אורקל הפסידה לגוגל בתביעתה על שימוש ב-Java

הקביעה נעשתה במסגרת תביעה של אורקל, אשר טענה כי אנדרואיד מפרה את זכויות היוצרים שלה

אורקל

השימוש של גוגל (Google) ב-Java לטובת מערכת אנדרואיד (Android) שלה, אינו עומד תחת ההגדרה של גניבת קניין רוחני, כך קבע חבר המושבעים בבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו.

הקביעה נעשתה במסגרת תביעה של אורקל (Oracle), אשר טענה כי אנדרואיד, מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים של גוגל – מפרה את זכויות היוצרים שלה, של אורקל. זאת, בשל שימוש שאנדרואיד עושה בחלקים של שפת התכנות Java. גוגל, באמצעות תאגיד האם שלה, אלפבית (Alphabet), טענה כי מותר לה להשתמש ב-Java, מבלי לשלם על כך, בשל הזכות לשימוש הוגן, שהוא חלק מחוק זכויות יוצרים.

בתגובה להחלטת חבר המושבעים, אמר דוריאן דיילי, היועץ המשפטי של אורקל כי "אנו מאמינים באופן עמוק כי גוגל פיתחה את אנדרואיד על ידי העתקה שלא כדין את טכנולוגיית הליבה של Java. זאת, על מנת להגיע במהירות לשוק מכשירי הסלולר. אורקל הגישה את התביעה הזו, על מנת לשים קץ להתנהגות הבלתי חוקית של גוגל. אנו מאמינים כי יש בסיס לערעור ואנו מתכננים להביא את המקרה הזה בחזרה אל בית המשפט הפדרלי לערעורים".

המשא ומתן עלה על שרטון

אורקל רכשה ב-2009 את סאן (Sun Microsystems) תמורת יותר משבעה מיליארד דולר, בשל שני נכסים משמעותיים של סאן; שפת הפיתוח Java ומערכת ההפעלה Solaris.

בשנת 2010 תבעה אורקל את גוגל, לאחר שמשא ומתן בין שתי הענקיות עלה על שרטון. הנושא לא הוכרע במשפט שהתנהל ב-2012. במשפט הנוכחי תבעה אורקל את גוגל, ובטענה כי היא עשתה ב-Java שימוש לא הוגן, ודרשה 9.3 מיליארד דולר פיצויים – בשל נזקים ואובדן רווחים. גוגל טענה כי סאן בירכה על השימוש של גוגל ב-Java, וכי עילת הרכישה של אורקל את סאן, הייתה הרצון לתבוע את גוגל על שימוש זה.

בשנת 2012, שופט קבע כי APIs – ממשקי תכנות היישומים שעומדים בבסיס התביעה – הן טכניקות, ולא עבודות בעלות מימד של יצירה. לכן, קבע, הם לא יכולים להיות מוגנים תחת מטרית זכויות יוצרים. שנתיים אחר כך, בית משפט לערעורים ביטל את החלטת השופט – לטובת אורקל.

גוגל לא פרסמה הודעה בתגובה להחלטת חבר המושבעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים