השר נפתלי בנט: "לא אאפשר לחברה כמו צ'ק פוינט לעזוב את ישראל"

"אעמוד בממשלה כמו כיפת ברזל נגד כל רגולציה שתגרום לפגיעה בענף ההיי-טק וליציאת חברות מפה", אמר שר החינוך בשלב הגמר של תחרות הסייבר לבתי הספר

שר החינוך, נפתלי בנט, ושחר בר אור, מנכ"ל סנדיסק ישראל ויו"ר ועדת החינוך של איגוד התעשיות המתקדמות בישראל, באירוע הבוקר (ג')

"למדינת ישראל ולמשק הישראלי חיוני ביותר שחברות מופת כמו צ'ק פוינט (Check Point) יישארו בארץ ולא אאפשר מצב שיגרום להן לעזוב את הארץ", כך אמר שר החינוך, נפתלי בנט, לאנשים ומחשבים.

בנט, איש היי-טק ושר הכלכלה בעברו, הגיב לדברים שצוטטו מפיו של גיל שווייד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, שאמר אתמול (ב') כי ייתכן שצ'ק פוינט תצטרך לעזוב את הארץ בגלל נטל המס, אם כי הוא לא רוצה לעשות כן ומאוד מקווה שזה לא יקרה. "אסור לנו להפוך את העולם העסקי לאויב", אמר בנט. "תעשיית ההיי-טק היא הקטר שמחזיק את המשק ולממשלה אסור להיות גורם מכשיל. אעמוד בממשלה כמו כיפת ברזל נגד כל רגולציה שתגרום לפגיעה בענף ההיי-טק וליציאת חברות מפה".

בנט חנך הבוקר את שלב הגמר של אליפות הסייבר הארצית של מינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך, בהשתתפות מאות תלמידים. בסך הכול נטלו חלק בתחרות 1,750 בתי ספר.

מימין: ד"ר עופר רימון, ראש מינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך; רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, יו"ר קרן רש"י; וארז צור, יו"ר איגוד התעשיות המתקדמות בישראל. צילום: מורג ביטון

מימין: ד"ר עופר רימון, ראש מינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך; רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, יו"ר קרן רש"י; וארז צור, יו"ר איגוד התעשיות המתקדמות בישראל. צילום: מורג ביטון

השר הכריז כי מעתה תתקיים התחרות בכל שנה. הוא ציין כי הוא רוצה להפוך את התחרות לבינלאומית ולקיים אותה בכל שנה בישראל. בשיחות שניהל בכנס עם ראשי תעשיית ההיי-טק ביקש בנט את עזרתם לגרום לכך לקרות.

"התחרות הזו היא מהפכה של ממש, לא רק בגלל עצם החשיפה ללימודי תכנות וסייבר אלא בעובדה שילדים וילדות מהפריפריה נחשפו בצורה בלתי אמצעית לדבר הבא של מדינת ישראל", אמר בנט. "עלינו להבין שאיבדנו עשור שלם של מהנדסים ומה שאנחנו עושים כעת הוא הזזת הספינה הענקית הזו ששמה מערכת החינוך, כדי להקנות לילדים את הכלים שאיתם הם ייצאו לשוק העבודה בעתיד. כל אחד במדינה חייב להבין שהמחסור בכוח אדם הוא אסון לאומי ואני מקווה שבעזרת התוכנית להגברת לימודי חמש יחידות במתמטיקה והתחרות הזאת, בתוך ארבע שנים נכפיל את מספר הסטודנטים שהולכים ללמוד מדעי המחשב. גם אלה שלא ילכו יקבלו את הכלים שיקנו להם מיומנות. בלי זה אין להם מה לחפש בשוק העבודה".

בנט בירך את אנשי מינהל המדע והטכנולוגיה של משרד החינוך, בראשותו של ד"ר עופר רימון, ואת בכירי תעשיית ההיי-טק שסייעו לפרויקט: ארז צור, יו"ר איגוד התעשיות המתקדמות בישראל (ITAI); שחר בר אור, מנכ"ל סנדיסק (SanDisk) ישראל ויו"ר ועדת החינוך של האיגוד; הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גבי אשכנזי, יו"ר קרן רש"י; ואת 200 המנטורים שליוו את התלמידים בכל שלבי התחרות, שהחלה בספטמבר השנה.

ללמוד סייבר ומחשוב באמצעות משחק

אליפות הסייבר היא תוכנית ייחודית המשותפת למשרד החינוך, לקרן רש"י ול-IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות). במסגרתה לומדים התלמידים, באמצעות משחק, את יסודות הסייבר, התכנות והמחשבים כבר בגילאים הצעירים. כל אחת מנבחרות בתי הספר כוללת כחמישה תלמידים, שזוכים לליווי והדרכה צמודה של הצוותים המקצועיים. התחרות החלה באוקטובר וכללה תלמידי בתי ספר מכיתה ג' ועד י"ב, שהתחרו ביניהם בקרבות סייבר, בהתאם לשכבות הגיל.

לאורך התחרות צברו בתי הספר ניקוד, כאשר בתום השלבים המוקדמים, הטובים ביותר בכל בית ספר נכנסו לנבחרת, ובהתאם לתוצאות נקבע הדירוג לגמר.

במסגרת הפרויקט נערכו במקביל שתי תחרויות: אליפות סייבר לבית הספר היסודיים, שיועדה לתלמידי כיתות ג'-ט' והתקיימה באמצעות משחק שאפשר לילדים ללמוד לתכנת צעד אחר צעד; ואליפות סייבר לבתי ספר תיכוניים, שבה נדרשו התלמידים, שלומדים במגמות מדעיות, להפגין מיומנויות של אסטרטגיות מורכבות, יישום לימודי הנדסת תוכנה וגם, כמובן, סייבר.

במהלך האירוע היום רוכזו נציגי 200 בתי הספר שעלו לגמר, מתוכם 100 בתי ספר תיכוניים, ועד לשעות אחר הצהריים קיבלו משימות תכנות, הגנה והתקפה תחת הקונספט של "פיראטים". לשלב הסופי עלו אלה שצברו הכי הרבה נקודות במהלך היום בשקלול נקודות אישיות.

התעשייה תרמה לתחרות מיליון שקלים

בר אור ציין כי חלקה של התעשייה בפרויקט בא ליד ביטוי בשני שלבים: האחד הוא שיבוץ 200 מהנדסי היי-טק ומנהלים שעל חשבון זמן העבודה שלהם עבדו עם התלמידים. "מעבר לתרומה לתחרות, זו הייתה חוויה אישית עבורם, סוג של תרומה אמיתית לקהילה שאינה צבעית בתים או אריזת מנות אוכל", אמר.
התעשייה אף סייעה לתחרות באמצעות גיוס כספים למטרות שמשרד החינוך, כגוף ממשלתי, לא יכול לגייס. בסך הכול תרמה תעשיית ההיי-טק לפרויקט מיליון שקלים, כאשר סנדיסק תרמה 400 אלף מהם.

"זהו פרויקט חשוב ברמה הלאומית. התחרות קיבצה אליה את נציגי האלפיון העליון של המוחות המבריקים ומבחינתי, כל אחד מהם יכול להיות מועמד טבעי לעבוד אצלי או בכל חברת היי-טק אחרת", אמר בר אור.

בפתיחת הכנס דיבר צור, שאמר כי התחרות מסייעת ל-IATI לממש את אחד הנושאים היותר מרכזיים שעומדים על סדר היום של התעשייה: ההון האנושי. "התלמידים שמשתתפים בתחרות הם דור העתיד של התעשייה ואנחנו שמחים להיות חלק מפרויקט זה", ציין.

אשכנזי ציין שבעת היותו רמטכ"ל הוא שם דגש על ההון האנושי, שהוא היתרון האסטרטגי של מדינת ישראל. "לכן", ציין, "קרן רש"י מתכוונת להרחיב את שיתוף הפעולה בנוגע לפרויקט".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שחר בן-דוד

    בנט , אל תיכנע לסחטנות ! שישארו וישלמו. לא רוצים לשלם אז שיעזבו. תמיד יבוא מישהו אחר בתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף...

אירועים קרובים