דיווח: נוקיה תפטר כ-15 אלף עובדים

החברה החלה במהלך פיטורים שעלול להגיע ל-15% מעובדיה ● לפי נציג ארגון עובדי נוקיה, חלק מהפיטורים מבוצע בגלל כפילויות עם אלקטל-לוסנט, שאותה רכשה, ומשרות אחרות יועברו למדינות זולות יותר

תוצאות טובות בסך הכל. נוקיה. צילום: BigStock

נוקיה (Nokia) עתידה לפטר בין 10,000 ל-15 אלף עובדים ברחבי העולם – כך לפחות על פי דברים שאמר נציג של ארגון עובדי החברה לרויטרס (Reuters).

בחודש שעבר נודע כי החברה עתידה לבצע מהלך פיטורים נרחב, על מנת לקצץ את ההוצאות שלה ב-900 מיליון יורו עד 2018. עם זאת, היא עדיין לא מסרה כמה עובדים יפוטרו ובאילו מדינות.

מהלך הפיטורים מבוצע בעקבות רכישת אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) על ידי הענקית לשעבר. השתיים הקימו חברה משותפת שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות חדשות, רשתות תקשורת והדור החמישי בסלולר.

ריסטו להטילהטי, ראש נציגות עובדי נוקיה בעיר הפינית אולו, אמר לסוכנות הידיעות כי "לא שמענו מספרים רשמיים, אבל בהתבסס על הקשרים שיש לארגון שלנו, אני מעריך שההשפעה של המהלך ברחבי העולם תהיה פיטורים של בין 10,000 ל-15 אלף עובדים". כלומר, שיעור המפוטרים יכול להגיע לכ-15% מעובדי החברה.

טולה אלטולה, נציג אחר של עובדי נוקיה, אמר כי "חלק מהמשרות יבוטלו לחלוטין, אחרים הן כפילויות עם משרות באלקטל-לוסנט וחלק מהמשרות יועברו למדינות בהן העלויות נמוכות יותר".

נוקיה מעסיקה 104 אלף עובדים ברחבי העולם. על פי מספרים שהיא הסכימה לשחרר, יפוטרו 1,032 עובדים בפינלנד, 1,400 בגרמניה ו-400 בצרפת. לעומת זאת, בהתאם להתחייבותה לממשלת צרפת עם רכישת אלקטל-לוסנט הצרפתית-אמריקנית, נוקיה תיצור במדינה 500 משרות לאנשי מו"פ.

על פי הדיווח, הנהלת נוקיה מנהלת ב-30 מדינות מגעים עם נציגי העובדים. דוברת מטעם החברה ציינה שאין לה עדכונים לגבי צרפת וגרמניה, וסירבה להגיב באשר לשאר המדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים