אחרי שנים של ניחושים ושמועות: נחשף ממציא הביטקוין

יזם טכנולוגי מאוסטרליה בשם קרייג רייט התגלה בראיון ל-BBC כמי שעומד מאחורי המצאת המטבע הווירטואלי ● בקהילת הביטקוין שמחים, אבל טוענים שיש צורך בהוכחות נוספות

"מר ביטקוין?" קרייג רייט. צילום: מתוך כתבת ה-BBC

קרייג רייט, יזם טכנולוגי מאוסטרליה, הוא ממציא הביטקוין (Bitcoin) – כך נחשף היום (ב') בראיון שנתן ל-BBC. בכך סתם רייט את הגולל על שנים של הערכות, ניחושים ושמועות באשר לממציא המטבע הווירטואלי פורץ הדרך, שנודע עד כה בכינוי סאטושי נקאמוטו.

לטענתו, "הייתי הדמות העיקרית מאחורי זה (המטבע), אבל אנשים אחרים עזרו לי". ב-BBC אמרו כי אחרים מקהילת הביטקוין אישרו את זהותו.

הראיון שנתן רייט ל-BBC

במהלך הראיון הציג רייט הוכחה לזהותו: הוא הראה שיש לו גישה לבלוקים של ביטקוין שנוצרו על ידי ממציע המטבע הווירטואלי. עם זאת, הוא סירב לבקשת האקונומיסט (Economist) לספק הוכחות נוספות. "מסקנתנו היא שמר רייט בהחלט יכול להיות מר נקאמוטו, אבל השאלות החשובות נותרו באוויר", נכתב בעיתון. "אכן, נראה שייתכן שאף פעם לא נוכל להוכיח לעולם בוודאות מיהו יוצר הביטקוין האמיתי".

זהותו של ממציא הביטקוין הייתה לחידה בינלאומית במשך שנים. בדצמבר האחרון פשטה משטרת אוסטרליה על ביתו ומשרדו שבסידני, לאחר שהמגזין Wired נקב בשמו כממציא אפשרי של המטבע וכמי שמחזיק בידיו ביטקוינים בשווי של מאות מיליוני דולרים. השערה זו משכה לפתחו תשומת לב מצד בנקים, אנליסטים, גורמי אכיפה ואפילו ארגוני פשיעה.

יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "רגע מרגש"

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, אמר היום כי "חשיפתו של ד"ר קרייג רייט כמי שעומד מאחורי השם סאטושי נקאמוטו היא רגע מרגש עבור כל מי שעוסק במהפכה הפיננסית האדירה של הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים".

עם זאת, הוא הוסיף כי "חשוב לציין שאת הוכחת הזהות ניתן לעשות בצורה פשוטה ופומבית, וכרגע לא ראינו הוכחה כזו המוצגת באופן גלוי. למעשה, אנחנו נשענים על דיוחים של כלי תקשורת, שטוענים שלהם הוצגה הוכחה. אולם, עד שזו לא תוצג באופן פומבי ותיבדק לעומק על ידי מפתחי הקהילה, לא ניתן יהיה לקבוע זאת בוודאות".

לטענתו, זהותו של יוצר המטבע אינה רלוונטית. "בלוקצ'יין וביטקוין כבר עברו את השלב בו הם זקוקים לפנים שיקדמו את הטכנולוגיה. הבלוקצ'יין כבר עומד על רגליים יציבות, המאפשרות שימושים מגוונים ברחבי העולם – שימושים שבוודאי יוכפלו עשרות מונים בשנים הקרובות. אני מאמין שסאטושי נקאמוטו והאיש מאחורי השם הזה ייזכרו לשנים ארוכות בשורה אחת עם סר טים ברנרס לי וחלוצי האינטרנט המודרניים, כאנשים האחראיים לאחת המהפכות הגדולות ביותר בתולדות האנושות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים