קיידנס רוכשת את רוקטיק הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים

הנרכשת הוקמה ב-2009 על-ידי תומר בן-דוד, מנכ"ל החברה, אורי טל, שמנהל את החברה בת בארצות הברית ושי מזרחי, המשמש CTO ● מוצר התוכנה הראשי שלה מייעל את תהליך הפיתוח בחברות שבבים, על ידי האצת זמן סימולציית הבדיקה

קיידנס דיזיין סיסטמס ורוקטיק

קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית רוקטיק (Rocketick), אשר מפתחת פתרונות למיקבול ולהאצה של סימולציות. סכום הרכישה לא פורסם, אולם גורמים בענף העריכו אותו ב-40-50 מיליון דולר. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הפיסקלי השני של השנה.

קיידנס מייצרת ציוד ותוכנות בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה. רוקטיק הוקמה ב-2009 על-ידי תומר בן-דוד, מנכ"ל החברה, אורי טל, שמנהל את החברה בת בארצות הברית ושי מזרחי, המשמש CTO.

שלושת המייסדים שירתו יחד בצבא ביחידת 8200. רוקטיק מגובה בהשקעות שנעשו בה על ידי הקרן של אינטל, Intel Capital, ומשקיעים נוספים. החברה גייסה בשנת 2013 סכום של שלושה מיליון דולר בהובלת Intel Capital. רוקטיק מעסיקה 22 עובדים, 16 מהם אנשי מחקר ופיתוח. לקיידנס יש מרכזי פיתוח בישראל ועובדי הנרכשת יצטרפו לאחד מהם.

מוצר התוכנה הראשי של החברה, RocketSim, מייעל את תהליך הפיתוח בחברות שבבים, על ידי האצת זמן סימולציית הבדיקה. הטכנולוגיה של רוקטיק מאיצה את הסימולטור Incisive Enterprise של קיידנס ומספקת עד פי שישה האצה עבור סימולציות RTL (register-transfer-level), עד פי עשרה האצה ל-Gate level ועד פי שלושים בסימולציות DFT ברמת Gate level – וזאת בשימוש על שרת מרובה ליבות סטנדרטי. הפתרון של רוקטיק נמצא בשימוש כיום על ידי כמה חברות בתחום המוליכים-למחצה הפועלות בתחום המובייל, השרתים והתחומים גרפיים.

איחוד גוף המכירות והתמיכה

קיידנס פועלת לפיתוח כלי תוכנה, מתודולוגיות ושירותים, המאפשרים את תכנונם של שבבים ורכיבי חומרה מתקדמים. פתרונות התכנון והאימות של קיידנס מאפשרים ללקוחותיה לפתח את דור העתיד של מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית, ציוד תקשורת ומחשבים ושבבים – עבור תעשיית המוליכים למחצה.

קיידנס פועלת בתעשיית ה-EDA (ר"ת Electronic Design Automation) למיכון התכנון האלקטרוני של מערכות אלקטרוניות מורכבות. הסניף הישראלי של הרוכשת מונה כ-250 עובדים. בשנה שעברה עברו אנשי הסניף למרכז חדש בפתח תקווה. המרכז מאחד את גוף המכירות והתמיכה, שהיה עד אז בהרצליה, עם גוף המחקר והפיתוח, שהיה עד אז בפארק אפק בראש העין.

לקיידנס מרכז פיתוח נוסף, באזור התעשייה מתם בחיפה. הוא הוקם על בסיס הרכישה שערכה קיידנס ב-2014, של חברת תוכנת ה-ווריפיקציה (אימות, בדיקת תקפות) ג'אספר (Jasper), תמורת 170 מיליון דולר. ג'אספר הייתה חברה אמריקנית, שהפעילה מרכז פיתוח בחיפה. בשנת 2001 קיידנס רכשה את וריסטי הישראלית תמורת 315 מיליון דולר. וריסטי עסקה במתודולוגיות אימות לדיוק תהליך התכנון של השבב.

הרוכשת מסרה כי "השילוב עם טכנולוגיית רוקטיק ישמש את קיידנס לחיזוק אסטרטגיית ה-System Design Enablement שלה, על ידי מתן פתרון סימולציה בעל ביצועים גבוהים במיוחד, המאפשר האצה של פיתוח מערכות הלקוח".

"הבטחת השלמתו של אימות SoC (מערכת על-שבב) בזמני הפרויקט הקצרים בתעשייה, הניעה את הדרישה לפתרונות הטכנולוגיים בתחום", אמר ד"ר אנירוד דוורן , סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצות המערכות והוורפיקציה, וכן קבוצת הדיגיטל וה-Signoff בקיידנס העולמית, "רוקטיק היא ספקית מובילה של סימולציות מקביליות עבור ריבוי-ליבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים