משרד התקשורת: המפעילות מנפחות חובות של לקוחות – ונפעל להפסיק זאת

המשרד פרסם שימוע לחברות התקשורת בנושא, במטרה לנסח תקנות שיגבילו את הסכומים שהן גובות בגין חובות והוצאות גבייה

ייתכן שעכשיו מפעילות התקשורת יגבו סכומים מידתיים יותר בגין חובות. אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת פרסם באחרונה שימוע במטרה להגביל את הוצאות הגבייה המותרות של מפעילות התקשורת. במשרד התקבלו תלונות שהחברות מנפחות חובות על ידי הוספת ריבית גבוהה, הפרשי הצמדה, הוצאות גבייה ועוד. הן נדרשות להעביר את התייחסותן לשימוע עד 4 באוגוסט. אחריו יוחלט האם ינוסחו תקנות חדשות וכיצד.

לדברי המשרד, התלונות שהגיעו אליו מעידות לכאורה על תופעה רווחת בשוק התקשורת, שלפיה מפעילי תקשורת דורשים ואף גובים מהמנויים תשלומים "מנופחים" בגין חובות. הסכומים הגבוהים הללו כוללים, בין היתר, ריבית פיגורים גבווה וכן "הוצאות גבייה" גבוהות שנדרש המנוי לשלם בשל טיפולו של מפעיל התקשורת – ובכלל זה הסתייעותו בעורכי דין חיצוניים – לשם גביית החוב.

המשרד מתכוון להגביל את התעריף שגובות החברות עקב חובות ולהסדיר תשלום קבוע להוצאות גבייה, בניגוד למצב הקיים כיום, שבו כל חברה קובעת את התעריף על פי ראות עיניה וללא תחשיב. בשימוע מפרסם המשרד דוגמאות לאסדרה החדשה שהוא מבקש להחיל, כמו הוצאות גבייה מקסימליות של 58.75 שקלים כשהחוב עומד על בין 100 ל-300 שקלים, או הוצאות גבייה מקסימליות של 176.5 שקלים כשהחוב הוא בין 800 ל-5,000 שקלים.

משרד התקשורת מבהיר כי המטרות שלשמן נועדו התקנות החדשות הן הגבלת ריבית הפיגורים שגובות החברות ל-1%, לעומת 7.5% שחלקן גובות כיום. כמו כן, מטרתו היא להגביל את הסכום המרבי שאפשר לגבות עד לשלב שלפני פתיחת תיק בהוצאה לפועל לשיעור מידתי.

יצוין כי התקנות החדשות שהמשרד מבקש להחיל לא מגבילות את אפשרותו של מפעיל תקשורת להסתייע בשירותיו של עורך דין חיצוני לשם גביית חובות, אלא רק את גובה הסכומים שניתן לגבות, בין במישרין ובין באמצעות מי מטעמו של המפעיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים