אלוף (מיל') שלמה ענבר: "מורשת הנופלים – אחדות העם והמשך הצמיחה"

לדברי ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, "הזיכרון לחללים מתחיל בשנת 1860 - עלינו לזכור כי במותם הם ציוו לנו לקיים ולשמור את מדינת ישראל - ערובה למורשתו של העם ולפריחת תרבותו"

אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

561 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו מאז שנות ה-40 ועד היום – כך נמסר מצה"ל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שמתחיל הערב (ג').

ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות ההגנה, האצ"ל והלח"י. הנופלים הללו הם חלק מ-23,447 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שנהרגו מאז 1860.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב נמצא במרכז יהוד, שמאמצת את אגף התקשוב. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם חללים שהיו בני יהוד אולם אינם מהחיל. מדי שנה נערך בו טקס זיכרון, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

"המורשת שהנחילו לנו החיילים הנופלים היא הרוח הנושבת במפרשי ספינת התחייה של המדינה. החללים ציוו לנו לא רק לחיות, אלא גם לחיות בשלום ולהיות אור לגויים. הבה נהיה גם אור לעם ישראל, עם אחווה, שלום ואחדות", אמר אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, בראיון לאנשים ומחשבים.

לסייע להתגבר על הכאב בשל האובדן

ענבר שימש כקשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי) בתקופת מלחמת יום הכיפורים, ולפני כן היה מפקד יחידה 848, לימים 8200. לאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון.

לדבריו, "השנה, כבשנים קודמות, יום הזיכרון הוא יום מיוחד, המהווה את שיא פעילות הנמשכת כל השנה – להנצחת זכרם של אלה שמסרו נפשם למען קיום מדינת ישראל". לדברי ענבר, "הזיכרון לחללים מתחיל בשנת 1860. אין שנה בה לא נתן אחד, או נתנו רבים, את נפשם למען העם והמדינה. עלינו לזכור כי במותם הם ציוו לנו לקיים ולשמור את מדינת ישראל. ישראל היא הערובה למורשתו של העם ולפריחת תרבותו".

"בימים אלה", אמר אלוף (מיל') ענבר, "כשמסביב יהום הסער, והאזור חווה בוקה ומבולקה, עלינו לשמור על האחדות, להתקדם ולהמשיך לבנות את מדינת ישראל. החללים טריים בזיכרוננו. המשפחות השכולות חוות את כאבם, ועלינו לסייע להן להתגבר על הכאב בשל האובדן".

"שמותיהם של החללים חקוקים על לוחות הזיכרון", סיכם נשיא העמותה. "הם חלק מהמורשת והם הרוח הנושבת החיובית בתוכנו, המסייעת לנו להמשיך ולהתקיים. מי ייתן ולא ירבו השמות על לוחות הזיכרון ולא יגדל מספר המשפחות השכולות. והלוואי ויהיו לנו השכל והכוח, לנהוג באורך רוח, בהשקט ובבטחה, עם צנעת לכת. זאת, כדי שנוכל למלא את מצוות הנביאים. כמאמר הנביא זכריה: 'לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' צבאות'. נקיים חברה בה האחד מקשיב לשני, חברה המקבצת גלויות, חברה פורחת ומחנכת המצמיחה ילדים שהוריהם והחברה ייהנו מפירותיהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים