גידול חד בהכנסות הממשלה מתשלומים אונליין ב-2015

התקבולים של הממשלה מתשלומים מקוונים עלו אשתקד ב-40% ל-37 מיליארד שקלים ● יאיר פראנק, ראש הרשות לתקשוב הממשלתי, הציג בישיבת הממשלה את הנתונים ואת תוכנית העבודה של הרשות

דו"ח המבקר - חמור או עם ליקויים? אילוסטרציה: BigStock

גידול חד, של יותר מ-40%, נרשם בשנה שעברה בהיקף התשלומים שמשלמים האזרחים לממשלה אונליין. הכוונה היא לתשלומי חובה, תשלומים בעבור שירותים ועוד. בעוד שב-2014 עמד הנתון על 27 מיליארד שקלים, ב-2015 הוא הגיע ל-37 מיליארד.

את הנתונים הללו מסר אתמול (א') יאיר פראנק, ראש הרשות לתקשוב הממשלתי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרי הממשלה בישיבתה השבועית. פראנק הציג במהלך הישיבה את פעילות הרשות ואת תוכנית העבודה שלה לשנים הקרובות והמחיש לשרים את התועלת הכלכלית שיש לקופת המדינה מתגבור והשקעה בשירותים מקוונים, במסגרת פורטל gov.il. כך, למשל, עולה מהמצגת שהוצגה לשרים שהעלות של שירות פיזי לאזרח במשרדי הממשלה יקרה פי 50 מאשר פעילות מקוונת ופי 20 מאשר כשעושים את הדברים בטלפון.

"פעילות הרשות היא בבחינת מהפכה משמעותית בתפיסת השירות לאזרח", אמר פראנק בישיבת הממשלה. הוא ציין כי "במסגרת פורטל gov.il החדש נפעל לשירותים מקוונים מקצה לקצה, לקיצור תהליכים שארכו זמן רב ולחיסכון בעלויות ובביורוקרטיה. בחודשים הקרובים נמשיך לקדם את העשייה ואף להאיץ את הפעילויות בשיתוף המשרדים הממשלתיים, והכול תוך הגנה על ביטחון המידע ופרטיותו".

"יש לרתום למהלך את כל משרדי הממשלה"

במהלך הישיבה מסר פראנק שהרשות מובילה מהלך, יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, שבו ייבדק כיצד רוצה האזרח לקבל את השירותים הממשלתיים ועל סמך זאת יוחלט אילו מהלכים לבצע.

יאיר פראנק, ראש הרשות לתקשוב הממשלתי. צילום: קובי קנטור

יאיר פראנק, ראש הרשות לתקשוב הממשלתי. צילום: קובי קנטור

עוד בתוכנית העבודה, בין היתר: המשך העיצוב מחדש של פורטל הממשלה, שיהווה שער מרכזי לכל משרדי הממשלה, פיתוח מהלכים לעידוד מגמת G2B (לעשות עסקים עם הממשלה), פרויקטים שוטפים של מעבר לענן, בהתאם לתוכניות שכבר תוכננו וקידום נושא ההזדהות החכמה, בעזרת תעודות הזהות החכמות.

ממשלת ישראל ממוקמת במקום ה-13 בעולם במדד פיתוח הממשל הזמין של האו"ם. פראנק ציין שעל מנת לשמור על מיקומה ואף להצטרף לעשרת המדינות המובילות "עלינו לרתום את כל המשרדים ולפעול להקמתם של כמה שיותר שירותים מקוונים מקצה לקצה. במקביל, יש להמשיך לספק שירותים שאינם מקוונים למי שלא יכול לקבל מענה ברשת".

נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי "רשות התקשוב הממשלתי משכללת שירותים קיימים ומנגישה אותם לאזרח באופן מקוון ובהיר, באמצעות האינטרנט. הפעילות הזאת היא בכיוון הנכון ויש להמשיך בה בהתמדה".

לדברי גרונר, "מטרת התקשוב הממשלתי היא לצמצם את הביורוקרטיה לאזרח. החזון שלנו הוא שבמקום שהאזרח יצטרך לנווט בין משרדי הממשלה, אנחנו נעשה את העבודה הזו עבורו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גרשון שוולבה

    ולמה אין אפשרות לשלם במענה קולי? איפה ההנגשה לאילה שאין להם מחשב בבית?

אירועים קרובים