הוסרה המשוכה האחרונה: הרגולטור הסיני אישר את עסקת דל-EMC

החברה המשולבת החדשה, דל טכנולוגיות, תחל את פעילותה מיד לאחר סגירת העסקה - בעוד כשבוע

סוגרים עסקה. מייקל דל וג'ו טוצ'י

עסקת הרכישה הגדולה יותר אי פעם בענף, אושרה על ידי הרגולטור הסיני. משרד התעשייה והמסחר (MOFCOM) הסיני אישר היום (ד') את עסקת הענק, במסגרתה דל (Dell) רוכשת את EMC, תמורת 63 מיליארד דולר. השלמת העסקה מתוכננת ליום ד' הבא, ה-7 בספטמבר. החברה המשולבת החדשה – דל טכנולוגיות – תחל פעילותה מיד לאחר סגירת העסקה.

דל והבעלים שלה, קרן סילבר לייק (Silver Lake), המשקיעה בעסקת הענק, קיבלו, כאמור, את האישור. הייתה זו המשוכה האחרונה של האישורים הרגולטוריים.

על פי מקורות הבקיאים במהלכי האישור מול הסינים, מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, דיבר בעצמו עם פקידי ממשל סינים בנושא. כך, דווח, הוא הצליח להשיג את האישור הצפוי בפרק זמן קצר יחסית. עם האישור הסיני, הסתיימו השלבים השונים באישור העסקה, לאחר שדל הצליח לגייס למימון רכישת הענק 50 מיליארד דולר.

עם היוודע קבלת האישור אמר היו"ר והמנכ"ל מייקל דל, כי "זהו רגע היסטורי עבור שתי החברות הממוזגות. אנו ממוצבים בעמדת פתיחה טובה לקראת הצמיחה הצפויה של החברה. נפעל באזורים האסטרטגיים ביותר של ה-IT: הדור הבא של המחשוב, לרבות הכניסה של ארגונים לעידן הדיגיטלי והשינויים הנדרשים בשל כך, דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), תשתיות משולבות, ענן היברידי, מובייל ואבטחת מידע".

לדבריו, "ההשקעה שלנו במו"פ ובחדשנות, יחד עם העובדים והשותפים העסקיים של החברה, תנפיק לנו חוזקות וגמישות בעבודה עם הלקוחות מכל הסוגים והגדלים".

ג'ו טוצ'י, מנכ"ל ויו"ר EMC, הוסיף כי "אני גאה בכל מה שבנינו בחברה – מהתחלה צנועה כסטארט-אפ – לחברת טכנולוגיות גלובלית, עם מחויבות ללקוחות. השילוב בין שתי החברות יוצר בסיס כוח בתעשייה, ומספק את הטכנולוגיות החיוניות לבניית העידן הבא של ה-IT".

שלב משמעותי באישור הרכישה

ביולי השנה עסקת הרכישה הגדולה אי פעם בהיסטוריה של תעשיית ההיי-טק אושרה בתוך פחות מרבע שעה: 98% מבעלי המניות של EMC, האוחזים בבעלות של 74% ממנה, אישרו בתוך 12 דקות את רכישתה על ידי דל. במקור דובר על עסקה בת 67 מיליארד דולר, אולם המספר השתנה בחלוף החודשים מאז ההכרזה על העסקה בשנה שעברה. אישור בעלי המניות היה עוד שלב משמעותי באישור הרכישה.

במרץ 2016 הנציבות האירופית, הזרוע הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, נתנה את האישור לעסקה בלא התניות. לפי הודעת הממונה, החברה הממוזגת תמצא עצמה בתחרויות מול מגוון שחקנים בשווקים של מערכות האחסון והווירטואליזציה.

עוד ציינו הבודקים האירופים כי במקרה של VMware, הרי שלענקית הווירטואליזציה יש היסטוריה של עבודה עם ספקיות IT רבות, כולל רבות מהמתחרות של EMC. החברה אוחזת ב-80% מהבעלות על VMware. האישור האירופי הגיע שבוע לאחר שהרגולטור האמריקני אישר אף הוא את מהלך הרכישה.

תוצר הרכישה – מפלצת IT

הרכישה תיצור "מפלצת IT" עם היצע מחשוב מגוון ללקוחות הארגוניים, וניסיון להתחרות בשוק המצוי בצמיחה איטית. העסקה תביא לשילוב של הדומיננטיות של EMC במערכות אחסון, יחד עם דירוגה כמספר שתיים של דל בעולם השרתים. כך תוכל דל להרחיב את מערך המוצרים שלה, כדי להתחרות עם יריבים רבי-עוצמה כמו HPE ויבמ (IBM), או כמו יריבים "חצופים" דוגמת נוטניקס (Nutanix).

EMC ניצבת בפני דרישה מועטת מצד הלקוחות הארגוניים למערכות האחסון היקרות והוותיקות שלה. למרות שהחברה התמקדה במוצרים חדשים, כגון מערכות מבוססות פלאש (Flash), המזרזות את אחזור נתונים – תחום הגדל במהירות – הרי שהדבר לא הביא לה לגידול במכירות. עסקת הענק תסייע להגדיל את הנוכחות של דל במרכזי נתונים, בהם יש שרתים, ציוד תקשורת ומערכות אחסון.

שילוב עסקי EMC ודל יביא ליצירת שחקן שלישי בחשיבותו בעולם המחשוב הארגוני – לפי מחזור – אחרי HP ויבמ. צירוף השתיים יהפוך לתאגיד ענק עם מחזור שנתי של יותר מ-80 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים