טום רוזמיליה, יבמ: "העולם עובר מהפכה טכנולוגית גדולה"

"הדרך שבה אנחנו עושים עסקים, עובדים, צורכים ומגיבים - הכול משתנה", אמר רוזמיליה, סגן נשיא בכיר בחטיבת ה-Systems של החברה ● לדבריו, "העולם מעוצב בשלושה צירי חדשנות – טכנולוגית, שיתופית ועסקית"

טום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר בחטיבת ה-Systems של יבמ. צילום מסך: יוטיוב

"שינויים גדולים מתרחשים בעולם ובתעשייה שלנו, ממש מהפכה. הדרך שבה אנחנו עושים עסקים, עובדים, צורכים ומגיבים – הכול משתנה", אמר טום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר בחטיבת ה-Systems של יבמ (IBM).

רוזמיליה היה דובר המפתח במליאה המרכזית בכנס Edge שעורכת יבמ בלאס וגאס מול אלפי מומחי התשתיות, שהגיעו לשמוע את האסטרטגיות המובילות ואת הפיתוחים שאליהם מכוונת ענקית הטכנולוגיה.

"המסע שלנו, ביבמ, מתמקד באספקת פתרונות קוגניטיביים הפועלים על פלטפורמת ענן בהקשר תעשייתי", ציין. "פתרונות קוגניטיביים הם, למשל, לימוד מכונה ובינה מלאכותית".

"ענן היברידי משיג את הטוב שבכל העולמות"

"פלטפורמת הענן הטובה ביותר מבחינתנו היא ענן היברידי, כי אנחנו לא מתחילים מאפס – עלינו לנצל את מה שכבר יש לנו ולהשיג את הטוב שבכל העולמות, כפי שענן היברידי עושה", אמר רוזמיליה.

"אנחנו מדברים על עיצוב העתיד בשלושה צירים: חדשנות טכנולוגית, חדשנות שיתופית וחדשנות במודלים עסקיים, ולכל אחד תפקיד מכריע בשינוי שהעולם חווה", הוסיף.

לדברי רוזמיליה, "חדשנות טכנולוגית משמעותה שיפור ביצועים מערכתי – יש צורך בתגובה מיידית לכמויות אדירות של מידע שנוצר מדי שנייה, לפני שהוא יהפוך ללא רלוונטי. צריך להגיב מיידית להזדמנות שהוא מציע או לאיום שהוא מציב. לא מדובר בשיפור של שבבי סיליקון, אלא בצירוף של גורמים רבים: מאיצים, ביצועים אנליטיים בזמן אמת ועוד. אנחנו חייבים שהדברים יתבצעו במהירות. לפי מחקר של יבמ, 72% מהמנהלים, מ-70 מדינות וב-21 תחומי תעשייה שונים, רואים בטכנולוגיה את הגורם שישנה את כללי המשחק. זה קרה בתעשיית הפיננסים ובחברות כמו Uber ו-Airbnb. טכנולוגיה משנה את כללי המשחק, אבל חשוב לא פחות – היא חייבת להציע ערך עסקי".

"חדשנות שיתופית משמעותה קידום באמצעות שיתופי פעולה ואנחנו פועלים רבות בשנים האחרונות כדי לקדם שיתופים – בתחומי התוכנה, החומרה, השירותים ועוד. זאת הדרך הנכונה לקדם פיתוחים", ציין רוזמיליה.

"להשלמת התמונה, אין די בחדשנות טכנולוגית ובחדשנות שיתופית. חשוב גם ההקשר העסקי", אמר. "בנושא זה, ראוי להזכיר את אחת הטכנולוגיות החשובות שתתרום לשינויים במודלים עסקיים – טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שתשפיע על כל התחומים המערבים העברת מידע מנקודה לנקודה תוך אימות המידע המועבר ובזמן אמת. הכוונה היא לפעולות כמו העברת כספים, רכישות ופעילות תפעולית. באחרונה השקנו פתרונות ענן הכוללים טכנולוגיה להעברת נתונים מאובטחת ומוצפנת, שתחולל שינוי גדול ותשפיע על תעשיות רבות".

לסיום הציע רוזאמילי למשתתפים "לחשוב על כך שחדשנות משמעותה להגיע מעבר למה שקיים. אין משמעותה עסקים כרגיל, פיתוח טכנולוגיות כרגיל או מודלים עסקיים, אלא שינוי הדרך שבה אנחנו עובדים ומפתחים טכנולוגיה והדרך שבה אנחנו מספקים שירותים לשווקים".

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים