אמיר רסקין, B-Pro: "אנחנו מניידים כמויות אדירות של מידע, וזה לא מביא ערך"

לדברי רסקין, שותף בחברה, "יש פער בין מה שאנשים יודעים על מערכות ה-BI שלהם ובין מה שהם יודעים על מערכות ה-ERP; ארגונים נדרשים לדעת טוב יותר את מה שקורה"

אמיר רסקין, יועץ אסטרטגי למידע ואנליטיקה. צילום: ניב קנטור

"אם לא ניקח את אימפריות המידע ונבנה אותן מחדש, הרי שבכך אנו נמשיך לשרוף זמן וקריירות. אנחנו מניידים מדי יום כמויות אדירות של מידע, פשוט סתם, ניוד המידע לא מניב ערך כלשהו". כך אמר אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

רסקין דיבר בפתח כנס BI, Big Data & Analytics. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום, והנחו אותו רסקין ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי רסקין, "יש פער בין מה שאנשים יודעים על מערכות ה-BI שלהם ובין מה שהם יודעים על מערכות ה-ERP. ארגונים נדרשים לדעת טוב יותר את מה שקורה".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדעתי, אמר רסקין, "היום, רוב הזמן שלכם בעבודה מוקדש בלהעביר משהו למישהו, שיעשה עם זה משהו, שלא ידוע בדיוק מהו, ואשר משם – זה יועבר הלאה. הבקשה שלי, היא להפסיק לחלוטין לעשות את מה שעושים כיום העובדים ביחידות ה-BI ובמחסן הנתונים הארגוני,  DWH".

על פי רסקין, "הפסיקו לעשות 90%-80% ממה שאתם עושים, כי זה בזבוז זמן. אתם מפיקים דו"חות, שיש להם רמת השפעה מזערית על הקורה בארגון, כל מטרתה של הגשת הדו"ח היא להביא למצב בו לבוס יהיה נוח".

כך, אמר רסקין, "רבות ממה שנכתב בדו"חות הוא בגדר טריוויאלי. לאנליסטים יש כבר כלי ETL (גזירה ושליפת נתונים), למנהלים יש כבר יכולות לשירות עצמי לקבלת דו"חות. אין להם צורך בסיוע של אנשי ה-IT. אנחנו מניידים כמויות אדירות של מידע, סתם".

על פי רסקין, "תבדקו מה אתם עושים במהלך היום ולמי זה עוזר. תוודאו שיש 'שפיץ', 'חריף', משהו בעל ערך, תובנה בכל מה שאתם עושים – דברים מעין טובת הלקוח, כסף, יעילות ארגונית, משרדים נחמדים לאזרח, שירות מהיר יותר וחשיבה קדימה ללקוח. בהעברת המידע ממקום למקום – אין ערך. זו ברכה לבטלה".

"אין מה לתת דו"ח על מה שהיה", סיכם רסקין, "אלא לתת תובנה עתידית כלשהי לגבי מה שצריך לעשות. מנהלי ואנשי ה-BI נדרשים לעבור תהליך לא פשוט, שיגרום לכך שהם יביאו תועלת מהמעלה השניה, לא זו המובנת מאליה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים