ישראל במקום טוב בדירוג המדינות הפגיעות למתקפות סייבר

על פי מחקר שערכה חברת האבטחה Rapid7, ישראל הגיעה למקום ה-43 מתוך 50 המדינות בעלות הפוטנציאל הגדול ביותר למתקפות קיברנטיות ● את המקום הראשון תפסה בלגיה

לישון עם הדגים. צילום: BigStock

בלגיה היא המדינה בעלת פוטנציאל מתקפות הסייבר הגדול ביותר; ישראל נמצאת במקום טוב יחסית – 43 בדירוג המדינות. כך עולה ממחקר שערכה חברת האבטחה Rapid7.

חברת האבטחה זיהתה ודירגה את 50 המדינות הפגיעות ביותר למתקפות סייבר, בהסתמך על שכיחות של רשתות לא מאובטחות וערוצי אינטרנט ברחבי העולם. בריטניה דורגה במקום ה-23, ארצות הברית במקום ה-14, ואוסטרליה – במקום הרביעי.

תוכנת פרויקט Sonar של Rapid7 סורקת במיליוני ערוצי אינטרנט פגיעויות כגון שירותי טקסט לא מוצפנים, ומשווה אותם לשירותים מאובטחים יותר, וכך היא יכולה לקבוע את מידת הסיכון בערוצי האינטרנט בכל מדינה.

השלכות חמורות

ערוצים שאינם מוצפנים לא בהכרח מעבירים נתונים רגישים, אך רבים מהם עושים זאת. בשל כך, השכיחות שלהם ברמה הלאומית, היא אינדיקטור טוב למידת האבטחה של האינטרנט בכל מדינה. חברת האבטחה הזהירה כי הכלכלות הגדולות בעולם תעמודנה בפני "השלכות חמורות", אם מצב העניינים הנוכחי ימשיך, למשל התגברות המגמה של האינטרנט של הדברים, היוצרת מיליארדי רכיבים מקושרים.

"בימים בהם האינטרנט היה משאב משותף בין כמה מוסדות צבא ואקדמיה מועטים", כתבו מחברי הדו"ח, "חשיפת בסיסי הנתונים וחיבורם באופן ישיר לרשת היו מעשים בעלי היגיון כלשהו. אלא שכיום, כאשר מספר הגולשים עומד על 3.5 מיליארד, חשיפה וחיבור שכאלה אינם הגיוניים, אף אם יש הצפנה 'כבדה' ואימות משתמשים חזק".

שניה לבלגיה בדירוג המדינות בעלות פוטנציאל ההיפגעות הגדול ביותר היא טג'יקיסטן, ולאחריה: סמואה, אוסטרליה, סין, הונג קונג, הרפובליקה הדומיניקנית, אפגניסטן, דרום אפריקה.

אתיופיה סוגרת את העשיריה הראשונה, צרפת מדורגת במקום ה-13, ארצות הבאית, כאמור במקום 14, יפן 16, רוסיה 19, ארגנטינה 20 ובריטניה 21. אחרי ישראל, שנמצאת במקום ה-43, מדורגות: מקדוניה, פקיסטן, קפריסין, גרמניה, שווייץ וסינגפור. וייטנאם סוגרת את הרשימה, בדירוג במקום ה-50.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים