"חדשנות היא היכולת לבחור את האנשים הנכונים שיובילו את הארגון"

"כדי להגיע לחדשנות, צריך להבין לאן רוצים ללכת ועם מי רוצים לעבוד", אמר אלי משה, המנכ"ל האזורי של HDS

אלי משה, המנכ"ל האזורי של HDS. צילום: יח"צ

"אחד המרכיבים המרכזיים בחדשנות הארגונית הוא היכולת לבחור את האנשים הנכונים, שיכולים לממש את החזון של הארגון בתחום. חדשנות פירושה קודם כל להבין לאן רוצים ללכת ועם מי רוצים לעבוד", כך אמר אלי משה, המנכ"ל האזורי של HDS.

משה דיבר בכנס וסיור מקצועי שערך פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים בבארי, בירת חבל פוליה שבדרום איטליה. הנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בכנס השתתפו כמה עשרות מנמ"רים מארגונים ממגזרים שונים במשק ומנהלי חברות IT שעובדות עם התעשייה. האירוע נפתח בהרצאה וסדנה אינטראקטיבית שהעביר פרופ' גדי אריאב, ראש המרכז לחקר עסקים גלובליים באוניברסיטת תל אביב, ועסקה בהיבטים השונים של חדשנות וכיצד מיישמים אותה בפועל. בהמשך נערכו שלושה מושבים בהנחיית רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT, שבהם השתתפו מנמ"רים ומנהלי חברות. המושבים עסקו בנושאים ערים חכמות, תעשייה חכמה וחידושים טכנולוגיים, וענן ומערכות Legacy.

לדברי משה, HDS מאמינה בהשקעה בכוח אדם ובגיוס של האנשים הנכונים. כהוכחה לכך הוא הביא את הצלחתה לגייס לשורותיה את איתן יהודה, ה-CTO של החברה, שעבר אליה מישראכרט. "ההצלחה הזאת באה לידי ביטוי בכך שבחרנו מישהו שהוא לא מהתעשייה, בניגוד לכל מיני עצות ואזהרות שהעבירו אליי", אמר.

בהמשך דבריו עבר משה לתאר את האתגרים איתם מתמודדת חברה כמו היטאצ'י (Hitachi), שהיא בת 100 שנה ומבינה שעליה לממש חדשנות בכל התחומים. "לצורך כך פתחנו לא מעט משרות בתקופה האחרונה", סיפר. "זו מלאכה לא קלה שאינה אופיינית לתרבות המאוד מיוחדת של היטאצ'י, שאני לומד להכירה בכל יום".

איתן יהודה, ה-CTO של HDS

איתן יהודה, ה-CTO של HDS

הוא סיכם את דבריו באמרו כי "שם המשחק בהצלחה הארגונית זה האנשים והיכולת לממש את החזון".

"HDS הולכת חזק מאוד על העיר החכמה"

איתן יהודה, שדיבר אחריו, אמר כי "נחשפתי לחברה עוד בתקופה שהייתי בישראכרט והבנתי כבר אז את מה שאני יודע כיום – שה-IT הוא רק מרכיב אחד מהפעילות של הארגון העצום הזה, שעוסק במגוון תחומים, כמעט בכל דבר בעולם. האתגר שלנו הוא לתת לארגון את היכולות לממש את האסטרטגיה שלו".

הוא ציין ש-HDS היא שחקנית מרכזית בשוק המערכות המשולבות, שמתפתח במהירות. "בשנתיים האחרונות אנחנו רואים שארגונים רבים רוצים לחסוך בעלויות הרישוי ובוחנים מעבר לתוכנות בקוד פתוח", אמר. "החשש הגדול של החברות הוא מהיבטי התמיכה והתאימות למערכות הקיימות בארגון. לכן, היטאצ'י קיבלה החלטה אסטרטגית להיות חלק מהקהילה של הקוד הפתוח ולהבטיח תאימות מלאה למוצרים הקיימים. לדוגמה, אנחנו מספקים תמיכה מלאה בכל מרכיבי ה-Open stack ובבסיסי נתונים כמו Hadoop".

בהמשך אמר יהודה ש-HDS הולכת חזק מאוד על העיר החכמה. אנחנו מביאים לטרנד הזה את המרכיב הכי חשוב בעיר החכמה – האינטרנט של הדברים", ציין. "אנחנו מספקים פלטפורמה לניהול הסנסורים הרבים שמייצרים את העיר החכמה וכבר יש לנו התחלות של התקנות בכמה ערים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים