דיווחים: יבמ מפטרת 14 אלף עובדים

הפיטורים מבוצעים במטות שונים של הענק הכחול בארצות הברית - על פי הוול-סטריט ג'ורנל ● הגל נמשך לאור התוצאות העסקיות השליליות עליהן דיווחה החברה בחודש שעבר, כולל רבעון 16 ברציפות של ירידות בהכנסות

מתפצלת. יבמ. אילוסטרציה: BigStock

יבמ (IBM) מבצעת בימים אלה גל נוסף של פיטורים בקרב עובדיה בארצות הברית – כך על פי הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). החברה סירבה למסור את מספר המפוטרים, אולם ההערכות הן כי הוא עלול להגיע ל-14 אלף עובדים. יצוין כי המספר כולל את הפיטורים שביצעה החברה בחודש מרץ האחרון.

לפי הדיווח של העיתון הכלכלי המוביל, הפיטורים יבוצעו במשרדיה של יבמ בניו-יורק, בצפון קרוליינה ובבולדר, קולורדו. הפיטורים צפויים להשפיע על מחלקות שונות בחברה, בהן מחלקת שירותי הייעוץ הגלובליים שלה.

הדיווחים על הפיטורים מגיעים על רקע התוצאות הכספיות השליליות שפרסמה החברה בחודש שעבר. ההכנסות של הענק הכחול ירדו ב-4.6% ל-18.7 מיליארד דולר והרווח הנקי קטן ב-13.5% ל-2.01 מיליארד. היה זה הרבעון ה-16 ברציפות בו דיווחה יבמ על ירידות בהכנסות.

הסיבות לפגיעה בתוצאות הן הירידה בביקוש למחשבים ניידים והעובדה שהמעבר של יבמ לפיתוח ושיווק של טכנולוגיות ענן לא תפס.

כמנהגה, יבמ לא הודיעה כמה עובדים יפוטרו,. אולם ציינה כי ייתכן שחלק מהמשרות יאוישו על ידי עובדים אחרים. עובדים בחברה מסרו לוול-סטריט ג'ורנל כי חלק מהמשרות הועברו להודו ולקוסטה ריקה. הענק הכחול אף דיווח אתמול (ש') שיש בו בימים אלה כ-20 אלף משרות פנויות. מוקדם יותר בשבוע שעבר ציינה החברה כי היא תאחד שני מתקנים שלה בניו-יורק: המרכז בסומרס ייסגר ויאוחד עם זה שנמצא בנורת' קאסטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים