הנרי ון-דר וארן, VMware: "יש חוסר שליטה קיצוני ב-IT הארגוני"

"הגורמים למצב זה הם התקציב של המנמ"רים, שכמעט שלא גדל, בעיות תפעול ואבטחת מידע, משום שגורמים שונים בארגון הולכים לעננים שונים ועל המנמ"ר לדלג ביניהם", אמר ון-דר וארן, סגן נשיא החברה לאזור דרום אירופה

הנרי ון-דר וארן, סגן נשיא VMware לאזור דרום אירופה. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר נלחם בכמה חזיתות. משימותיו גדלות אך תקציבו לא גדל. עליו להתחיל במסע להפיכת הארגון לדיגיטלי ולהתמודד עם המערכות הישנות. בניגוד לעבר, לא כל ה-IT מצוי בשליטתו. המענה לשלל האתגרים הוא היכולת לדלג בצורה מושכלת ונוחה בין ענני המחשוב השונים", כך אמר הנרי ון-דר וארן, סגן נשיא VMware לאזור דרום אירופה, בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך בעת ביקורו בארץ, לפני ימים אחדים.

הוא ציין בראיון כי "בכל פעם שמגיע למנמ"ר איש עסקי בארגון ומבקש אפליקציה או שירות חדש, הוא נענה בתשובה מתסכלת שלפיה הפיתוח יארך זמן ויעלה הרבה כסף. מצב זה הוליד בשנים האחרונות את תופעת 'צל ה-IT', של רכישת מחשוב ושימוש בו שלא דרך המנמ"ר. המחקרים גורסים שיותר ממחצית מתקציב ה-IT בארגון לא עובר דרך המנמ"ר".

לדבריו, "מערכות ה-Legacy הארגוניות לא הצליחו לתת מענה לצרכים החדשים של גורמים שונים בארגון. כלל הגורמים הללו, בנפרד, החלו לצרוך IT בעצמם, בענן, תוך עקיפת המנמ"ר וצוותו. מדובר במהלך שהחל עם אנשי השיווק בארגונים, ומשם זלג לאנשי משאבי אנוש, מכירות, תפעול ורכש. כך, בעוד תקציב ה-IT של האנשים העסקיים – שיווק, מכירות, משאבי אנוש – בארגון צמח בנתון דו-ספרתי, תקציב ה-IT של המנמ"ר גדל רק ב-1% או 2%".

"מצב חדש זה מייצר תסכול מובנה, אבל מעבר לו גם בעיות תפעול, כי יש מערכות Legacy מחד ו-'ספגטי' בענן מאידך", אמר ון-דר וארן. "בנוסף, נוצרת בעיה כלכלית, משום שהשימוש במחשוב בדרכים עקיפות מביא לעוד הוצאות. מעל לכל אלה נוצרת בעיית אבטחת מידע רחבת היקף, כי כל אחד בארגון הולך לענן נפרד. זה יוצר מצב של חוסר שליטה קיצוני".

עננים על ראשינו, הרוח איתן

"על מנת לשנות מצב זה מהיסוד", אמר ון-דר וארן, "חברנו לשתי ספקיות ענן ענקיות – יבמ (IBM) ו-AWS. המטרה היא לספק למנמ"רים שתי יכולות במקביל – לשנע נתונים מהדטה סנטר המסורתי לענן, ולדלג מענן לענן".

הוא ציין ש-"שיתוף הפעולה שלנו עם יבמ הוא לטובת הקמת ענן פרטי לכאורה, על הענן הציבורי של יבמ – עם התוכנה של VMware. באופיו, ב-'התנהגות' שלו, ענן שכזה הוא פרטי, כשהמערכות הן מכונות ייעודיות שנמצאות רק בשימוש הפרטי של הלקוח הארגוני. כך הלקוחות יכולים לאמץ את תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) בצורה מהירה ופשוטה. הארגון יכול ליישם ענן היברידי, עם תאימות מלאה ועם טכנולוגיה של VMware אותה מריצים אנשיו בתוך הדטה סנטר הפרטי שלו".

מה עם אבטחת המידע?

ון-דר וארן אמר ש-"טכנולוגיית NSX שלנו מהווה את הגשר בין הענן הפרטי לציבורי, בהיבטים של תקשורת ואבטחת מידע. אנחנו 'מותחים' את הרשת מהענן הפרטי בארגונים אל זה הציבורי. אנחנו מאפשרים העברת עומסי עבודה פנימה והחוצה, בצורה שקופה ובאופן רציף. כך, אנחנו מציעים ללקוחות יכולת לאימוץ הענן בקלות, תוך שמירה על ההשקעות הקיימות שלהם ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות. זה מספק ללקוחות הארגוניים את הזריזות והתגובתיות העסקית שלהן הם נדרשים כיום".

שיתוף הפעולה השני של VMware בענן, ציין, הוא עם אמזון (Amazon). "אנחנו מספקים ביחד שירות ענן היברידי, שמאפשר מעבר מהיר של עומסי עבודה בין הענן הפרטי לציבורי. המהלך נועד לאפשר לארגונים בנייה ואספקה של מערכת היברידית משולבת ורציפה, שתעניק ללקוחות החברות דטה סנטרים מבוססי תוכנה על תשתית הענן הציבורי של אמזון. אנחנו מציעים לארגונים יכולת לשמר את ההשקעה שלהם באפליקציות ובתהליכים השונים, והם גם יוכלו לנצל את הטווח הגלובלי, היכולות המתקדמות והגודל של הענן הציבורי של אמזון", אמר.

לדברי ון-דר וארן, "שיתופי הפעולה הללו מאפשרים לארגונים להעביר את עומסי העבודה שלהם מהדטה סנטר לענן בצורה מהירה ופשוטה. בניגוד למצב הרגיל, שבו ההעברה אורכת שבועות עד חודשים, בשירות זה אורכה של ההגירה לענן הוא שעות ספורות בלבד".

"בסופו של יום", סיכם, "המהלכים הללו מחזירים את המושכות, את השליטה, למנמ"ר. הוא שב להיות האחראי על המחשוב ומממש את ייעודו החדש כמתווך של ה-IT – הגורם שמספק את האפליקציות ושולט עליהן. על הדרך, מצטמצם משמעותית הגודל של 'צל ה-IT'. המנמ"ר בונה אסטרטגיית מחשוב חוצת עננים – כשאנחנו משמשים כמעין 'דבק' בין העננים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    הבחור כתב סרט בדיוני ומנסה לשווק אותו בעולם. אין שום קשר בין התפיסה המעוותת של ואן דר וארן לבין תפקידו ותפקידו של המנמר. הבחור יצר מן דמות דימיונית של מנמר דמיוני שבינו לבין המציאות יש תהום

אירועים קרובים