ירידה דרמטית בייצוא ההיי-טק: קטן ב-28% בשלושת החודשים האחרונים

מדובר בירידה של 2.7% לחודש בממוצע, בין מרץ למאי ● ענף ייצור הרכיבים והלוחות האלקטרוניים קטן ב-71%, או 10% לחודש

הייצוא של ההיי-טק הישראלי מרקיע שחקים. אילוסטרציה: BigStock

ייצוא ההיי-טק ירד בחודשים מרץ-מאי השנה ב-27.8% בחישוב שנתי, או ב-2.7% לחודש – כך עולה מנתונים שהציגה היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת, בהמשך לירידה של 28.7% בחישוב שנתי, או 2.8% לחודש, בין דצמבר 2015 לפברואר 2016.

הענף שסבל מהירידה הגדולה ביותר מקרב ענפי ההיי-טק הוא ייצור הרכיבים והלוחות האלקטרוניים, שקטן בשלושת החודשים האחרונים ב-71.3%, או 9.9% לחודש. הייצוא בענף ייצור התרופות, שנחשב גם הוא בלמ"ס לחלק מההיי-טק, רשם ירידה שנתית של 42.3%, או 4.5% לחודש.

הנתונים האלה מצביעים על כך שהסיבות העיקריות לירידה בייצוא ההיי-טק נעוצות באינטל (Intel) ובטבע. זאת, בהתאם לירידות הדרמטיות בסעיפים שבהם עוסקת כל אחת מהן, ובהמשך לדברים שאמר בשבוע שעבר שר האוצר, משה כחלון, בוועידת שוק ההון של גלובס.

עם זאת, ייתכן שהירידה באינטל היא זמנית, משום שהחברה נמצאת בימים אלה במהלך שדרוג של המפעל בקריית גת.

באופן כללי, הייצוא ירד ב-16.5%

כללית, ירד ייצוא הסחורות מישראל במרץ-מאי השנה ב-16.5%. יצוין כי ענף ההיי-טק מהווה 47% מכלל הייצוא של המשק.

נתוני הלמ"ס מדווחים גם על ייצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית, שמהווה 31% מכלל הייצוא התעשייתי. אלה ירדו ב-16% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 13% בחישוב שנתי בדצמבר-פברואר.

לעומת זאת, בייבוא הסחורות (למעט אוניות, יהלומים וחומרי אנרגיה) חלה במרץ-מאי, על פי הנתונים, עלייה של 11.2% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 12.2% בין דצמבר אשתקד לפברואר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים