פייסבוק הציגה פיתוחים חדשים ומסקרנים

מ-Messenger לעסקים ועד פתרונות שמבוססים על מציאות רבודה ומערכת מצלמות חדשה – אלה הפיתוחים העיקריים שמארק צוקרברג הציג אתמול (ג') בכנס F8

מארק צוקרברג. צילום ארכיון: מתוך יוטיוב

פייסבוק (Facebook) הציגה אתמול (ג') את מפת הדרכים שלה ל-10 השנים הבאות בכנס המפתחים השנתי F8. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל החברה, הציג בנאום המפתח שלו כמה מהכלים החדשים שהיא אמורה לשחרר בקרוב לטובת הרחבת השימוש במוצרים שלה, ובעיקר ב-Messenger שתהפוך, כפי שכבר נחשף, לשימושית יותר גם עבור עסקים.

Messenger Platform אמורה לאפשר לעסקים להשתמש בתוכנת המסרים המיידיים כדי לאפשר ללקוחות לתקשר באופן קל יותר עם העסק ולקבל תשובות מיידיות ברוב המקרים מבוטים (Chatbots), שיהיו מבוססים על בינה מלאכותית. מעבר לכך, ההערכות הן שהאפליקציה תתפתח גם בצורה שתאפשר לאנשים להישאר בתוכה כדי לבצע דברים מול עסקים שכיום דורשים שימוש באפליקציות חיצוניות.

"אף פעם לא פגשתי מישהו שאוהב להתקשר בטלפון לעסק או להתקין אפליקציה חדשה כדי ליצור קשר. אנחנו חושבים שאתם צריכים לקבל את היכולת לשלוח הודעה לעסק בדיוק באותה דרך בה אתם שולחים הודעה לחבר שלכם. זו הסיבה להשקת Messenger Platform", אמר צוקרברג.

מציאות רבודה ומציאות וירטואלית

הוא ציין שפייסבוק מתכוונת לשלב בעתיד באופן בולט יותר פתרונות שמבוססים על מציאות רבודה (Augmented Reality) ומציאות וירטואלית (Virtual Reality), כדי לאפשר לאנשים להתחבר טוב יותר לסביבה וזה לזה. צוקרברג הזכיר את שיתוף הפעולה עם אוקולוס (Oculus), עם משקפי ה-Rift שלה, וכן הזרמה של יותר משני מיליון שעות של וידיאו למשתמשי Gear VR של סמסונג (Samsung). כן הזכיר שהחברה עובדת על משקפיים לשימוש בתחום המציאות הרבודה, שייראו כמו משקפיים רגילים לחלוטין.

החברה אף הציגה בכנס אתמול מערכת מצלמות חדשה, שנקראת Surround 360, בעלות של 30 אלף דולר. מדובר במערכת שכוללת 17 מצלמות לצילום ב-360 מעלות, ותוכנה שיודעת לחבר את התמונות יחדיו ולקצר את הזמן שמיועד ליצירת סרט בפורמט הזה. מבחינת פייסבוק, זהו הצעד הבא לשילוב של תזרימי וידיאו חיים ב-Messenger ובאתר.

"הווידיאו הוא פלטפורמת המחשוב העיקרית הבאה וזה משתלב במשימה שלנו לחבר אנשים יחדיו. אנחנו רוצים לחבר כל אדם ואדם ליצירת קהילה גלובלית, לאפשר לאנשים להשמיע את מה שיש להם לומר ולאפשר זרימה חופשית של רעיונות. החיים שלנו מחוברים, ולא משנה אם מקבלים פליטים בידיים פתוחות או נלחמים בשינויי האקלים. בכל מקרה, אני מקווה שיהיה לנו את האומץ לראות את הנתיב קדימה והוא, כאמור, לחבר אותם יחדיו ולא להפריד ביניהם", אמר צוקרברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים