מפקד חדש למרכז הלוחמה האלקטרונית של אגף התקשוב

אל"מ י' נכנס לתפקיד מפקד מרכז הל''א החדש והחליף את אל"מ יהודה אלמקייס, שלאחר שנתיים עובר להיות מפקד הקשר והאלקטרוניקה של פיקוד הדרום

מימין: אל"מ יהודה אלמקייס, מפקד מרכז ל"א היוצא, תא"ל נתי כהן, קצין הקשר והתקשוב הראשי, ואל"מ י', מפקד מרכז הל"א הנכנס. צילום: דובר צה"ל

אתמול (ב') התקיים טקס החלפת מפקד מרכז הלוחמה האלקטרונית של אגף התקשוב.

אלוף משנה י' נכנס לתפקיד מפקד מרכז הל"א החדש, והחליף בתפקיד את אלוף משנה יהודה אלמקייס. אל"מ אלמקייס סיים תפקיד של שנתיים ועבר לתפקיד מפקד הקשר והאלקטרוניקה (מקש"פ) של פיקוד הדרום.

הטקס התקיים במרכז הל״א שבצריפין, בהשתתפות תא"ל נתי כהן, קצין הקשר והתקשוב הראשי.

אל"מ אלמקייס, מפקד מרכז הל"א היוצא, אמר כי "לפני שנתיים, בשיאו של מבצע צוק איתן, קיבלתי את הפיקוד על מרכז הל"א והספקטרום. ביממה שאחרי, חידש המרכז את פעילותו המבצעית במסגרת המבצע. לקחי המבצע הצביעו על צרכים חדשים ומגוונים בתחומי הל"א והספקטרום והיוו בסיס ומצפן לעשייה האינטנסיבית בשנתיים האחרונות". כיום, סיים, "מערך הלוחמה האלקטרונית והספקטרום הינו מערך מבצעי ורלוונטי ביותר, הפועל באפקטיביות בכל גזרות הלחימה".

אל"מ י', מפקד מרכז הל''א החדש. צילום: דובר צה"ל

אל"מ י', מפקד מרכז הל"א החדש. צילום: דובר צה"ל

אל"מ י', מפקד מרכז הל"א הנכנס, אמר כי "המציאות המתהווה בימים אלו סביב מדינתנו הקטנה, במעגלים הקרובים והרחוקים – מחייבת אותנו, צבא ההגנה לישראל, לשמור על כשירות ומוכנות גבוהה בכל מקום ובכל זמן".

מערך הספקטרום והל״א, הוסיף אל"מ י', "הינו מערך לוחם, המשלב טכנולוגיה ומבצעיות, על מנת לסייע לצה״ל לנצח בכל החזיתות – בביטחון השוטף, ואם נדרש, גם במלחמה. על המערך להיות כשיר ומוכן לכל משימה אליה ייקרא, להיות ראשון לכל אתגר ולהוביל את ההתקדמות הטכנולוגית הנדרשת בעידן התקשובי בו אנו נמצאים".

בסוף חודש מאי 2016 מחנה גדעונים, ששימש בסיס ההדרכה של חיל הקשר והתקשוב (בה"ד 7), עבר ידיים ומעתה הוא בסיס האם של יחידת הלוחמה האלקטרונית.

המחנה, שממוקם ליד צריפין, היה ביתו של בה"ד 7 ושימש כבסיס ההכשרה של חיל הקשר והתקשוב ב-68 השנים האחרונות, ולמעשה – מאז קצת לאחר הקמת צה"ל. לפני כן הוא שימש כבסיס קשר בריטי. כעת עובר הבה"ד לקריית ההדרכה. המעבר הוא צעד ראשון בהעברת יחידות התקשוב לנגב והקמת קריית התקשוב שם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים