סמסונג השיקה מרכז יזמות בתל אביב – ומחפשת סטארט-אפים

החברה מציעה תוכניות לחברות, יזמים וקהילת הסטארט-אפים, ומבטיחה השקעות בסכומים של עד מיליון דולר, אם כי יש לה גמישות גם לסכומים גדולים יותר ● תל אביב היא העיר השלישית בעולם בה משיקה סמסונג מרכז שכזה - אחרי סן פרנסיסקו וניו-יורק

אייל מילר, מנכ"ל Samsung NEXT TLV. צילום: פלי הנמר

סמסונג (Samsung) השיקה הבוקר (א') מרכז יזמות והשקעות בתחום התוכנה, שממוקם במתחם שרונה בתל אביב. מדובר בחלק מהתפיסה של החברה, שידועה יותר בתחום החומרה, לפיה "העתיד הוא בשילוב בין חומרה לתוכנה".

המרכז, Samsung Next, הוא חלק מתוכנית GIC (ר"ת Global Innovation Center) של סמסונג, שמשקיעה בסטארט-אפים ברחבי העולם ואף קונה חלק מהם, ומהווה השלישי מסוגו. לסמסונג שני מרכזים דומים בסן פרנסיסקו ובניו-יורק. נשיא התוכנית הוא דיוויד אן ואת הפעילות בישראל מנהל אייל מילר, ממקימי הסניף של גוגל (Google) בתל אביב.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים מדוע המרכז הראשון מחוץ לארצות הברית מוקם בישראל אמר מילר כי "זוהי זירת הסטארט-אפים השנייה בעוצמתה ובאיכותה אחרי ארצות הברית. בסמסונג מאמינים בזה מאוד". אן ציין בהקשר זה ש-"ההחלטה על פתיחת הסניף הישראלי שלנו התקבלה בזכות האקו-סיסטם החזק של הסטארט-אפים המקומיים וההון האנושי במדינה זו, שהוא ברמה עולמית. בנוסף, ליזמים הישראליים יש רקורד מוכח בתחום התוכנה ושירותי החדשנות, ומומחיות רבה בתחומים שמעניינים אותנו במיוחד".

שלוש תוכניות – לסטארט-אפים, ליזמים ולקהילה

יצוין כי המרכז פעל כמה חודשים ממשרד קטן ברחוב רוטשילד בתל אביב והיום הושק הבניין שבו הוא ממוקם, ששימש בעבר את הממשלה ועבדו ממנו אישים כמו גולדה מאיר ויצחק רבין. בימים אלה כבר פועלים בו ארבעה יזמים וסמסונג מחפשת להרחיב את מספרם באמצעות שלוש תוכניות: לחברות, ליזמים ולקהילת היזמות.

מרכז היזמות החדש של סמסונג בתל אביב. צילום: פלי הנמר

מרכז היזמות החדש של סמסונג בתל אביב. צילום: פלי הנמר

מילר אמר כי "במסגרת התוכנית הראשונה, נשקיע בחברות תוכנה בשלבים Seed עד B. אנחנו מעוניינים בסטארט-אפים בתחומים החמים ביותר כיום בעולם, בהם סייבר, מציאות רבודה, בינה מלאכותית ואינטרנט של הדברים – לא בתחום ספציפי".

התוכנית השנייה, שנקראת EIR, מופנית ליזמים מנוסים, ומספקת להם מקום להיות בו וכן את כל המשאבים שהם צריכים, כדי שהם יוכלו להתמקד בבניית צוות ומוצר. לאחר מכן מחליטה סמסונג האם להמשיך להשקיע במוצר, ואולי אף לרכוש את החברה.

במסגרת התוכנית השלישית יוצרת סמסונג קשרים עם קהילת הסטארט-אפים ומקיימת עבורה אירועים ותוכניות העשרה.

החברה מסרבת למסור מהו הסכום שהושקע בסך הכול במסגרת התוכנית, אולם לדברי מילר, בכל סטארט-אפ מושקע סכום של עד מיליון דולר ובכל יזם משקיעים לתקופה של עד שנתיים.

יצוין כי המרכז החדש מצטרף לפעילות של סמסונג בישראל: החברה מריצה תוכנית Run way ביקום ויש לה מרכזי מו"פ שם וברמת גן. לצד הסטארט-אפים, היא מגייסת עובדים למרכז החדש בתל אביב: סמסונג מחפשת איש השקעות, מנהל טכנולוגי ראשי ומומחים במוצרים ובחוויית לקוח.

לסיכום אמר מילר כי "הרעיון שלנו הוא לעזור לסמסונג להפוך למובילה גם בעולם התוכנה, לשלב בין חומרה לתוכנה ולשלב את תרבות הסטארט-אפים לתוך החברה. ההסתכלות שלנו מוכוונת תוכנה, ואנחנו מנסים לזהות את הדברים שהשוק ידרוש בעוד מספר שנים ולהשקיע בהם עכשיו, לא רק באזור הנוחות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים