בנט: "גידול של 30% במספר בוגרי חמש יחידות במתמטיקה – כולם מהפריפריה"

"זו ההוכחה הטובה ביותר להצלחת הקמפיין, שעליו ספגתי ביקורת קשה מכל הכיוונים; אני עומד מאחוריו, ושום דבר לא ירתיע אותנו", אמר שר החינוך

שר החינוך, נפתלי בנט. צילום: מתוך ויקיפדיה

"בשנה שעברה חל גידול של 30% במספר המסיימים של חמש יחידות במתמטיקה, וכולם מהפריפריה. זו ההוכחה הטובה ביותר להצלחת הקמפיין, שעליו ספגתי ביקורת קשה מכל הכיוונים. אני עומד מאחוריו, ושום דבר לא ירתיע אותנו", כך אמר הבוקר (ב') שר החינוך, נפתלי בנט, שפתח את הכנס השנתי של פורום הפיס לחינוך בחולון.

הכנס עומד השנה בסימן החדשנות בחינוך, ואחד הנושאים המרכזיים בו היה המחלוקת שיצרה התוכנית של השר בנט לעודד תלמידי תיכון ללמוד חמש יחידות במתמטיקה, בין היתר בעקבות המחסור החמור במהנדסים ובוגרי מדעים בענף ההיי-טק.

"הקמפיין לא נועד לקבוע שכל תלמיד תיכון חייב ללמוד חמש יחידות. המטרה הייתה לאפשר לאלה שיכולים אבל אין להם את התנאים והכלים לעשות זאת", הסביר בנט במענה לביקורת שנמתחה על הקמפיין. "אף אחד לא ישכנע אותי שילד מאופקים לא מסוגל ללמוד חמש יחידות, צריך רק לתת לו את ההזדמנות המתאימה וזה סוד הצלחתו של הקמפיין".

הוא סיפר כי "כאשר נכנסתי לתפקידי, מצבנו היה גרוע מאוד בכל מה שקשור ללימודי מדעים. נרשמה ירידה של 40% והיו בתי ספר, בעיקר בפריפריה, שבכלל לא אפשרו לימודי חמש יחידות. בעיניי זה היה מצב בלתי נסבל וזו הסיבה שהחלטתי לפעול".

"תפקיד מערכת החינוך: לתת את הכלים להצליח"

"תפקידה של מערכת החינוך הוא לתת לילד שנכנס כיום לכיתה א' את הכלים שאיתם הוא יוכל להתמודד כאשר יסיים את הלימודים בכיתה י"ב", אמר בנט. "סביר להניח שחלק גדול מהמקצועות שהוא ילמד בכיתה א' כבר לא יהיו בעתיד – הכוונה היא למקצועות פיזיים, ליד מכונות או קווי ייצור – אבל מצד שני יהיו אתגרים חדשים".

בנט חלק שבחים למורים ולמנהלים שהם, לדבריו, המפתח להצלחה של כל רפורמה. "ניתן להצביע בוודאות על קשר בין רמת החדשנות שיש למנהלי בתי הספר להישגים של התלמידים שלהם", אמר. הוא ציין כי "אני לא מחפש בוגרים מצטיינים אלא אנשים ששוברים מוסכמות".

דוברים נוספים בכנס היו שר הבריאות, יעקב ליצמן; מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך; יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס; ראש עיריית חולון – העיר שכאמור מארחת את הכנס, מוטי ששון; ויו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין. יחתום הערב את האירוע אורח הכבוד – נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים