נסגר אתר הטורנטים הגדול Torrentz.eu

כמו שירותי טורנט רבים, גם האתר הפולני סוגר את שעריו ועתיד שיתוף הקבצים בפרוטוקול ביטורנט נראה מעט לוט בערפל

לא עוד Torrentz.eu

Torrentz.eu – האתר הפולני העצום והפופולרי לחיפוש טורנטים – הסיר את הפונקציונליות העיקרית שלו, כשמנוע החיפוש היעיל של הפורטל לאיתור חומרים פירטים באינטרנט כובה. על פי הודעה באתר, הכתובה בלשון עבר: "Torrentz היה מנוע מטא-חיפוש חופשי, מהיר ורב עצמה, המשלב תוצאות מתוך רבבות מנועי חיפוש. Torrentz תמיד יאהב אתכם. היו שלום". לחיצה על תיבת החיפוש כרגע מפנה למודעה מוקפצת של Alibaba.

סופו של Torrentz מגיע לאחר ש-KickAssTorrents – אתר הטורנט הגדול בעולם – נסגר על ידי הבולשת האמריקנית לפני כחודש. בנוסף לסגירת האתר, נעצר גם הבעלים של KickAssTorrents, האוקראיני ארטם ואולין בן ה-30, ששהה בפולין. ואולין הואשם בהפרת זכויות יוצרים פלילית ובהלבנת הון ועל כך ששכפל והפיץ באופן בלתי חוקי מדיה פירטית בשווי של יותר ממיליארד דולרים.

בשנת 2014, נלכדו גם מייסדי אתר הטורנט הפופולרי Pirate Bay, והאתר נאבק להישאר באינטרנט למרות פשיטות חוזרות ונשנות. שימוש בטורנט (Torrenting) כאמצעי להשגת חומרים פיראטיים נמצא באופן כללי בירידה. מחקר שנערך על ידי חברה בריטית המתנגדת לתופעת הפיראטיות מצא כי הפעילות הפיראטית באינטרנט השתנתה, וכעת היא מופנית לאתרי הזרמה. זאת בזמן שהביטורנט (BitTorrent) עצמו כבר הפך לחוקי.

בתוך כך, על אף שיותר ויותר אתרים ושירותי טורנט הולכים לאחרונה לעולמם, אתר Torrentz.eu דווקא הצליח להישאר במשחק קצת יותר זמן, כיון שלא אירח ישירות קישורי טורנט אלא רק הקל על משתמשיו למצוא את החומרים שחיפשו במקומות אחרים. כפי שמציין אתר וראייטי (Variety) בדיווחו על ההתפתחויות, האתר הועבר לסיומת של האיחוד האירופי, eu, לאחר שהסיומת com שלו נתפסה על ידי המשרד האמריקאי לביטחון המולדת (US Department of Homeland Security). בכלל, הדומיין של האתר נחסם גם במספר מדינות אחרות, בכללן בריטניה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    ההודעה על סגירה הייתה לפני שבועיים - אחרי 4 ימים קמו לו כבר תחליפים. אין תחליף למחיר סביר למוצרים עם שיווק חזירי ... נטפלקס בכיוון - הוליווד כבר לא

אירועים קרובים