"ארגונים רבים עדיין לא מתרגלים את זמינות מערכות הגיבוי שלהם"

"כתוצאה מכך, כאשר קורות תקלות או יש שעת חירום - הם לא מקבלים את מלוא התועלת מהנכסים שיש להם", אמר ג'יאנלוקה מאזוטה, מנהל בחטיבת השיווק של Veeam

ג'יאנלוקה מאזוטה, מנהל בחטיבת השיווק של Veeam. צילום: יניב פאר

"ארגונים רבים עדיין לא מתרגלים באופן קבוע את זמינות מערכות הגיבוי שלהם וכתוצאה מכך, כאשר קורות תקלות או יש שעת חירום – הם לא מקבלים את מלוא התועלת מהנכסים שיש להם", כך אמר ג'יאנלוקה מאזוטה, מנהל בחטיבת השיווק של ספקית פתרונות הגיבוי והאחסון Veeam. לדבריו, "המבחן האמיתי של המנמ"ר או מנהל התשתיות בעת תקלה או נפילת מערכת הוא מהירות זמן ההתאוששות".

מאזוטה השתתף במפגש מקצועי עם חברי פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה בסנט פטרסבורג שברוסיה, כחלק מכנס וסיור לימודי-מקצועי שערך במקום הפורום הבכיר. באירוע השתתפו סמנכ"לי טכנולוגיות ומנהלי מחשוב מכל מגזרי המשק, וכן מנהלים בכירים של החברות שעובדות עם הענף. הנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין מאזוטה כי Veeam נמצאת בתקופת תנופה וגידול בהיקף המכירות, ואת הרבעון השני של 2016 היא סיימה עם צמיחה של 38% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הוא אמר ש-"אנחנו אחראים על הפעלת 11.1 מיליון מכונות וירטואליות המסייעות ל-193 אלף לקוחות בעולם, כולל בישראל, לשפר את זמני השחזור והגיבוי שלהם, בזמן של 15 דקות. זהו זמן שיא, המבוסס על שיתופי פעולה עם כל החברות המובילות בשוק, והוא לא קיים אצל רוב המתחרים".

החשש הגדול ביותר: אובדן נכסי מידע

האורח ציטט סקר עמדות שביצעה החברה לא מכבר בקרב 1,100 מנהלי טכנולוגיות בכירים, שהתבקשו לדרג את חומרת ההשפעות שיכולות להיות על הארגון שלהם במקרה של תקלה חמורה, אסון או נפילת שרתים. 68% מהמשיבים ציינו כי החשש הגדול ביותר שלהם הוא אובדן נכסי מידע יקרים לארגון, שהם ליבת העסקים שלהם. 62% ציינו שנפילת שרתים תגרום לפגיעה במוניטין של הארגון שבו הם עובדים. השפעות נוספות שעלו מהסקר הן פגיעה בתדמית, פגיעה במניות ואובדן אמון של הלקוחות הפנימיים.

"שנו את הדיסקט שלכם", קרא מאזוטה למנמ"רים. "עיברו מתפיסה של הגנה ותגובה לאירועים בלתי צפויים לאסטרטגיה אקטיבית, יוזמת. דמיינו לעצמכם עולם אוטופי שבו יכולים היינו לדעת מראש את כל האירועים הבלתי צפויים. אבל מאחר שלא קיים עולם כזה, תתחילו לחשוב בכיוונים אחרים".

ורד ליברמן, מנהלת אזורית ב-Veeam. צילום: קובי קנטור

ורד ליברמן, מנהלת אזורית ב-Veeam. צילום: קובי קנטור

בהמשך המצגת שלו סקר מאזוטה שמונה שנות חדשנות שעברו על Veeam, ששינו לחלוטין את המיצוב שלה. "גרטנר (Gartner) מיקמה אותנו במקום גבוה מאוד בריבוע הקסם של הפתרונות למערכות גיבוי". כמו כן, הוא סקר את שיתופי הפעולה של החברה עם ספקיות האחסון הגדולות בעולם, בהן EMC, נט-אפ (NetApp) ו-HPE, וציין ששיתוף הפעולה החדש ביותר הוא עם נימבל סטורג' (Nimble Storage).

ורד ליברמן, מנהלת אזורית ב-Veeam, שהשתתפה גם היא בכנס בסנט פטרסבורג, אמרה כי "עד סוף השנה נשיק גרסה חדשה של המערכת שלנו עם יותר מ-100 יישומים חדשים והרחבות. שיתוף הפעולה עם נימבל סטורג' יעניק זמינות מידע גבוהה יותר וביצועים משופרים למשתמשי נימבל".

כמו כן, היא דיברה על הקשר החזק ש לVeeam עם מיקרוסופט. "בשנה האחרונה הבחנו בצמיחה מהירה בתחום הענן ובמיוחד בדרישה לתוכנית שלנו לספקי ענן (VCSP)", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים