שני קציני תקשוב קיבלו אותות הוקרה מהרמטכ"ל

רב סרן ע', המשרת ביחידה טכנולוגית הנמצאת תחת יחידת לוט"ם, קיבל את האות הטכנולוגי על פועלו הייחודי בתחום וסא"ל ד' מיחידת מצו"ב קיבל פרס מפעל חיים

פרס מפעל חיים. סא"ל ד' מיחידת מצו"ב של לוט''ם. צילום: דובר צה"ל

שני קצינים מאגף התקשוב קיבלו אותות הוקרה מהרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, על פעילותם בצבא.

טקס קבלת האותות התקיים בשבוע שעבר בפו"ם שבגלילות.

בין מקבלי האות, ייצגו את אגף התקשוב שני קצינים. רס"ן ע', המשרת ביחידה טכנולוגית הנמצאת תחת יחידת לוט"ם, קיבל את האות הטכנולוגי על פועלו הייחודי בתחום הטכנולוגיה וסא"ל ד' מיחידת מצו"ב (מרכז צופן וביטחון), מיחידת לוט"ם אף הוא, קיבל פרס מפעל חיים.

האות מוענק לקצינים ונגדים המשרתים בצה"ל ובמפא"ת שבמשרד הבטחון, על תרומה משמעותית בתחום הטכנולוגיה. החיילים מקבלי האות פעלו לפיתוח אמצעים וכלים טכנולוגים שונים, אשר סייעו ותרמו לעוצמתו של צה"ל בכלל זירות פעולותיו. בראש הוועדה שבחרה את מקבלי האות מטעם הרמטכ"ל, עמד תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת.

סא"ל ד' משרת בצבא זה 25 שנים, ובעוד חודשים ספורים צפוי להשתחרר מהצבא. הוא נשוי, אב לשבעה ילדים, מתגורר באריאל, נולד בארצות הברית ועלה לארץ בגיל שש.

סא"ל ד' מיחידת מצו"ב של לוט''ם. צילום: דובר צה"ל

סא"ל ד' מיחידת מצו"ב של לוט"ם. צילום: דובר צה"ל

לדבריו, תמיד היה לו עניין ומשיכה לעולם הטכנולוגי, על כן התגייס לאגף התקשוב למסלול של עתודה טכנולוגית. הוא בעל תואר מהנדס אלקטרוניקה ובעל תואר שני במדעי המחשב. במהלך שירותו נגע סא"ל ד' בתחומים טכנולוגים מגוונים, כולם בעולמות אבטחת מערכות והגנת הסייבר. בשל ניסיונו הרב ומקצועיותו, סא"ל ד' הוכר כמוקד ידע ייחודי בתחומו.

בנימוקי הוועדה לבחירת ד' בפרס "האות הטכנולוגי", נכתב כי הוא קיבל אותו על "פעילות לאורך שנים בתחום אבטחת המידע, וליווי התפתחות התחום בשני העשורים האחרונים, מפיתוח אמצעים שמשמשים את מדינת ישראל בכלל וצה"ל בפרט, דרך שותפות בפיתוח שיטות פעולה ברמה הצה"לית, התערבות בפעילויות מחקר הבונות את הדור הבא של ההגנה בסייבר ושותפות בעולם אבטחת המידע".

עוד צוין כי "את מרבית פעולותיו רק שותפי סוד יודעים, אלה פיתוחים טכנולוגים המשפיעים על ביטחונה של מדינת ישראל הכוללים את כל שלבי הפיתוח, מאיתור הצורך, הגיית הרעיון ועד למציאת הפיתרון.

"העניין הוא פשוט להיות נוכח ממש לכל אורך הפיתוח, המחקר, להשתתף ביוזמה הבסיסית ולהראות מעורבות ונכונות לכל אורך התהליך", אמר סא"ל ד'. "במבט לאחור אכן רואים השפעה משמעותית על הרבה מאוד תחומים בתוך עולם ההגנה בסייבר. אחד האתגרים הוא להסתכל על כל העושר הטכנולוגי המתפתח סביבנו, לזהות את הסיכונים שבדבר ובמקביל למצוא עבורם פתרונות".

הוא סיים באומרו כי "זהו כבוד גדול עבורי לזכות בהוקרה הזאת. בעיני זה קרה הרבה בזכות היחידה המדהימה שאפשרה לי לצמוח, לעשות וליזום. בלי כל האנשים המדהימים פה – זה לא היה קורה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים