בנק דיסקונט מקים אגף דיגיטל – שיהיה כפוף למנמ"ר, לוי הלוי

הבנק הולך בעקבות הפועלים ולאומי, שהקימו אגפים דומים ● האגף ינוהל על ידי אריק פרישמן, ששימש עד כה כראש מטה הטכנולוגיה והתפעול של דיסקונט

לוי הלוי, מנכ"ל Cal. צילום: קובי קנטור

שינויים מבניים באגף הטכנולוגיה והמחשוב של בנק דיסקונט: בהודעה לבורסה הבוקר (ה') מסר הבנק כי הוא מקים אגף דיגיטל ומינה את אריק פרישמן, עד כה ראש מטה הטכנולוגיה והתפעול, כמנהלו. האגף יהיה כפוף ללוי הלוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של דיסקונט, שסמכויותיו הורחבו, ופרישמן ידווח לו.

אגף הדיגיטל יכלול את ענף הערוצים הישירים של הבנק, האחראי על פיתוח מוצרים ושירותי דיגיטל, את מחלקת ה-CRM, שאחראית על יישום התשתית החדשה, ומחלקות נוספות שעוסקות בחידושים טכנולגיים בכל הקשור למסעות הלקוח.

אריק פרישמן, מנהל אגף הדיגיטל של בנק דיסקונט

אריק פרישמן, מנהל אגף הדיגיטל של בנק דיסקונט

פרישמן (40) הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות בחשבונאות וכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות במנהל עסקים עם התמחות במימון מאוניברסיטת תל אביב. הוא הצטרף לדיסקונט ב-2010 ושימש כעוזר אישי בכיר ליו"ר דירקטוריון הבנק, ד"ר יוסי בכר. קודם לכן כיהן כעוזר מנכ"ל משרד האוצר. החל מ-2012 הוא ניהל את תחום התכנון, התקצוב והמידע הניהולי בחטיבת האסטרטגיה של דיסקונט ולפני שנה וחצי עבר לחטיבת הטכנולוגיה והתפעול. פרישמן עבד בצמוד להלוי וריכז את כלל הפרויקטים שבליבת האסטרטגיה הטכנולוגית של דיסקונט, ובראשם פרויקט ה-CRM.

הלוי אמר כי "הקמת האגף מהווה המשך ישיר למגמה של בנק דיסקונט למקד את פעילותו בכל מה שקשור לחיזוק חוויית הלקוח ולגיבוש הצעת ערך חדשנית בעולם הבנקאות המשתנה. האגף יהיה חלק מסביבה טכנולוגית שתשקף בצורה הטובה ביותר את החיבור בין טכנולוגיה ועסקים – שני מרכיבים שהם הכרחיים במעבר לעידן הדיגיטלי במערכת הפיננסית".

לדבריו, הקמת האגף היא הבעת אמון מצד הנהלת הבנק והמנכ"לית שלו, לילך אשר-טופילסקי, בפעילות הטכנולוגית של האגף אותו הוא מנהל ועל המחויבות של דיסקונט לטכנולוגיה בכלל.

הדיגיטל – בבסיס התוכנית האסטרטגית של בנק דיסקונט

ביום ב' הקרוב יקבל הלוי את פרס המנמ"ר המצטיין בקטגוריית "ראויים לחיקוי – Role Model" בטקס הענקת פרסי המנמ"רים המצטיינים של אנשים ומחשבים. הזוכים אותרו על ידי ועדה בראשותו של פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

אשר-טופילסקי התייחסה בכנס Kick Off 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים בינואר, לכיוונים הטכנולוגיים אליהם צועד עולם הבנקאות. "הדיגיטל הוא הבאזזז החדש", אמרה. "עולם הבנקאות משתנה בין השאר בשל שינויים טכנולוגיים ושינוי של אופן פעילות הלקוחות".

בהמשך היא דיברה על התוכניות העתידיות של דיסקונט. "בבסיס התוכנית שבנינו יש שתי רגליים: צמיחה בהכנסות והפחתת העלויות. לכל אחת משתי רגליים אלה יש אצלנו בסיס טכנולוגי. אנחנו חייבים לצמצם את המערך הסניפי, כך שיהיה יותר רזה ויעיל, ומנגד ליצור חלופות שיודעות למכור, באינטרנט וב-CRM, כדי להגיע לניהול בנקאי רב ערוצי", אמרה.

היא ציינה כי "תרבות השינוי הזו מחלחלת ל-IT. הכי חשוב לקחת מנהל IT לא רק טכנולוגי אלא גם מנהל ביזנס. אנחנו הולכים ומחזירים את יכולת הביזנס לתוך ה-IT. מנהל המחשוב לא רק נותן פתרון, אלא יש לו תפקיד של יזם המבין לקוחות".

אגפי דיגיטל – גם בלאומי והפועלים

עם הודעתו על הקמת אגף הדיגיטל מצטרף דיסקונט לשני הבנקים הגדולים – לאומי והפועלים – שהקימו יחידות דומות.

בנק הפועלים הקים חטיבת חדשנות בראשותו של אבי כוכבא, שהיה המנמ"ר, ובנק לאומי הכפיף את פעילות הדיגיטלית לניהולו ולאחריות של המנמ"ר הנוכחי, דן ירושלמי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    מה שווה הצהרה חלולה כזו כשעובדי המחשוב בדיסקונט מתמודדים עם צחנת ביוב מדי שבועיים-שלושה, ושאר תנאי עבודה גרועים. היחס שחשתי מצד הוועד, הצד העסקי, משאבי אנוש והמנהלים הבכירים לעובדי המחשוב בדיסקונט גרוע מאד. כצפוי תחושת האנטי בקרב העובדים משותפת לרובם ועל כן הוא חווה נטישה תדירה של עובדים טובים

אירועים קרובים