"הטכנולוגיה שינתה תהליכים עסקיים; מהירות היא שם המשחק"

כך אמרה עדי מור בירן, מנהלת פריסייל בחטיבת ה-EG של HPE ישראל ● לדבריה, "התמורות בעידן הדיגיטלי משפיעות על המנמ''רים ועל הארגונים"

עדי מור בירן, מנהלת פריסייל חטיבת EG, ב-HPE ישראל. צילום: קובי קנטור

"הטכנולוגיה שינתה את האופן בו ארגונים פועלים ואת הדרך בה הם מייצרים מוצרים ומביאים אותם לשוק. הזמן והמהירות הפכו לרכיב קריטי בהבאת הרעיון שמומש לשוק". כך אמרה עדי מור בירן, מנהלת פריסייל בחטיבת ה-EG של HPE ישראל.

מור בירן דיברה בכנס CIO ROAD MAP 2016. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במרכז הכנסים LAGO, בראשון לציון. במסגרת הטקס, הנערך זו הפעם ה-13, הוענקו 17 פרסי הצטיינות למנמ"רים, על פועלם המחשובי בשנת 2015. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי מור בירן, "התמורות בעידן הדיגיטלי משפיעות על המנמ"רים ועל הארגונים. חלקים נרחבים מהאסטרטגיה העסקית של חברות – מבוססי טכנולוגיות. כך, נוצר דיון אודות תפקידה של הטכנולוגיה בעידן הדיגיטלי: האם היא רובד תומך, או מיישם".

כיום, אמרה, "אנו נמצאים בעידן של כלכלת הרעיונות. אלה נמצאים בבסיס של כל עסק. מה שהשתנה היום זה הזמן והמשאבים הנדרשים להפוך רעיון לעסק. הזמן התקצר: איש עם רעיון יכול להרים את הרעיון במהירות, עם הקמת תשתיות IT ושירותים – בענן. כך, לדוגמה, לאובר (Uber) אין מוניות, ל-Airbnb אין חדרי מלון ולנטפליקס (Netflix) אין בתי קולנוע. כל החברות הללו מייצרות שירות. מה שמייחד את העסקים בכלכלת הרעיונות הוא משך מימוש הרעיון והפיכתו לבעל ערך, מי שמשיק מהר – הוא המנצח".

כמות היישומים לתחום היא אינסופית

אובר, אמרה מור בירן, "שינתה את תעשיית המוניות באופן טוטאלי, וזו, מנגד – לא הגיבה מהיר ודינאמי. לכלכלת הרעיונות יש תשתיות המסייעות לה להתפתח: עולמות הניידות, האינטרנט של הדברים והאפליקציות: עד שנת 2020 צפויים להיות עשרות מיליארדי מכשירים מחוברים, אשר יריצו טריליון אפליקציות. המידע בהיקפים רחבי היקף יגיע לא רק מהמערכות הארגוניות. יידרש לאחסן, לגבות, לנתח ולהפיק תובנות עסקיות מכלל הנתונים הללו. כל אלו הן ציפיות שה-IT צריך לעמוד בהן".

מור בירן הביאה כמה דוגמאות, באופן שהטכנולוגיה שינתה את התהליך העסקי. "ארגונים מונחי Big Data מתנהלים אחרת", אמרה. "הם קולטים מידע ממגוון מקורות, מטפלים בו בזמן אמת או קרוב לזמן אמת, ומפיקים לקחים. כך, נטפליקס אחראית לשליש מתעבורת האינטרנט בארצות הברית בחלק משעות היממה, עם 50 מיליון משתמשים".

"הסיבה להצלחתה המדהימה עם הסדרה "בית הקלפים", קשורה לטיפול ב-Big Data. אנשיה עשו ניתוח מידע על העדפות הצופים, והעלו כי יש ביקוש לבמאי דיוויד פינצ'ר, לדרמה עם שחקנית בעלת דמות נשית חזקה ולסדרות עם קווין ספייסי. לכן, נטפליקס הציעה הצעה לרכישת הסדרה בעלות של כפליים מהמתחרות – וזכתה. Big Data מביא ליתר תחרותיות".

בעולם האינטרנט של הדברים, אמרה מור בירן, "כמות היישומים לתחום היא אינסופית: בית חכם, מכונת כביסה, מוני חשמל, מכוניות חכמות וערים חכמות". כך, אמרה, "בארצות הברית גילו כי עלות האשפוזים של מטופלים שלא נטלו את התרופות שלהם, עומדת על מאה מיליון דולר. אז הם פיתחו שני מוצרים: האחד לא פולשני – פקק של בקבוק תרופה עם חיישן המדווח על הפתיחה, וחיישן נוסף הנבלע עם התרופה ומדווח על נטילתה".

"תפקיד המנמ"ר השתנה", סיכמה מור בירן, "העולמות מתערבבים, הגבולות מטשטשים. המנמ"ר נדרש להבין את העולם העסקי, ואנשי העסקים נדרשים להבין בטכנולוגיה ובאופן בו היא יכולה לסייע להם. אנו ב-HPE מסייעים למנמ"ר ליישם את האסטרטגיות העסקיות, מבוססות טכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים