אקזיט כחול לבן: גוגל רכשה את Kifi

החברה הנרכשת פיתחה כלי שמאפשר למשתמשים לתייג ולשתף תכנים שמצאו באינטרנט ● סכום הרכישה לא פורסם, אולם ההערכות הן כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים

נמכרה לגוגל. Kifi

עוד חברה ישראלית, או ישראלית-אמריקנית במקרה הזה, נמכרת לתאגיד ענק: Kifi, שמאפשרת למשתמשים לחפש ולשתף תכנים מעניינים שמצאו ברשת, נמכרת לגוגל (Google). סכום העסקה לא נמסר, אולם ההערכות הן כי מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים.

החברה, שראשי התיבות שלה הם Keep it find it, נוסדה ב-2012 על ידי ישי סמית ודן בלומנפלד, ופועלת מעמק הסיליקון. היא גייסה עד כה 11 מיליון דולר מדון כץ, אורן זאב, SGVC וקרן Wicklow Capital.

הכלי של Kifi מאפשר למשתמשים לתייג ולשמור כל דבר שהם מוצאים ברשת – אם זה טקסט, תמונה או וידיאו. הוא מצרף אותו לעמודים רלוונטיים נוספים ששמרו משתמשים אחרים במוצר. מדובר בכלי ניהול ידע שמיועד לצוותים קטנים שרוצים לשתף אותו ביניהם.

עובדי Kifi יצטרפו עם הרכישה לצוות של Spaces בגוגל, במטרה ליצור פתרונות שיאפשרו לשתף תכנים בין קבוצות שונות. לא ניתן יהיה עוד להירשם לשירות ומי שכבר משתמש זאת ייאלץ בעוד כמה שבועות למצוא אלטרנטיבה. עם זאת, יינתנו לו מספר שבועות נוספים כדי להוציא את המידע שלו מ-Kifi.

בפוסט שפרסם צוות הנרכשת באתר הבלוגים Medium נכתב כי "המשימה שלנו תמיד הייתה לקשר בין אנשים לידע. יצרנו שירות שמאפשר לארגן, לשתף, למצוא ולדון על תוכן שרלוונטי עבור משתמש והצוות שלו".

הם ציינו כי הכלי של החברה מתיישב עם החזון של גוגל "לארגן את הידע בעולם ולהפוך אותו נגיש ושמיש ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים