אורקל רכשה חברת תוכנה לניהול פרויקטי בנייה ב-663 מיליון דולר

הנרכשת, טקסטורה, מפתחת תוכנות בילינג לתעשייה זו ובעבר נטען כי דיווחה באופן שגוי על הכנסותיה ● זו הרכישה ה-101 של אורקל

אורקל

אורקל (Oracle) הודיעה בסוף השבוע על כוונתה לרכוש את טקסטורה (Textura) תמורת 663 מיליון דולר במזומן.

טקסטורה מפתחת תוכנות חיוב (בילינג) בענן לתעשיית הבנייה. אורקל תשלב אותה לתוך תוכנת Primavera שלה, העוסקת בפיתוח תוכנות ניהול פרויקטים. ל-Primavera יש זווית ישראלית: היה לה מרכז פיתוח בישראל, אותו קיבלה ב-2006 עם רכישת הסטארט-אפ פרוסייט (ProSight). לאחר שאורקל רכשה ב-2008 את פרימוורה, הפך מרכז המו"פ לעוד מרכז מו"פ של אורקל בישראל.

טקסטורה מפתחת תוכנות חיוב, ניהול חשבונות וקבלות וחשבוניות מקוונות – עבור ענף הבנייה. בדרך זו היא מאפשרת לכלל הקבלנים העובדים על פרויקט אחד, להגיש חשבונות ולקבל כספים באופן מקוון.

הנרכשת היא אחד הספקים הגדולים בעולם של שירותי ניהול פרויקטים בענף הבנייה. היא מעבדת חשבונות ותשלומים בהיקף 3.4 מיליארדי דולרים, מדי חודש, עבור יותר מ-6,000 פרויקטים ויותר מ-85 אלף קבלנים וספקים אחרים בענף. אספקת התוכנות של הנרכשת בענן, נמסר, "מביאה למיכון ולשקיפות בפרויקטי בנייה מורכבים, תוך שיפור הביצועים הפיננסיים שלהם, הגדלת היעילות  ומזעור סיכונים".

מכחישה האשמות

אנליסטים ציינו כי הרכישה טובה לאורקל, בשל היכולת שלה להרחיב את ההיצע שלה בתחום ניהול פרויקטים (PM). עוד ציינו האנליסטים את עברו הבעייתי של מייסד משותף והמנכ"ל לשעבר של טקסטורה, פטריק אלין. הנרכשת הונפקה ב-2013, כשמחיר המניה שלה עמד על 15 דולר. בתוך חודשים ספורים המניה קפצה ל-45 דולר, והתרסקה ב-2014 עם מחיר של פחות מ-14 דולר. טקסטורה מעולם לא הכריזה על רווח.

כלפי החברה והמנכ"ל נטען על ידי סוחרי מניות – שפרסמו את דבריהם בדו"ח שהנפיקו – כי "היא עסקה בהונאה". עוד הזכירו כי אלין שימש בעבר כמנכ"ל פטרון (Patron Systems), שהייתה אמורה לרכוש את חברת האבטחה Trustwave, כאשר בדיעבד התברר כי הרכישה המתוכננת לא הייתה ולא נבראה. אלין התפטר, ופטרון פשטה את הרגל מאוחר יותר. בין השאר צוין כי מבקר הפנים של פטרון התפטר במהלך כהונתו של אלין – סימן לא חיובי במיוחד עבור כל חברה.

טקסטורה הייתה גם מטרה של בלוג שנכתב בעילום שם, IsTexturaOvervalued.com (האם טקסטורה מוערכת בשווי יתר?), שדיווח על כל הדברים הרעים בחברה. כך, בין השאר, דווח על תביעה של עובדת לשעבר בחברה, שטענה כי פוטרה שלא כדין לאחר שהודיעה כי היא בהריון. החברה הכחישה את ההאשמות, לפי מסמכי בית משפט, אבל במקביל נכנסה עימה לשיחות פישור. באפריל 2015 החברה החליפה את אלין המנכ"ל, הוא מונה ליו"ר טקסטורה ובסוף השנה שעברה עזב אותה. בשל אחזקת המניות שלו בה, אלין יקבל סכום של 58 מיליון דולר עם הרכישה.

זו הרכישה ה-101 של ענקית ה-IT. אורקל הודיעה כי הרכישה תביא להקמת יחידה עסקית גלובלית חדשה, "אורקל הנדסה ובניין". העסקה, אשר אושרה על ידי מועצת המנהלים של הנרכשת, צפויה להיסגר מאוחר יותר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים