ראש עיריית רעננה: "יש להוריד רגולציה – כדי לשמור על ההיי-טק הישראלי"

"על מנת שהקטר ידהר כמה שיותר, נדרש להסיר מהחברות את כל המכשולים ולתת להן לעבוד", אמר זאב בילסקי בכנס בכירי ההיי-טק

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי קנטור

"חברות רבות מעסיקות עשרות אלפי עובדים בכל העולם אבל שומרות על המרכז שלהן בישראל. כדי לדאוג שהן יישארו כאן ולשמור על קטר ההיי-טק הישראלי, יש לתת להן סביבה רגולטורית מקלה ולהסיר חסמים", כך אמר הבוקר (ג') ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי.

בילסקי דיבר בכנס June Tech – הוועידה המרכזית של בכירי ההיי-טק בישראל, בהובלת מנהלת עסקים ברעננה ועיריית רעננה. הכנס נערך במתחם של NICE בעיר והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. פתח את הכנס פלי הנמר בדברי ברכה בהם הציג את אנשים ומחשבים.

לדברי בילסקי, "כדי שהקטר ידהר כמה שיותר, נדרש להסיר מהחברות את כל המכשולים. צריך לתת להן לעבוד באופן מהיר ונוח. העולם גלובלי, והמדינה צריכה להוריד את הרגולציה ולתת לחברות הללו ולאנשיהן לעשות את מה שהם אוהבים – היי-טק".

הוא ציין את טבע, שעומדת להשקיע יותר ממיליארד שקלים בקמפוס ברעננה. "בעלי המניות של טבע אישרו את הקמת הקמפוס כאן לאחר שהבינו את היתרון שבכך. הבנתי זאת כשנכנסתי למשרדו של ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע", אמר בילסקי. "ראיתי שם את התמונה של אלי הורוביץ ז"ל, המייסד ומי שהיה מנכ"ל החברה, והבנתי שלמרות הרב לאומיות שלה, טבע רואה את מקומה בישראל. יש כאן אמירה. הרכישה של המבנים ברעננה מראה שטבע הופכת את המקום למרכז שלה להרבה שנים". יצוין כי עיריית רעננה קראה לכביש שבו ישכון הבניין על שמו של הורוביץ ז"ל.

"המטוטלת פונה לטובת תעשיית ההיי-טק הישראלית"

דובר נוסף באירוע היה ערן לירון, סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ב-NICE. הוא העריך כי "החברה תמכור השנה במעל למיליארד דולר, כאשר 99.5% מזה – בייצוא".

לדבריו, "התחלנו ברעננה לפני 20 שנים, כשהחברה מנתה 100 איש. כיום יש ל-NICE קרוב ל-5,000 מועסקים, מהם כ-1,000 כאן. יש גם חברות שנולדו מתוכנו".

"הכוח שלנו הוא בזה שאנחנו חברה ישראלית, שלא מקבלת שום דבר מובן מאליו ולא מפחדת לשנות – כי זו הישראליות", אמר לירון. "הכוח שלנו בישראליות הוא הסביבה שלנו – האנשים מסביבנו, הרעיונות מבחוץ והקשרים עם הקהילה. NICE קנתה 15 חברות בישראל והן הלב של מה שהיא עושה כיום. החברה מוכרת לארגונים גדולים תוכנות אנליטיות שעוזרות להן להילחם בפשיעה כלכלית ולשפר את איכות השירות".

"השאלה האם קטר ההיי-טק הישראלי ימשיך לדהור תלויה הרבה במזל", הוסיף. בניגוד לרבים אחרים, לירון אופטימי: "המטוטלת פונה לטובתנו. אם ב-10 השנים האחרונות עולם ההיי-טק נטה למערכות למשתמש הסופי, בימים אלה הוא נע לכיוון הסייבר ולימודי המכונה – שני תחומים שדורשים אנליטיקה, דבר שישראל מאוד חזקה בו. יש לנו הרבה מה לתרום בתחומים אלה, אלא שבניגוד לסייבר, שבישראל יש לו שורשים ופעילות ציבורית, בתחום לימוד המכונה אנחנו צריכים להשתפר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן

    אפלייה מובהקת . מדוע עסקים רגילים לא נהנים מכך . בילסקי מדבר הרבה עושה מעט.

אירועים קרובים