מייקל דל: "טכנולוגיה היא עסק של 'תשתנה או תמות'"

עם השלמת מיזוג הענק עם EMC אומר יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות: "אנחנו בתחילת המהפכה התעשייתית הבאה"

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות

"טכנולוגיה היא עסק של 'תשתנה או תמות', ואנו לחלוטין מודעים לכך", כך אמר מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies).

דל דיבר אמש (ד'), עם השלמת מיזוג הענק של דל ו-EMC, והקמתה של חברת ה-IT הפרטית הגדולה בעולם. לדבריו, "אנחנו בשחר המהפכה התעשייתית הבאה. העולם שלנו נעשה יותר אינטליגנטי ומקושר יותר ברמת הדקה, ובסופו של דבר יהיה מקושר בצורה רחבה לאינטרנט של הדברים. זה יסלול את הדרך עבור לקוחותינו לעשות דברים מדהימים. זו הסיבה שיצרנו את החברה הממוזגת. יש לנו את המוצרים, השירותים, הכישרון וקנה המידה הגלובלי, להיות הזרז לשינוי ולהדריך את הלקוחות , גדולים וקטנים, במסע הדיגיטלי שלהם".

שילוב עסקי EMC ודל מביא ליצירת שחקן שלישי בחשיבותו בעולם המחשוב הארגוני – לפי מחזור – אחרי HP ויבמ (IBM). המגזין פורצ'ן (Fortune) כינה את החברה החדשה בכותרתו "מפלצת ענק" (Behemoth), ביטוי הלקוח מספר איוב.

בהודעת החברה נמסר כי "השלמת הרכישה של EMC יוצרת קבוצה ייחודית של עסקים, אשר מספקים את התשתית החיונית, המאפשרת לארגונים לבנות את עתידם הדיגיטלי, לבצע טרנספורמציה ב-IT שלהם ולהגן על הנכס החשוב להם ביותר – המידע". השילוב בין החברות יוצר ענקית IT בשווי 74 מיליארד דולר, 140 אלף עובדים, 25 מפעלי ייצור, ועם מענה טכנולוגי בתחומים הבאים: ענן היברידי, דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), תשתית אחודה, פלטפורמה כשירות (PaaS), ניתוח נתונים והגנת סייבר.

החברה מסרה כי לקוחותיה נמנים על 98% מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500). לחברה החדשה יש שתי חטיבות גדולות; Dell client solutions business ו-Dell EMC infrastructure solutions business, שתיהן נתמכות על ידי Dell EMC services. בנוסף, כוללת החברה החדשה את החברות: , Pivotal ,RSA ,Secure Works ,Virtustream ו-VMware – שיפעלו כישויות עצמאיות.

"גודלה יאפשר לה לספק יותר חדשנות והשקעה במו"פ, שיווק ומכירות, שירותים ותמיכה, ולספק פתרונות יעילים וחסכוניים יותר עבור הלקוחות", נמסר. "החברה תדווח לציבור על תוצאותיה הכספיות, אולם היותה בבעלות פרטית, תאפשר לה לבצע השקעות ממוקדות יותר בלקוחות ובשותפים שלה לטווח הארוך". עוד ציינו כי החברה הינה מובילת שוק בתחומים רבים בשוק ה-IT. החברה ממוקמת ב-20 רביעי הובלה בריבועי הקסם של גרטנר (Gartner) ובבעלותה יותר מ-20 אלף פטנטים ואפליקציות.

"לטובת הצמיחה שלנו", אמר דל, "השקענו בשלוש השנים האחרונות 12.7 מיליארד דולרים במו"פ, ונמשיך לעשות זאת".

בניגוד להרגלו בעבר, להזכיר את המתחרות יבמ ו-HP (כיום HP ו-HPE), דל לא הזכיר אותן בשמותיהן בשיחת הוועידה ובראיונות לתקשורת הכלכלית בארצות הברית. זאת, כיוון שהשתיים הן שותפות גדולות של VMware.

"זהו יום פנטסטי עבור החברה ולקוחותיה", אמר דל בשיחת הוועידה. "אנו יוצרים את החברה הפרטית הגדולה בעולם. אנו מאמינים כי האנושות ניצבת בפני המהפכה התעשייתית הבאה. הטרנספורמציה הדיגיטלית היא אמיתית, לא מדובר בשינוי של עסקים אלא בשינוי של העולם: עד שנת 2021 מספר הרכיבים המקושרים יעמוד על 200 מיליארד – פי 25 יותר מכמות בני האנוש. אלה ייצרו מסה עצומה של מידע, שנדרש לטפל בו".

"יש לנו את החזון, את החדשנות ואת המיצוב בשוק", סיכם דל. "כל אלה עוזרים לנו לחלום בגדול. זו רק ההתחלה, ההצגה מתחילה רק כעת. נהיה זריזים כפי שהיינו בעבר – ונגדל".

מה קרה בשנה החולפת?

לפני שבוע הרגולטור הסיני, משרד התעשייה והמסחר (MOFCOM) אישר את עסקת הענק, במסגרתה דל רוכשת את EMC תמורת 63 מיליארד דולר. דל והבעלים שלה, קרן סילבר לייק (Silver Lake), המשקיעה בעסקת הענק, קיבלו את האישור. בכך הסתיימו השלבים השונים באישור העסקה, לאחר שדל הצליח לגייס למימון רכישת הענק 50 מיליארד דולר.

ביולי השנה הרכישה אושרה בתוך פחות מרבע שעה: 98% מבעלי המניות של EMC, האוחזים בבעלות של 74% ממנה, אישרו בתוך 12 דקות את רכישתה על ידי דל. במקור דובר על עסקה בת 67 מיליארד דולר, אולם המספר השתנה בחלוף החודשים מאז ההכרזה על העסקה בשנה שעברה.

במרץ 2016 הנציבות האירופית, הזרוע הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, נתנה את האישור לעסקה בלא התניות. האישור האירופי הגיע שבוע לאחר שהרגולטור האמריקני אישר אף הוא את מהלך הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים