר שהדגש בו הוא על ניראות וקלות יישום, והוא כולל 100 מתאמים שמובנים בו".

"בדרך זו אנו יכולים להרים פרויקט בזריזות – בתוך חודשיים, עם אינטגרציה בין תהליכים עסקיים מורכבים. על הדרך חסכתי כוח אדם של שניים-שלושה אנשים הפועלים להבאת הנתונים, חסכתי את ההקלדה שלהם, וצמצמתי לאפס את מספר הטעויות, כיוון שהכל ממוחשב ואוטומטי. לארגון המטפל, לדוגמה, בעשרות עסקאות מדי יום, הפתרון שלנו מניב חיסכון של כ-50% בתהליכי עבודה, בין היתר זמן עבודה על הזמנות, אספקה וטיפול שוטף בלקוח".

אתגר נוסף של המנמ"ר, אמר מיפנו, "הוא  הצורך בצמצום זמן והיקף הפרויקטים. בעבר, המנמ"ר הלך לכיוון של פרויקטים גדולים ומורכבים, היום עליו לספק פרויקטים קצרי זמן וקטנים, ולעיתים אף אפליקציות או פרויקטים מתכלים".

כך, ציין לדוגמה, "בעבר פיתחנו עבור חברה המפיקה פסטיבלים בארצות הברית, אפליקציה 'חד פעמית', או 'מתכלה', המסייעת למשתתפים להתמצא בתוך הפסטיבל – איפה הקופות, היכן השירותים, לאיזו במה להגיע. האפליקציה בסופו של דבר שימשה את מפיקי הפסטיבל פעם אחת בלבד באותה שנה, אבל בפעם הזאת היא ייצרה עבורם ועבור הקהל ערך רב".

שארגוני הביניים ירגישו כמו גדולים

בארגונים הגדולים, ציין מיפנו, "נערכים פרויקטים רחבי היקף להנגשת המידע הארגוני ללקוחות. נעשה חיבור בין ה'בק-אופיס' ובין המובייל עבור לקוח הקצה. אלא שרק 1.5% מהארגונים הם ארגוני אנטרפרייז".

"אנו באים לארגוני הביניים, המהווים 8% מכלל הארגונים, ומציעים להם יכולות של 'גדולים' – לקחת את המידע הארגוני, לרכז אותו ולהוציאו ללקוחות ולספקים – על גבי ערוץ המובייל. כך הם יוכלו לממש את היעד של העמקת הקשר עם הלקוחות הקיימים ויצירת בסיס לקוחות פוטנציאליים עתידיים, וכל זאת במגוון ערוצי תקשורת".

כך, אמר, "הטמענו את הפתרון שלנו בארגון בינלאומי הפועל בעולם התיירות. החברה אגרה מידע על הלקוחות שפקדו את סניפיה ברחבי העולם, ובנתה להם פרופילים. בנינו עבורם פלטפורמה המציעה מבצעים ללקוחות במובייל".

בלא להישמע יומרני, אמר מיפנו, "אנחנו במג'יק מכירים את העסק לא פחות טוב מאנשי הארגון עצמם. זאת, כי כבר ערכנו יותר מ-100 פרויקטים שכאלה, כאשר יש ביניהם דמיון בתהליכים, אף שהם ממגזרי תעשייה שונים: ההזמנה, הלקוח, המוצר, התשלום עבור המוצר – והתמיכה".

בשנת 2017, סיכם מיפנו, "בכוונתנו להגדיל את הפעילות שלנו בעולם המובייל בשוק המקומי. המסר שלנו לארגונים בישראל הוא שהמובייל אינו עומד לכשעצמו – אלא הוא יוצר מידע ומביא מידע. אנו רוצים שזרימת המידע תהיה דו-כיוונית, ובדרך זו התהליכים העסקיים יהיו מבוססי מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים