אניה מונרד, דל: "נשמר את עובדי EMC ישראל"

לדברי מונרד, מנכ"לית אזורית של החברה לישראל, מזרח ומרכז אירופה, "ברוב המיזוגים והרכישות, השאלה הטובה היא איך לשלב את האנשים - זה יותר חשוב מאינטגרציית המוצרים"

אניה מונרד, מנכ"לית אזורית לישראל, מזרח ומרכז אירופה, דל

"אינני יכולה לומר שלא יהיו כלל פיטורים ב-EMC ישראל, אולם אני בפירוש יכולה לשלוח מסר מרגיע, ולהתחייב על שימור הרוב המכריע של עובדי EMC בארץ – במכירות ובמו"פ. אם בעקבות רכישת ענק במיליארדים, הרוכשת לא שומרת על הקניין הרוחני ועל עובדי הנרכשת – אז אין לרכישה כל ערך". כך אמרה בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים, אניה מונרד, מנכ"לית אזורית לישראל, מזרח ומרכז אירופה, דל (Dell).

דל רכשה בעסקת ענק באוקטובר האחרון את EMC, תמורת 67 מיליארד דולר. הרכישה צפויה להסתיים בסוף השנה. EMC פועלת בארץ מאז 1996, ויחד עם VMware, היא מונה יותר מ-1,200 איש, רובם אנשי מחקר ופיתוח המאוגדים במרכז המצוינות על שלוחותיו בהרצליה, חיפה ובאר שבע. EMC השקיעה מאות מיליוני דולרים ברכישת חברות בישראל ובהשקעות נוספות בסטארט-אפים כחול לבן.

ערימת IT מוכללת

"האסטרטגיה המניעה את הרכישה", אמרה מונרד, "החלה כבר בסוף העשור הקודם: דל רכשה חברות במגוון תחומים, על מנת להעשיר את ההיצע שלה לארגונים. החזון הוא להיות ספק מקצה לקצה לפתרונות IT, 'ערימת IT' כוללת – מהטאבלט ועד לתשתיות האחסון".

לדבריה, "ברוב המיזוגים והרכישות, השאלה הטובה היא איך לשלב את האנשים – זה יותר חשוב מאינטגרציית המוצרים. נשקיע בכך רבות. בכל מקרה, עסקי דל ו-EMC משלימים, הפערים בין מוצרי החברות קטנים והחפיפה מועטת. ניצור מפת דרכים טכנולוגית ונראה מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. דבר לא יקרה לפני תחילת 2017, כי עדיין אנו ממתינים לאישור הרגולטור לרכישה, בין השאר מסין והודו. אחר כך צריך לקבוע מיתוג וחלוקה גיאוגרפית לאזורי מכירות. כל זה טרם נסגר. הדרך עוד ארוכה".

למרות שמדובר ברכישה ענקית, אמרה מונרד, "האסטרטגיה, במהותה, לא השתנתה: לסייע למנמ"ר בכל מקום מהתשתיות עד השירותים. לא נלך למקומות לא תשתיתיים". היא הסבירה כי "רכישת EMC תביא לכך שנציע ללקוחות הארגוניים פתרונות מודולריים, בלא כפייה. נבנה מערכות מבוססות ארכיטקטורות ותקנים פתוחים".

השינויים שהמנמ"ר נדרש לערוך

אתגרי המנמ"ר רבים, אמרה מונרד. "עליו להבין לעומק את מהות העסק, ובהתאם, לשנות את המערך הטכנולוגי שבראשותו. אתגר נוסף קשור למימוש טכנולוגיות-העל ה'כובשות' את השוק ובראשן, מחשוב ענן. עליו להחליט מה מתוך ה-IT להעביר לענן, איך הוא משנה את תשתיות ה-IT כמענה לצורכי העסק, לצד הרצון בהתייעלות. השאלה הגדולה מבחינתו היא 'ענן- או המשך רישוי מסורתי?', ומה מה-IT יעבור למודל החדש. עליו לבצע מעבר למחשוב ענן לסוגיו – ובהדרגה".

אתגר נוסף, ציינה מונרד, "הוא המיקוד על המידע. בעבר, ה-IT נבחן בצמצום ההוצאות שלו, בחיסכון. כיום רוב השיח נסב סביב ניצול המידע ותהליכי המחשוב לטובת הפקת יותר ערך עסקי מהמידע, לשיפור תהליכים עסקיים ולהידוק הקשר עם הלקוחות – כריית מידע ומיצוי שלו להיבטים עסקיים. יש לאסוף את הנתונים בצורה חכמה, ליצור Big Data, לנתחם ולהופכם להנחיות תפעוליות ועסקיות, וכך לענות לתחרותיות הדינאמית שבשוק. במידע הארגוני שאינו מנותח טמונות הזדמנויות עסקיות רבות".

לדבריה, "המנמ"ר נמצא בתקופה מעניינת בהיבט הטכנולוגי, אולם היא מאתגרת בהיבט העסקי. עליו לבצע כמה פעולות במקביל: חיבור מרכיבי ה-IT, ביצוע שינוי ב-IT, והפקת ערך מהמידע".

לצד כל אלה, אמרה מונרד, "מצוי עולם אבטחת המידע, הטומן בחובו אתגרים רבים חדשים, במובייל ובענן. זה כבר לא עולם שחור-לבן כבעבר, אלא הרבה יותר אפרפר. האיומים רבים ומגיעים ממקורות מגוונים, כמו למשל קבלן המזגנים של טרגט (Target). האיומים הולכים ומתרבים, המתקפות מגיעות משלל תוקפים: מדינות, ארגונים שלוחי מדינות, ארגוני פשע מאורגן מקוונים ומיחידים. האינטרנט של הדברים מוסיף עוד מימד לאיומים. הארגון היום פגיע מבעבר. מנגד, המנמ"ר נדרש למחשוב מאפשר ולא מונע, המספק גמישות תפעולית ויעילות מבוססת מובייל. השקענו רבות בבניית מערך הגנה כולל לארגונים".

מונרד היא בעלת שורשים בישראל ממוצא פולני, שגדלה בדנמרק. היא עובדת בדל 16 שנה. היא סיימה בהתייחסות לשוק המקומי: "כשהתחלתי את תפקידי לפני ארבע שנים, ביקשתי שישראל תהיה תחת האזור שבאחריותי, לצד 25 מדינות אחרות. מדובר במדינה שהיא מאמצת מוקדמת של טכנולוגיות, עם מיקוד בחדשנות. ישראל מתקדמת טכנולוגית – יותר מרוב הארצות שבאחריותי, וחשובה עבור החברה. בפלחים שונים של מכירות, דל ישראל נמצאת במקום הראשון או השני לעומת שאר ארצות האזור. 2015 הייתה שנה טובה לדל בישראל, למרות האתגרים הכלכליים. השקענו בשוק הישראלי, הגדלנו את מצבת כוח האדם פה, ונמשיך להשקיע, כי אני מאמינה בו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חוני

    הבעיה לא בעובדי EMC ישראל אלא עובדי דל ישראל שהחרב מעל ראשם.

  2. רון

    יש כאן התממות רבה של הגברת הבכירה - רבים מעובדי EMC כבר פוטרו (בין היתר ארז המנכ"ל, רון קוהבלום סמנכ"ל המכירות). הטובים עוזבים מרצונם, לחברות כמו סיסקו, מיקרוסופט ואחרות. הסניף של EMC נראה כמו הצל של עצמו! בעיה אקוטית שנייה היא מודל המכירה - בעוד ש EMC מוכרת ישירות ללקוח הסופי (כלומר, מוציאה חשבוניות בישראל), דל מסתמכת 100% על מכירה דרך שותפים עסקיים. המיזוג הולך לייצר הרבה בלגאן בערוצי המכירה והשותפים העסקיים ומי שיסבול מהבלגאן הזה הם הלקוחות. יש עוד הרבה בעיות בסיפור הזה, ובסבירות גבוהה שסוף טוב לא יהיה כאן.

אירועים קרובים