"ה-IT נדרש לספק לארגון גמישות, גמישות וגמישות"

לדברי מאט פולי, CTO לתחום הענן ב-HPE, "הלקוחות של ה-IT טכנולוגיים הרבה יותר מבעבר, ועל המנמ''ר לגשר במהירות על פער הציפיות שנוצר"

מאט פולי, CTO לתחום הענן ב-HPE. צילום: יח"צ

"ב-25 השנים האחרונות המנמ"ר היה רגיל לספק פלטפורמות מחשוב, אולם מה שהיה – לא יהיה: התעשייה השתנתה, הלקוחות יותר טכנולוגיים, ועל המנמ"ר לפעול בשני צירים – פנייה לענן ומענה ממוקד ללקוחות". כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים מאט פולי, CTO לתחום הענן, HPE לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

"קהל משתמשי ה-IT צמח והתרחב, ובמקביל, הפך למבין יותר בטכנולוגיה", אמר פולי. "בהתאם, גם הדרישות גדלו. משימת המנמ"ר היא לערוך תיאום מחודש של ציפיות המשתמשים, כדי שתהיה לו שליטה על כלל משאבי המחשוב הארגוני".

תעשיית ה-IT, אמר פולי, "נמצאת באמצעו של תהליך שינוי משמעותי, המתרחש אחת ל-15-20 שנה. השיחות שאני עורך עם מנמ"רים תמיד זהות: 'אני צריך לפעול ולספק תוצאות מהר יותר' ו-'עלי להעמיד IT יעיל יותר'. הארגונים הופכים להיות מבוססי-תוכנה, כי נכסי התוכנה – הם הגורם המבדל המרכזי בתחרות, ולכן הם רוצים לבנות אפליקציות באופן זריז יותר מבעבר".

קיצור מחזור חיי פיתוח התוכנה

הענן, הסביר פולי, "מגלם התמזגות של שבעה גורמים ומניעים, שכל אחד מהם, לכשעצמו – מייצג שיפור מול IT מסורתי בהיבט הגמישות העסקית או ההתייעלות".

לדבריו, "ארבעה מהגורמים קשורים לגמישות עסקית: האחד, שירות עצמי – המאפשר הקמה מיידית של משאבי IT. לא צריך לחכות שבועות כדי לקבל משאבי מחשוב, או אחסון – אלא ניתן להקים אותם תוך דקות. המניע השני הוא מיכון של תשתית באמצעות ממשקים, המאפשרת להתייחס לתשתית השרתים כקוד. כך, ניתן לנהל אותה ולשכפלה באופן זהה בדקות וללא טעויות".

הגורם השלישי, אמר פולי, "הוא קיצור מחזור חיי פיתוח התוכנה משבועות לדקות. כך ניתן להטמיע דרישות של הלקוחות באופן מיידי ולספק את צרכי הארגון. זה השינוי הדרמטי ביותר שקרה אי פעם בארגונים בתחום. הגורם הרביעי הוא המיכלים, Containers, המאפשרים דחיסה טובה יותר של אפליקציות על שרת. כך, נבנתה ארכיטקטורה מבוססת מיקרו-שירותים, ארכיטקטורה מודרנית לבניית אפליקציות מתוך שירותים גרעיניים ה'מודבקים' יחד באמצעות ממשקים (APIs)".

IT כמאפשר התייעלות

שלושה מניעים נוספים, ציין פולי, "קשורים להתייעלות: האחד, תמחור לפי צריכה, המאפשר ל-IT לשלם רק על המשאבים שהארגון השתמש ולעבור ממודל CapEx ל-OpEx. השני, שיתוף משאבים, המאפשר ל-IT לנצל את התשתית שהוקמה בצורה טובה יותר ממה שווירטואליזציה מסורתית מאפשרת. זה מגדיל את הניצולת מ-20% ל-80%. המניע השלישי הוא תשתית חומרה סטנדרטית ומודולרית, המניבה שיפור ביחס בין כמות מפעילים לשרתים – מ-1:100 ל-1:1000".

כל אלה, אמר פולי, "מניעים גמישות עסקית, התייעלות וחיסכון. הם משנים את ה-IT בסדרי גודל, וביחד מייצרים אפקט עצום בארגונים שבוחרים לממש אותם".

"זה בדיוק ההיגיון מאחורי האסטרטגיה של החברה – Transformation to Hybrid Infrastructure, המעבר לתשתית בת-כלאיים", ציין פולי, "הדרך למימושה דורשת שינוי ארכיטקטוני בתשתיות, מעבר למחשוב ענן, איגום ה-IT, והתאמה מירבית בין התשתיות לשירותים המסופקים".

אוניית הדגל

באחרונה, ציין פולי, "השקנו כמה מוצרים למימוש החזון. האחד, HPE Helion Cloud Suite 1.0 – זו 'אוניית הדגל' של היצע תוכנות ניהול הענן שלנו. היא תוכננה לסביבה היברידית ומאפשרת לממש IT בדטה סנטר הארגוני או בחוץ, עם אוטומציה מלאה של תשתית, פיזית או וירטואלית, והקמה של DevOps לאפליקציות מסורתיות או לאפלקיציות חדשות.

בנוסף השקנו פלטפורמה רב-עננית, HPE Helion Stackato 4.0, שניתן להתקינה על סוגים שונים של עננים והיא מאפשרת לנהל את כל סוגי האפליקציות על עננים אלה. Stackato מביאה גמישות עסקית, כגון חוויית שירות עצמי למפתחים בארגון, או אוטומציה של תהליכי תשתית". עוד ציין פולי את HPE CloudSystem 10 , "פלטפורמת ענן עם פתרון אחוד של חומרה ותוכנה".

פולי סיכם באומרו כי "אנו אומרים ללקוחות, בנו ענן – פרטי, חיצוני או היברידי, אבל הוסיפו לו שכבה – עם יכולות של בקרה, ניהול והקצאת משאבי מחשוב בצורה יעילה ומושכלת – וכך תענו על דרישות הלקוחות. בדרך זו תתקבל הגמישות העסקית והיעילות התפעולית – שהן היום לא 'נחמד שיש' – אלא הכרח המציאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים