ארדן: "דם חלק מנפגעי הטרור – על הידיים של פייסבוק"

"מאז עליית דאעש וגל הטרור – פייסבוק פשוט הפכה למפלצת", אמר השר לביטחון פנים וטען כי הרשת החברתית "מחבלת בעבודת המשטרה" ● פייסבוק: "אנחנו בדיאלוג עם הממשלה"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, יצא אמש (ש') במתקפה חריפה נגד פייסבוק (Facebook): לדבריו, הדם של חלק מהנפגעים בגל הטרור האחרון נמצא על הידיים של הרשת החברתית.

בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 אמר ארדן כי "אין לי ספק שפייסבוק הביאה מהפכה חיובית לעולם, אבל לצערי הרב, מאז עליית דאעש וגל הטרור – היא פשוט הפכה למפלצת". הוא אמר את הדברים לאחר שנשאל על הצעדים שבהם הקבינט המדיני-ביטחוני מתווכן לנקוט בניסיון לעצור את גל הטרור.

ארדן טען שפייסבוק לא עושה די על מנת למנוע את ההסתה שלדבריו מובילה לטרור. "הדור הצעיר ברשות הפלסטינית אוגר את כל ההסתה והשקרים מהרשתות החברתיות ובסוף יוצא לבצע מעשי רצח. זה קורה על הפלטפורמה של פייסבוק. אני בעד שאדון (מארק) צוקרברג יתחיל לעשות ניטור עצמי", אמר. הוא הוסיף כי "זה הזמן שהישראלים יציפו את צוקרברג בקריאות לנטר את הפלטפורמה הזו".

יותר מכך, על פי השר לביטחון פנים, "פייסבוק מחבלת בעבודה של משטרת ישראל כי גם כשהמשטרה פונה אליה היא אינה משתפת פעולה, ויש לה רף גבוה מאוד להסרת תכנים ופוסטים".

דבריו של ארדן מגיעים לאחר שבאחרונה מסרו הוא ושרת המשפטים, איילת שקד, כי הם יפעלו לחקיקת חוק שיחייב הסרת תכני הסתה מהרשתות החברתיות.

פייסבוק: "אין מקום לתוכן המעודד טרור"

מפייסבוק נמסר בתגובה כי "אנחנו עובדים באופן קבוע עם ארגוני בטיחות וקובעי מדיניות ברחבי העולם, כולל בישראל, על מנת להבטיח שאנשים ידעו כיצד לעשות שימוש בטוח בפייסבוק. אין מקום לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או דברי שטנה על הפלטפורמה שלנו".

ברשת החברתית טוענים ש-"יש לנו מערך של כללי קהילה ברורים, שנועדו לעזור למשתמשים להבין מה מותר בפייסבוק, ואנחנו קוראים לאנשים להשתמש בכלי הדיווח שלנו אם הם מוצאים תוכן שהם מאמינים שמפר כללים אלה, כדי שנוכל לבחון כל מקרה ולנקוט בפעולה מהירה". בחברה הדגישו כי "יש לפייסבוק דיאלוג קבוע עם הממשלה על נושאים אלה".

יחימוביץ': "הטרור התחיל עוד לפני פייסבוק"

דבריו של ארדן עוררו תגובות באופוזיציה, כשהטענה המרכזית היא שבכך שהוא מאשים את פייסבוק, ארדן מוריד מאחריות הממשלה לטיפול בגל הטרור.

ח"כ שלי יחימוביץ' כתבה בדף הפייסבוק שלה: "להאשים את פייסבוק, או כל רשת חברתית אחרת, בטרור הרצחני זה כמו להגיד שהמצאת הכתב אשמה בזה שטרוריסטים יכולים להעביר הודעות; שהמצאת האש אפשרה לשבטים אלימים לשרוף את אויביהם; הטלפון; הטלוויזיה; החשמל; יכולת הריתוך שמאפשרת בניית כלי נשק פיראטיים; המצאת הגלגל (הם מגיעים במכוניות!). אפילו את אלברט איינשטיין לא מאשימים בכך שהיה אבי המצאת האטום".

"כוחן של הרשתות החברתיות בהשפעה על התודעה הוא עצום. לטוב ולרע. אבל האשמתן ברצחנות וברשע נעדרת כל פרספקטיבה היסטורית. הטבח במינכן היה לפני הפייסבוק. פיגועי האוטובוסים. אסון התאומים. השואה", הוסיפה יחימוביץ'.

לדבריה, "פייסבוק היא בסך הכול עוד כלי בשירות האדם. מי שפועל במרחב הציבורי והאנושי רצוי שידע להשתמש בו… כשיש אפס מעשה בדרג המדיני, כשאין מנהיגות, ואין יוזמה, ואין חזון, ואין תקווה, והבטחות שחצניות ומתלהמות על מיגור וחיסול הטרור עולות באבק של מציאות מרה וכואבת – מחפשים אשמים".

"זה לא משכנע", כתבה יחימוביץ' ופנתה לבנימין נתניהו: "ולא, אדוני ראש הממשלה, זה לא פוטר אותך מאחריות. אתה ראש ממשלת ישראל. אתה ולא מארק צוקרברג".

ח"כ זהבה גלאון כתבה: "אתמול (חנין) זועבי הייתה אשמה בפיגועים, היום צוקרברג. שמישהו יקרא לאחראי על האינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים