גרטנר: בתוך שנתיים – רבע מספקיות האחסון בענן ייעלמו מהתחום

עד שנת 2020, קובעים חוקרי גרטנר, 80% מהפרצות בענן יהיו בשל בעיות מצד הלקוחות הארגוניים ולא בשל פגיעויות של ספקיות הענן ● אמזון מובילה את התחום ולאחריה מיקרוסופט

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

.עד שנת 2019, שתיים מתוך שמונה ספקיות האחסון בענן המובילות צפויות להיעלם מהתחום, כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner).

גרטנר מזהירה את הלקוחות הארגוניים כי עליהם להיזהר מספקיות אחסון ענן שאינן בעלות יכולת גידול משמעותי ונוכחות גלובלית, מה שעלול להוביל להאטה בחדשנות השירות ולאפשרות הממשית לסגירת השירות.

עד שנת 2020, קובעים חוקרי גרטנר, 80% מהפרצות בענן יהיו בשל תצורה לקויה של הלקוחות הארגוניים, אישורים שגויים, או גניבות פנימיות של מידע – ולא בשל פגיעויות של ספקיות הענן.

בריבוע הקסם החדש של חברת המחקר לשירותי אחסון בעננים ציבוריים, אמזון ווב סרוויסס (AWS) מדורגת כמובילה ולאחריה, מיקרוסופט (Microsoft). על AWS צוין כי יש לה את היצע האחסון המקיף  ביותר וכי Amazon S3 גדולה פי 1.6 מכל שירותי אחסון האחרים יחד בריבוע הקסם – כפי שנמדדת על פי כמות הנתונים המאוחסנים".

עוד נכתב בדו"ח כי "לקוחות AWS נהנים משימוש בספק שלעתים קרובות הנו הראשון להציע תכונות ושירותים חדשים, המגדירים את הקטגוריה". בסעיף החוזקות מציינת חברת המחקר כי "ההיקף והגודל בו AWS מתפעלת את שירותי אחסון הענן הציבורי שלה, מגמדים את הספקים האחרים. התוצאה היא לקוחות המשתמשים בספק עם יכולות תפעוליות ברורות, גם אם הוא לא האופציה הזולה ביותר".

קשה להבין ולחזות

בסעיף האזהרות מציינים בגרטנר כי "אחזור כמות גדולה של נתונים מ-Glacier בחלונות זמן קצרים, עלול להביא לעלות גבוהה… התמחור עבור שירותי האחסון השונים של AWS הוא מסובך ולכן קשה להבינו ולחזות אותו".

שניה ל-AWS ברביע המובילות היא מיקרוסופט. "מיקרוסופט היא כיום המתחרה הבולטת ביותר של AWS בהיבט של עסקים המאמצים את השירות", נכתב. "רוב הלקוחות הארגוניים ששוקלים את Azure, עושים זאת בהשוואה ל-AWS, אפילו עבור עומסי עבודה המבוססים על Windows. כאשר לקוחות בוחרים ב-Azure, ניתן משקל רב ליחסים הקיימים שלהם, או של השותפים שלהם – עם מיקרוסופט".

למרות זאת מציינים החוקרים כי "יכולות מיקרוסופט נמצאות מאחור לעומת אלה של AWS". על פי חברת המחקר, "לקוחות שמשתמשים ב-Azure וב-AWS ציינו כי מיקרוסופט היא בעלת רמה גבוהה יותר של מעורבות בארכיטקטורת היישום של הלקוחות, ביעדים העסקיים ובתמיכה".

בסעיף החוזקות מציינים אנשי גרטנר כי "למיקרוסופט יש מיקוד עסקי חזק, הבנה יסודית של הצרכים של הארגונים, ומשאבים גלובליים כדי לשרת אותם היטב". בסעיף האזהרות מציינים אנשי גרטנר כי "מיקרוסופט מפגרת בחדשנות, היא נגררת מאחורי AWS בעומק וברוחב הצעות השירות של אחסון בענן הציבורי. זה בא לידי הביטוי במוגבלות של חלק מהשירותים, ובעובדה שלא כל שירותי האחסון של Azure זמינים בכל אזור גיאוגרפי".

שלישית בדירוג ריבוע הקסם, ויחידה ברביע "בעלות החזון", ניצבת גוגל (Google). "גוגל נכנסה מאוחר לעולם האחסון בענן, ב-2010", מציינים חוקרי גרטנר, "על אף שהיא ספקית תוכנה כשירות, SaaS, לעסקים קטנים ובינוניים זה קרוב לעשור.

מתחרה בר-קיימא בענן ציבורי

גוגל הרחיבה את ההיצע שלה עבור שש תעשיות מפתח בשנה האחרונה – והיא מדגישה את ההובלה הטכנולוגית שלה בבניית מערכות מבוזרות, הרשת הגלובלית שלה, מחויבות חזקה לקוד פתוח, ועלויות נמוכות המבדלות אותה מול המתחרות".

בסעיף החוזקות מציינים החוקרים כי "לגוגל יש הנדסת תוכנה יוצאת דופן, ניסיון בתפעול תשתית בקנה מידה גדולה ויכולת פיננסית גדולה. היבטים אלה, יחד עם רצון עז להיות מתחרה בר-קיימא בענן ציבורי – עשויים לעשות אותה למתחרה אימתני לאורך זמן".

בסעיף האזהרות מציינים אנשי גרטנר כי "הכנסות גוגל ממכירת מוצרי IT לעסקים, הן משניות לעסקי הפרסום של גוגל, וכתוצאה מכך, גוגל חסרה אסטרטגיה ארגונית משכנעת לתחום".

עוד נכתב כי "האחסון של גוגל  זמין רק בארבעה אזורים גיאוגרפיים, רק שניים מחוץ לארצות הברית – מה שעלול להביא לאי-עמידה בדרישות מיקום נתונים של לקוחות רבים מחוץ לארצות הברית. יתר על כן, מרכזי הנתונים של גוגל מחוץ לארצות הברית אינם ממוקמים במדינות מרכזיות, עם ביקוש גדול לאחסון ענן".

ברביע "שחקניות נישה" מדורגת ראשונה יבמ (IBM) עם פתרון SoftLayer, ולאחריה: עליבאבא (Alibaba), Rackspace, אורקל (Oracle) ו-AT&T.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים