לארי אליסון, אורקל: "ה-IT נדרש לניידות אמיתית לעומסי עבודה בכל הסביבות"

לדברי אליסון, מייסד ויו''ר החברה, "רק כך המנמ''רים יכולים להמשיך למנף את השקעות העבר שלהם ב-IT, לשמור על עלויות נמוכות ולהפיק תועלת מהירה מהיעילות של מחשוב הענן"

לארי אליסון, מייסד אורקל. צילום: יח"צ

"הצורך של המנמ"רים כיום הוא לניידות אמיתית של מערכות ה-IT, הנתונים והאפליקציות, עם טיפול בכל הרמות של עומסי העבודה בכל סביבות המחשוב – הן בדטה סנטר הפרטי, ב'חצר הבית' – והן בענן", כך אמר לארי אליסון, מייסד ויו"ר אורקל (Oracle).

אליסון, CTO של ענקית ה-IT, דיבר שלשום (ג') בערב, בכנס Oracle Open World 2016, שנערך השבוע בסן פרנסיסקו. לכנס הגיעו השנה כ-60 אלף משתתפים, מתוכם 150 מישראל.

אליסון אמר כי "רק עם מימוש הניידות בין מערכות ה-IT וסביבות המחשוב, עם תמיכה בעומסי עבודה מעורבים, המנמ"רים יכולים להמשיך למנף את השקעות העבר שלהם ב-IT, לשמור על עלויות נמוכות ולהפיק תועלת מהירה מהיעילות של מחשוב הענן".

גם הפעם אליסון לא היסס להשתמש במילים חריפות נגד אמזון (Amazon): "בסיסי הנתונים של אמזון נמצאים 20 שנה מאחורי אורקל".

לא תומכים בעומסי עבודה מעורבים

הוא הציג מחקרי ביצועים השוואתיים, לפיהם בסיסי הנתונים כשירות, DBaaS (Database-as-a-Service) של החברה מהירים פי 105 בעת הטיפול בניתוח נתונים (Analytics) – מול בסיס הנתונים Redshift של אמזון.

בעת עיבוד תנועות מקוון, OLTP, אמר, "אנו מהירים פי 35 לעומת Aurora של אמזון. שלושת בסיסי הנתונים שלהם ישנים וחסרי תכונות קריטיות שאנו הנפקנו כבר לפני שני עשורים. בסיסי הנתונים של אמזון לא תומכים בעומסי עבודה מעורבים".

עבור עומסי עבודה מעורבים, אמר אליסון "אנו מהירים פי 1,000 ויותר. בסיס הנתונים שלנו מהיר פי 24 כשהוא פועל על הענן שלנו, בהשוואה לעבודה של בסיס הנתונים של אורקל על הענן של אמזון, AWS".

לדבריו, "בסיסי הנתונים של אמזון סגורים יותר מהמחשבים המרכזיים של יבמ (IBM). הם פועלים רק על מערכת AWS – וכך המנמ"ר נעול עימם לנצח. ארגונים לא יכולים להשתמש במערכות אמזון להרצה של פיתוח ובדיקות באתר הלקוח, לא יכולים להשתמש בהגנה מפני אסונות באתר הלקוח, וגם אין תאימות בין הניהול – לפתרונות באתר הלקוח".

אליסון לא הרפה. "בסיסי הנתונים של אמזון לא תואמים לבסיסי נתונים ארגוניים קיימים, לא רק של אורקל, אלא גם DB2, SQL Server ו-Teradata, מה שמאלץ ארגונים להשליך השקעה של עשרות שנים במעבר לענן אמזון. ל-AWS יש ביצועי אחסון מוגבלים ואיטיים".

"הטכנולוגיות החדשות שלנו יניעו את התשתיות ובסיסי הנתונים בענן של העתיד", אמר אליסון, "אמזון מפגרים עשרות שנים מאחור בכל תחום חשוב בעולם בסיסי הנתונים".

הכרזות חדשות

אליסון הכריז על Oracle Database 12c Release 2 בענן, והשיק שירות חדש: Oracle Exadata Express Cloud Service. "הוא מספק את בסיס הנתונים המלא שלנו, הפועל על תשתית Exadata. העלות לשירות ענן זה נמוכה יותר מפתרונות דומים של אמזון".

לדבריו, "ההחלטה להשיק את בסיס הנתונים בגרסתו החדשה, בענן תחילה, היא הוכחה נוספת לכך שהענן שלנו הוא המיטבי, השלם והאינטגרטיבי ביותר עבור בסיסי הנתונים של אורקל. מדובר בגרסה המספקת לארגונים מכל גודל טכנולוגית בסיס נתונים אמינה, מידרגית ומהירה".

"אורקל נמצאת על הכביש זה ארבעה דורות של טכנולוגיות", סיכם אליסון. "בכל פעם סייענו לארגונים לשנע את הנתונים לדור הבא: מיני-מחשבים ומורשת (Legacy); קליינט-סרבר; אינטרנט, וכעת מחשוב ענן. אנו עוזרים ללקוחות להגר את הנתונים לענן. ההגירה הזו לא תקרה ביום אחד. התעשייה נעה מרישוי מסורתי לענן. יהיה הרבה זמן של שתי הסביבות".

"הענן עונה לצורכי המנמ"ר לאג'יליות של המחשוב, להקצאה עצמית של משאבי מחשוב, להטמעת בסיס נתונים תוך דקות, ליכולת גידול, לצמצום עלויות, הפחתת הצורך לנהל – ותשלום לפי צריכה. הענן יניב יתרונות עצומים – כלכלית וטכנולוגית".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים