פייסבוק שוב עשתה את זה: זינוק של 186% ברווח הנקי

מספר המשתמשים בחברה בכל יום עומד על יותר מ-1.7 מיליארד - כמעט רבע מהעולם ● היא הגדילה את הפער מול טוויטר המדשדשת

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: העמוד האישי

כמו ברבעונים הקודמים, גם ברבעון השני של השנה הנוכחית מציגה פייסבוק (Facebook) עליות תלולות בתוצאות הכספיות שלה ובמספר המשתמשים וממשיכה להגדיל את הפער מול הרשתות החברתיות המתחרות.

מספר המשתמשים בכל יום בפייסבוק, בממוצע, עמד ברבעון על 1.71 מיליארד איש – גידול של 17% לעומת הרבעון הקודם. לשם השוואה, טוויטר (Twitter) דיווחה שלשום (ג') בתוצאות העסקיות שלה על 321 מיליון משתמשים – עלייה של פחות מאחוז.

זאת ועוד, היתרות הכספיות והיתרות שווה ערך כסף של פייסבוק צמחו ברבעון ב-24.75% ל-27.01 מיליארד דולר, מה שלמעשה אומר שהיא יכולה לקנות כל חברה שהיא רוצה.

עליות – הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה

מהתוצאות הכספיות עולה כי ההוצאות הכלליות גדלו ברבעון ב-33.26% ל-3.69 מיליארד דולר וההכנסות גדלו ב-59.22% ל-6.44 מיליארד, בעיקר כתוצאה מהפרסום במובייל. הפער בין העליות בשני הסעיפים הביא לזינוק בסעיפי הרווח הנקי של החברה: הרווח הנקי הכללי צמח ב-185.81% ל-2.06 מיליארד דולר, הרווח המיוחס לבעלי המניות זינק ב-186.43% ל-2.05 מיליארד והרווח למנייה האמיר ב-184% ל-71 סנט.

ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-37.13% ל-916 מיליון דולר, הרווח הגולמי צמח ב-63.6% ל-5.52 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 85.77%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-32.03% ל-2.77 מיליארד והרווח קפץ ב-115.71% ועמד על 2.75 מיליארד.

גם במחצית הראשונה כולה של השנה בלט הפער שבין הגידול בהוצאות לזה שנרשם בהכנסות. בעוד שההוצאות גדלו ב-31.3% ל-7.06 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-55.79% ל-11.82 מיליארד. בעקבות זאת, הרווח התפעולי קפץ ב-115.5% ל-2.21 מיליארד דולר והרווח הנקי האמיר ב-189.6% והסתכם בתום התקופה ב-1.23 מיליארד.

כהרגלו, מארק צוקרברג חסך במילים בתגובה לתוצאות וכל שאמר הוא: "הקהילה שלנו ועסקי החברה סגרו רבעון טוב. התקדמנו בנושא הווידיאו, שעומד להיות במרכז השירותים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים