ראש עיריית רעננה: "החלום שלנו הוא שלא תהיה קבלת קהל – והכול ייעשה מהבית"

לדברי זאב בילסקי, "העיר תהא מרושתת, היא תהיה יעילה יותר והשירות לתושבים ישתפר - כל אחד יידע בדיוק לאן ללכת ומה לעשות"

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: ''יש אווירה''

"חזון העיר החכמה מתחיל לקרום עור וגידים. החלום שלנו הוא שהתושבים יגיעו לבניין העירייה לקבלת קהל כמה שפחות, ואם אפשר כלל לא – ושהכול ייעשה באופן מקוון, מהבית של התושבים", כך אמר זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה.

בילסקי היה בין הדוברים במסלול ערים חכמות, שהתקיים במסגרת כנס Bynet Expo בשבוע שעבר, בגני התערוכה בתל אביב. את המסלול, בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה אורי בן ארי, יועץ מחשוב בכיר לתחום ערים חכמות.

את דבריו פתח בילסקי בתיאור היתולי איך נהיה מכוון תנועה: "סיפור עיר חכמה מתחיל לפני הרבה שנים. היה לי חלום רב שנים, שאוכל לכוון תנועה בעיר. הפקקים גדלים, אני עוזר איפה שאני יכול. לחמתי שבע שנים בכנסת כדי שגם מי שאינו שוטר – יוכל להכווין את התנועה. עברתי בהצטיינות קורס לתחום – בן שלושה ימים. כשהתחלתי לכוון תנועה, הסתבר שאני בעצמי יוצר פקקים, כי תושבים היו עוצרים אותי ומתחילים לשוחח. עצרו אותי, לא הבנתי אם אני עוזר לפקק – או גורם לו".

אורי בן ארי, יועץ מחשוב בכיר לתחום ערים חכמות. צילום: ''יש אווירה''

אורי בן ארי, יועץ מחשוב בכיר לתחום ערים חכמות. צילום: "יש אווירה"

ובנימה רצינית יותר, הוא המשיך: "אנו על סף פריצת דרך בתחום העיר החכמה. מיפינו את הצרכים איך אנו רוצים לדבר עם התושבים. לאחר מכן הכנסנו – ואנו  בעיצומה – של בניית סיבים אופטיים, בעזרת טכנולוגיה מיוחדת של חריצת הכביש. הדבר נעשה בלא הפרעה לתנועה". על בסיס הסיבים, אמר בילסקי, "אנו בונים את התשתית לעיר חכמה. נעביר מידע לתושבים, ועד סוף השנה – העיר תהא מרושתת".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"נחבר את כל מוסדות העירייה לרשת", אמר. "מתנ"סים, רמזורים, ועמודי תאורה. נהפוך את 12 אלף עמודי התאורה ברעננה לעמודים חכמים. כל עמוד יהיה עמוד לשירות הציבור: נשלוט עליו, בהיבט עוצמת התאורה לפי שעות, נחסוך אנרגיה, אם נשרפת מנורה לא צריך לצלצל לעירייה ולהודיע, כי נדע בעצמנו. על כל עמוד תאורה תותקן מצלמה קטנה – היו לנו שלושה פיגועי טרור השנה, בעזרת המצלמות נוכל להפעיל דרך החמ"ל העירוני את הכוחות באופן יעיל ומהיר יותר".

הוא הוסיף כי "תושבי העיר אוהבים לעשות ספורט ולרוץ. על כל עמוד יותקן חיישן מזג אוויר, שידווח על רמת האובך. נספק אפליקציה שתודיע לרצים ולרצות איפה לרוץ".

"העיר תהא מרושתת", סיכם ביילסקי. "כל אחד יידע בדיוק לאן ללכת ומה לעשות. החלום שלנו הוא שלא תהיה קבלת קהל, כי הכל ייעשה באופן מקוון, מבתי התושבים. בסוף, למרות ההשקעה הגדולה בהתחלה – ייחסך כסף כי העיר תהיה יעילה יותר והשירות לתושבים ישתפר. יש לנו לקוחות קצה, בסוף התהליך ייתן שירותים רבים לתושבים – יעיל יותר ובפחות השקעה".

צמצום היקף התופעה

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אמר כי "כאשר גנבים גונבים כלי רכב, לרוב הם מחליפים את מספרו. שילוב טכנולוגיות של עיר חכמה, לרבות שילוב של מצלמות אבטחה, יכול לסייע לצמצום היקף התופעה, בין השאר על ידי הצלבה של נתונים אודות מכוניות הנכנסות ויוצאות מהעיר. זה לא מסובך ולא יקר".

עוד ציין בן צור, כי "תהיה לתושב אפליקציה, שתדווח לו כי כלי הרכב שלו חונה בחניה, והוא יכול ללכת לישון בביטחה – אם המכונית תוזז – האפליקציה תדע בקלות להתריע על כך בפניו, וככה כוחות האכיפה יוכלו לאתר את הרכב הגנוב במהירות".

אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: ''יש אווירה''

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: "יש אווירה"

"ישנן דרכים רבות למימוש תפיסת עיר חכמה", אמר בן צור, "והיא כוללת טיפול בכמה מימדים: ניתן לשפר בקלות את הביטחון האישי של התושבים; ניתן להדק את הקשר עם התושבים מול הרשות, במסרונים ובדואר אלקטרוני; יש כלים רבים המאפשרים לשתף את התושבים במידע הרלוונטי עבורם".

רכיב מפתח בעיר החכמה, אמר בן צור, "יהיה עמוד התאורה. כיום הוא משמש רק לתאורה. בעתיד הלא רחוק הוא יהיה 'סביבת העבודה' של העיר החכמה: הוא יתקשר, הוא יתריע על בעיה, הוא יעביר נתוני מיקום לכוחות הביטחון, ועוד".

בינת, ציין בן צור, "פעילה בעולם הערים החכמות. אנו בונים סביבה המנהלת את כלל הנתונים הזורמים ממגוון מקורות, עם אינטגרציה ותכלול של נתונים. ככל שיהיו יותר נתונים – נוכל לייצר יותר תובנות עבור הכוחות ועבור המנהלים, מקבלי ההחלטות. מדובר על שתי פעילויות-על: קליטה, עיבוד הנתונים והפצתם, ושליטה".

כיום, סיכם בן צור, "על מנת להביא ערך לתושבים, גדלים המשקל והחשיבות של הרשות המוניציפלית בקשר מול האזרח, אל מול הממשלה, שהיא יותר מרוחקת".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    mt ukns: https://itinil.blogspot.co.il/search?updated-min=2010-01-01T00:00:00%2B02:00&updated-max=2011-01-01T00:00:00%2B02:00&max-results=8

  2. gilk

    רק לא החברה לאוטומציה...! קשר עם החברה לאוטומציה הוא כמו להפקיד את בייצים שלך במלכודות דובים... הם לא מרפים הם לא משחררים.

אירועים קרובים