"הערך המוסף של הסטארט-אפים לארגונים הגדולים – הרבה מעבר ל-IT"

"פעילות עם חברות צעירות מכניסה חדשנות, גורמת לארגון להיות יותר יעיל ומחזירה את ההשקעה", אמר אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט

מימין: אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט; אריק ביטון, סגן מנמ"ר רכבת ישראל; נורית הורוביץ, מנהלת מוצרי תוכנה במלם תים; וינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה מקבוצת אמן. צילום: יניב פאר

"שילובם של סטארט-אפים בפעילות של ארגונים גדולים תורם הרבה מעבר ל-IT", כך אמר אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט. "אצלנו בבנק, הפעילות עם החברות הצעירות הכניסה חדשנות שלא הייתה בעבר. היא גרמה לארגון להיות יותר יעיל והוכיחה החזר השקעה".

דרעי דיבר בפאנל המרכזי שנערך במסגרת הכנס והסיור הלימודי של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה בסנט פטרסבורג שברוסיה. הוביל והנחה את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

האירוע כלל הרצאות אורח של מנהלי חברות מחו"ל הפועלות בישראל ושלושה פאנלים בהשתתפות מנמ"רים ומנהלי חברות המספקות פתרונות לענף, בהנחיית רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT, ועו"ד שמוליק חכים, מנכ"ל Smart mind solutions.

הפאנל הראשון עסק בשילוב סטארט-אפים בפעילות של ארגוני האנטרפרייז ובשאלה האם חלוקת ההשקעות של ארגונים במחשוב נכונה.

דרעי, שהיה ראשון המשיבים, אמר שבשלב זה, החברות הצעירות לא משנות את פני הארגונים הגדולים. מצד שני, הן נהנות מיתרון הגודל של הארגון, שמאפשר להזרים להן תקציבים, שגדלים עם הזמן.

"המתכון להצלחה בפרויקטים כאלה הוא בחירת האנשים הכי טובים שיכולים לעשות את הכי טוב עבור המנמ"ר, כולל להתנהל ולנהל את הספקים", אמר דרעי.

בין הסטארט-אפים צריכים לאינטגרטורים

נורית הורוביץ, מנהלת מוצרי תוכנה במלם תים, ציינה כי "כחברה שמייצגת מספר ספקים ועובדת עם מגוון רחב של לקוחות בשוק הישראלי, יש לנו יתרון בחיבור בין סטארט-אפים לשוק הארגוני. אנחנו יודעים היטב מה דרוש ללקוחות ויודעים לחבר להם את הפתרון הנכון".

רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT. צילום: ניב קנטור

רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

כדוגמה לשיתוף פעולה של מלם תים עם סטארט-אפ דיברה הורוביץ על פתרון של גישה מאובטחת שהיה חסר בארגונים מסוימים. "אם היינו צריכים לפתח את הפתרון באופן עצמאי, זה היה לוקח הרבה זמן. הצעירים שבאו אלינו עם הפתרון זיהו את הצורך, אבל במידה שלא היו מתחברים עם האינטגרטורים, ספק אם היו מגיעים לארגונים הגדולים. פה היתרון שלנו".

בהקשר זה העיר המנחה, זרצקי, שהוא מזהה מגמה חדשה בשוק: "האינטגרטורים יכולים לשמש גשר מחבר בין חדשנות שמגיעה מחברות צעירות לארגונים המסורתיים הגדולים. יש כאן קריאה למנמ"רים – תהיו ליד המנכ"ל, תציעו לו רעיונות חדשניים, הספקים יסייעו לכם להטמיע אותם ואתם תוכלו להמשיך לעסוק בליבת הפעילות שלכם".

עוד הוא אמר ש-"כמנמ"ר לשעבר, אני יודע כמה השקעה של זמן וכוח אדם נדרשת כדי לטפל בחברות צעירות. זה לא תמיד זה כלכלי, אבל זה חשוב. האינטרגטורים יוכלו לעשות בשבילכם את העבודה".

ינאי מילשטיין, מנהל הפעילות של אינפורמטיקה מקבוצת אמן, ציין כי החברה ניגשה לעולם הסטארט-אפים מכיוון אחר: "הקמנו אצלנו מעבדה לחדשנות המצוידת בכל הטכנולוגיות והתשתיות, שמאפשרות לבדוק את הפתרונות החדשניים".

כיווני חדשנות ברכבת ישראל

אריק ביטון, סגן מנמ"ר רכבת ישראל, ציין ש-"יש לרכבת אתגרי חדשנות רבים, אבל צריך לזכור שאנחנו מפוקחי רגולציה מכיוונים שונים ולא יכולים לעשות את כל מה שאנחנו רוצים".

עו"ד שמוליק חכים, מנכ"ל Smart mind solutions. צילום: פלי הנמר

עו"ד שמוליק חכים, מנכ"ל Smart mind solutions. צילום: פלי הנמר

הוא הוסיף ש-"בבואנו לפתח מערכות חדשות, השיקול המרכזי הוא קודם כל בטיחות הנוסעים, ורק אחר כך שיקולים עסקיים. או אז, ה-IT מקבל את האתגרים ומוביל אותם".

ביטון פירט את מיזמי החדשנות שמתוכננים ברכבת וציין שפורסמו קולות קוראים לחברות שיתנו רעיונות לשילובים טובים יותר שלה עם שאר התחבורה הציבורית. ככל שהדברים תלויים ברכבת, היא פועלת לכיוון של כרטוס סלולרי, שישתלב עם מגמה שכבר קיימת ליצירת פלטפורמה אחודה לתשלום בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל. נושא נוסף הוא הגדלת חוויית הנסיעה, כולל אפליקציה שתנווט את הנוסע בתוך התחנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים