"החינוך הטכנולוגי והמדעי יביא לצמיחת המשק הישראלי"

"צריך להקצות משאבים לחינוך הטכנולוגי ולמדעים, זה לא קשור לימין או שמאל", אמר שחר אפעל, מנכ''ל נס

שחר אפעל, מנכ''ל נס. צילום: ניב קנטור

"יש להקצות משאבים לחינוך הטכנולוגי ולמדעים, מתוך הבנה כי אין הנושא קשור לימין או שמאל, לאג'נדה פוליטית כזו או אחרת. זהו נושא שעליו כולם מסכימים: עתיד דור העתיד וצמיחת המשק הישראלי". כך אמר שחר אפעל, מנכ"ל נס.

אפעל דיבר בכנס הסיום של מחזור ח' בפרויקט "מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע- CTM-Ed". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך על ידי נס אמש (ד') בוואהל סנטר בר אילן שבגבעת שמואל. השתתפו בו מאות בוגרי התוכנית והוריהם, כמו גם בכירים במשק ונציגי ממשלה, צמרת אגף התקשוב, ראשי עיריות ורשויות מקומיות נוספות, מנהלי מחלקות חינוך, אנשי ומנהלי היי-טק ואנשי מחקר ופיתוח.

לדברי אפעל, "כנס 2016 מציין את סיום מחזור ח' לתכנית והינו בסימן בוגרי התכנית. 2,500 בוגרי התכנית, ואתם בוגרי מחזור ח' הנוכחי בתוכם – מהווים את ההוכחה לנחיצותה של התכנית ולהשפעתה על התפתחותכם ועתידכם המקצועי".

סגירת מעגל

"ממצאי סקר מקדים שערכנו בקרב בוגרי התכנית לדורותיהם לקראת הכנס", אמר אפעל, "מעידים על תרומתם של בוגרינו ליחידות אגף התקשוב והמודיעין, על השתלבותם בתעשיית ההיי-טק המקומית והבינלאומית ועל אחיזתם האקדמית, בעיקר בענפי המדע והטכנולוגיה. זהו שכרנו וגאוותנו".

"גם אנו בנס", ציין אפעל, "רוצים לראות את הבוגרים שלנו 'חוזרים הביתה'. וכעת, לאחר שראשוני הבוגרים סיימו את תקופת השירות הצבאי וחלקם אף את לימודיהם האקדמיים, אנו רואים אותם משתלבים במגוון הפרויקטים המעניינים ובמימוש הטכנולוגיות החדשניות שאנו מציעים ללקוחותינו. אין סגירת מעגל טובה מזו עבורנו".

לפני שנה, הזכיר מנכ"ל נס, "בכנס הסיום של מחזור קודם שנערך כשבוע לאחר בחירות לכנסת ישראל החדשה, ניצלתי במה זו וקראתי לשר החינוך הנכנס להקצות משאבים ותקציבים משמעותיים יותר לתחום החינוך הטכנולוגי והמדעים. והיום, שנה אחרי, אני שמח לראות את הרוח הנושבת לכיוון עולמות אלו והתכניות המאסיביות המופנות לאזורים הללו, בהם גם נס שותפה – הן באמצעות תכנית זו, המהווה עמוד תווך מרכזי בקידום הנושא, ובפרויקטים רבים נוספים".

גם לאחר עשור של תכנית מוצלחת, סיכם אפעל, "אנו לא שוקטים על השמרים וממשיכים כל העת להתאים ולעדכן את התכנית לאתגרים ולצרכים העדכניים של צה"ל והתעשייה, כגון בעולמות הסייבר. אנו ממשיכים כל העת להרחיב את שיתופי הפעולה עם המערכות והמסגרות של החינוך הפורמלי והלא פורמלי, האקדמיות וצה"ל. וכמובן, להגיע עם התכנית ליותר ויותר בני נוער באזורי הפריפרייה".

והזוכים הם

את הפרויקטים של הבוגרים בחנה ועדת שיפוט שהעניקה אותות הצטיינות לחמישה מהם. במקום הראשון דורג צוות EQA, מרעננה. הצוות פיתח מערכת חדשנית לאיסוף וניתוח נתונים, שתאפשר חיזוי רעידות אדמה ותשפר את יכולת ההתרעה מפניהן. המערכת מתבססת על מחקר שהוכיח יכולת פיזיולוגית של כלבים לזיהוי מוקדם של אסון טבע מתקרב. שבב המושתל בגוף הכלבים, שולח מדדים הורמונליים למערכת Big Data, וזו מבצעת ניתוח ומיפוי אזורי סכנה מתקרבת. המידע שהתקבל מאפשר התרעה מוקדמת מפני רעידות אדמה.

הזוכים בפרס הראשון, מימין: רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו מיקור חוץ בנס; טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס; שחר אפעל, מנכ"ל נס; חביב אייזנקראפט, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים והתפעול בנס; איתי מדמון, רון גולדשטיין, יובל בן עמרם, נגה גזית, נעה ארמן-לובנברג. צילום: ניב קנטור

הזוכים בפרס הראשון, מימין: רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו מיקור חוץ בנס; טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס; שחר אפעל, מנכ"ל נס; חביב אייזנקראפט, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים והתפעול בנס; איתי מדמון, רון גולדשטיין, יובל בן עמרם, נגה גזית, נעה ארמן-לובנברג. צילום: ניב קנטור

במקום השני זכה צוות IBD CURE מנתניה. הוא פיתח פתרון חדשני למחלות מעי דלקתיות, ביניהן מחלת הקרוהן. הפתרון כולל ננו-חלקיק, המאתר בגוף אזורים דלקתיים, מאבחן ומטפל בהתפרצות הדלקת. נוסף על כך, שבב המתקשר עם הננו-חלקיק, שולח מידע למערכת אודות שלבי תהליך ההתפרקות של הננו-חלקיק.

במקום השלישי זכה צוות CODO ממודיעין. הוא פיתח מערכת שנועדה להקטין את שיעור מקרי המוות הנובעים ממנת יתר, עקב שימוש בתרופות מרשם. המערכת מודדת את קצב התפרקות התרופה בדם, ומעדכנת את המשתמש מהו המועד הבא לנטילת התרופה. שבב אלקטרוני מקבל נתונים מדגימת הדם, מנתח את התוצאות ובאמצעות Bluetooth מעבירן למערכת. לאחר מכן, בשילוב עם נתוני המשתמש ונתוני מרכיבי התרופה, נשלחות הנחיות לאפליקציה.

במקום הרביעי זכה צוות מגן יבנה. הוא פיתח מערכת הדמייה לאימונים צבאיים בתוך הבסיס, במטרה לשפר את יכולות החייל בפעילות בשטח שאינו בקיא בה. המערכת מבצעת סריקת שטחים תלת-מימדית בעזרת רחפנים, על בסיס סריקה זו נבנה מודל לסביבה ומוצגים לחייל מצבים באמצעות משקפי מציאות מדומה.

במקום החמישי זכה צוות מאריאל. הוא פיתח מערכת שמטרתה לסייע לחירשים לתקשר עם הסביבה. המערכת בנויה ממשקפיים חכמים, אשר קולטים קולות, צלילים ודיבור בסביבת המשתמש – וממירים את קבצי האודיו לקבצי טקסט. באמצעות טכנולוגית עיבוד צלילים, ממיינת המערכת את הצלילים לקולות דיבור ולקולות אזהרה ומסננת רעשי רקע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים