"על המנמ"ר לדעת לחיות בעולמות ה-IT החדש והישן – במקביל"

לדברי בנג'מין ז'וליבה, מנהל אזורי בסיטריקס, "רק בעבודה בשתי הסביבות - המסורתית וזו החדשה - הוא יוכל לספק חדשנות ללקוחות, הפנימיים והחיצוניים"

בנג'מין ג'וליבט, מנהל אזורי, סיטריקס. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר כיום נדרש לחיות בשני עולמות, זה של ה-IT המסורתי, וזה החדש, של הענן לסוגיו. הדרך היחידה בה הוא יוכל לספק חדשנות ללקוחותיו בארגון – המשתמשים הפנימיים והלקוחות החיצוניים, היא באמצעות יכולת לעבוד בשתי סביבות ה-IT, ובמקביל", כך אמר בנג'מין ז'וליבה, מנהל אזורי, סיטריקס (Citrix).

ז'וליבה דיבר במסגרת כנס CITRIX SYNERGY UNPLUGGED. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים סטוקו במגרשי הטניס בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות יותר מ-200 לקוחות ושותפים עסקיים. את הכנס ערכה אינוקום מקבוצת אמן, נציגת סיטריקס בישראל.

לדברי ז'וליבה, "תעשיית המחשוב חווה ארבע מגמות-על טכנולוגיות משנות ומשבשות שמתרחשות יחד, במקביל: מחשוב ענן, ניידות, ניתוח Big Data ואינטרנט של הדברים. מחקרים מצביעים כי כבר כיום 90% מהארגונים משתמשים בענן ציבורי, 75% מהם מנצלים מידע רחב היקף (Analytics), 40% מהארגונים חדלו מלספק רכיבים לעובדים כי אלה מביאים את הרכיבים מהבית. בנוסף, חברות המחקר צופות התפשטות של מגמת האינטרנט של הדברים: בתוך שנים ספורות, 30 מיליארד מכשירים יחוברו לאינטרנט".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

מחר, אמר ז'וליבה, "יהיה עליכם לבנות את הדטה סנטר שלכם עם ענן מחשוב כלשהו. המשימה שלנו היא לסייע לכם לחבר בין שני העולמות. יש לנו את הארכיטקטורה הנדרשת לכך. אנו מחברים את הדטה סנטר מצד אחד לענן – ומצד שני לתחנות הקצה. זו הדרך היחידה להתמודד עם האתגר של קצב החדשנות שמואץ ללא הרף".

אתגר שני, ציין ז'וליבה, "הוא לשנות את האופן בו מסופקים שירותים – מקנייני ללא קנייני, מהדטה סנטר לענן, וכל זה עם הקצאות מהירות יותר. לכך נילווה הצורך בשקיפות של המערכות, כדי להאיץ את החדשנות ולשמר את הקיים".

"למנמ"רים נולדה הזדמנות לגבי האופן שבו הם מבצעים פרויקטי IT", אמר ז'וליבה. "עליהם לקבל יותר גמישות, לצמצם הוצאות תפעול, לא לנעול את הנתונים והיישומים בענן אחד, אלא לקבל יכולת לעבור מענן לענן ומהענן – לדטה סנטר. לכן, עליהם להיות במצב בו האחריות לביצוע האינטגרציה לא תהיה עליהם".

הענן של סיטריקס, אמר ז'וליבה, "הוא לא מוצר, הוא מטריה, מעטפת. אסטרטגיית הענן שלנו שמה דגש על אספקת שירותים חדשים במהירות וביעילות, עם יכולת הקצאה, תוך פעילות בשלושה שדות – אפליקציות, רשת ונתונים. זה נעשה במתכונת IaaS – תשתיות כשירות, עם ארבע יכולות: בנייה מהירה ופשוטה, יכולת ניהול קלה, גמישות ומעטפת אבטחת מידע".

"גרטנר (Gartner) אמרה באחרונה למנמ"רים, כי עליהם ללמוד לחיות יחדיו בשני העולמות – החדש, המשבש, והישן", סיכם ז'וליבה. "את היכולת הזו אנו מספקים".

תומר פרי, מנכ''ל אינוקום מקבוצת אמן. צילום: ניב קנטור

תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן. צילום: ניב קנטור

תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן, פתח את הכנס ואמר כי "האתגר המרכזי של המנמר"ים כיום הינו להפוך את כלל הארגון לדיגיטלי . תהליך כזה, הנעשה על בסיס המתודולוגיה של סיטריקס יבוצע על ידי הפיכת כלל התהליכים הארגונים לממוכנים".

"בבסיס הרעיון של הפיכת הארגון לדיגיטלי", אמר פרי, "עומדת התפיסה של מיכון תהליכים. כל התהליכים שעד היום נעשו ידנית יוסבו לדיגיטליים על ידי התחברות באמצעות פלטפורמה התומכת בחיבור מכל מכשיר לעולם האפליקטיבי-דיגיטלי". על מנת לממש את הרעיון, אמר, "נדרש לתת למשתמשים יכולת לעבוד עם האפליקציות הארגוניות ולהתחבר אליהן מכל מקום ובאמצעות כל מכשיר, או יחידת קצה".

החזון של סיטריקס, סיכם פרי, "הוא לאפשר עבודה מאובטחת עם חוויית משתמש איכותית מכל יחידת קצה בכל עת ובכל מקום. את זה עושה סיטריקס על ידי וירטואליזציה של תחנות הקצה, בשילוב טכנולוגיה לשיתוף קבצים מכלל המכשירים הניידים. כך מתאפשרת דיגיטציה של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים