מענקי התמיכה לסטארט-אפים יקוצצו השנה ב-80 מיליון שקלים

הסיבה: העברות כספים לפריפריה, שהובטחו לאריה דרעי כשהיה שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל ● ההערכות הן שהתקציב לשנתיים הבאות לא ייפגע

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: מתוך ויקיפדיה

משרד הכלכלה יקצץ 100 מיליון שקלים מהתקציב שהיה מיועד לתמיכה בסטארט-אפים, כחלק מהפעילות של רשות החדשנות. בפועל יעמוד הקיצוץ על 80 מיליון שקלים, מאחר ש-20 מיליון כבר חולקו.

הסיבה לקיצוץ היא החלטת הממשלה, בעקבות הבטחה שניתנה לשר אריה דרעי כשכיהן כשר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל (משרד שבו הוא עדיין מכהן כשר) להעביר 100 מיליון שקלים לאזורים אלה.

המשמעות היא שמענקים רבים שהובטחו לחברות, שעמדו בכל המבחנים של המדען הראשי, לא יחולקו. במשרד הכלכלה אישרו את הידיעה וציינו שמדובר בהחלטת ממשלה, שהייתה ידועה מראש.

מה לגבי השנים הבאות?

תקציב המדען לשנים 2018-2017 לא סוכם עדיין סופית, אבל ההערכות הן שהוא יהיה כמו בשנה שעברה – 1.45 מיליארד שקלים. לא ברור אם יהיה ניתן להגדילו, לאור הקיצוץ הרוחבי הצפוי בכל משרדי הממשלה.

בהצעת התקציב לשנים אלה, שאושרה בממשלה בשבוע שעבר, צוין כי ההוצאה הכוללת של קבוצת המשרדים המטפלים בענפי המשק, ובתוכם הכלכלה והתקשורת, עמדה ב-2016 על 7.9 מיליארד שקלים – ללא שינוי לעומת השנה שלפני כן, על אף שהייתה תוכנית לקצץ בתקציבים שלהם. בגלל תחזית ההכנסות הצפויות ממספר משרדים, מעריך משרד האוצר שסך התקציבים למשרדים אלה יישאר זהה.

בתוך כך, פרסמו בסוף השבוע שרי החינוך והמדע, הטכנולוגיה והחלל הודעות שלפיהן הם השיגו תוספת תקציבית של 200 מיליון שקלים לכל אחד מהמשרדים. משרד המדע ציין כי תוספת התקציב תהיה עבור מענקים לעידוד מדענים ומו"פ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים