אילן אלתר, אלתרנט: "האינטרנט של הדברים הוא העולם החדש"

לדברי אלתר, מנכ''ל החברה, "אנו בעיצומה של מהפכת מחשוב נוספת - מי זוכר בכלל את הופעת המיינפריים, הקליינט-סרבר או מחשוב ענן ו-Big Data? כעת יש מהפכה שתשנה את ההתנהגות שלנו"

אילן אלתר, מנכ''ל אלתרנט. צילום: ניב קנטור

"האינטרנט של הדברים הוא העולם החדש – והוא כבר פה. אנו נמצאים ממש בתוך זה. זה עולם ש'מסתובב' לנו בכיסים ובמכוניות. זה חלק מהעתיד. עוד מעט הוא יהיה כל כך ברור, עד שכבר לא נדבר עליו". כך אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

אלתר דיבר באירוע "האינטרנט של הדברים", IoT.con. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב'), באולם אירועים LAGO, ראשון לציון. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ואלתר.

לדברי אלתר, "אנו בעיצומה של מהפכת מחשוב נוספת. מי זוכר בכלל את הופעת המיינפריים. לאחריו הייתה מהפכת מחשוב נוספת, קליינט-סרבר. המהפכה הבאה הייתה של מחשוב נייד, מחשוב חברתי, מחשוב ענן ו-Big Data. כעת יש עולם חדש, האינטרנט של הדברים, ואנו בתהליכי כניסה אליו. זו המהפכה התעשייתית הבאה, והיא משנה ותשנה את ההתנהגות שלנו".

אלתר ציטט נתונים של חברות המחקר, לפיהם השנה צפויים להצטרף 1.5 מיליארד מכשירים מחוברים, כך שבעולם יהיו 5.5 מיליארד מכשירים, המצטרפים לענני המחשוב של האינטרנט של הדברים. מדובר, אמר "על תוספת של מיליוני מכשירים מדי יום".

כל המידע נמצא בכיס שלנו

"מדובר בתחום השופע רעיונות מדהימים", אמר אלתר. "זהו שוק ענק, עם הרבה כסף בעולמות השירותים, התכנון, התפעול, ההתקנה והתחזוקה של הרכיבים, זו מערכת ענקית. הדגש בה הוא על הקישוריות: איך מקשרים יחד את כל הרכיבים, על מנת שהם יעבירו מידע ממקום למקום".

האינטרנט של הדברים, הסביר אלתר, "תופס תאוצה כי מחירי החיישנים יורדים – מ-25 דולר ב-1992, לכמה דולרים כיום, או פחות מדולר; עלויות רוחב הפס יורדות גם הן; היכולת של כוח העיבוד עולה ומחירו יורד; אורך חיי הסוללה משתפר;  גודל המכשירים קטן. כלל השינויים הללו מאפשרים להכניס את רכיבי האינטרנט של הדברים לכל מקום. העובדה שכל המידע נמצא בכיס שלנו מאפשרת לקדם את החממה הטכנולוגית".

עולם האינטרנט של הדברים, הסביר אלתר, "מתבסס על שתי טכנולוגיות מרכזיות. האחת, ה-Big Data, אי אפשר לעשות אינטרנט של הדברים בלעדיו, כי הוא מסייע בניתוח המידע, שינועו וברירתו. מרכיב מהותי נוסף בעולם זה הוא פרוטוקול ה-IPV6 לחיבור כל הרכיבים, עם יכולת לתמוך ב-340 טריליון כתובות". מנגד, ציין אלתר, "ישנם חסמים לעולם זה: תקינה, אינטר-אופרבליות, פרטיות ועוד".

עולם האינטרנט של הדברים, סיכם אלתר, "מתאפיין בכך שבמקום שהלקוח יתלונן על בעיה אשר הקיימת במוצר – המוצר 'מתלונן' על הלקוח. הוא מביא לשינוי באופן בו ארגונים ולקוחות פועלים: יש מעבר ממכירה חד-פעמית לעבר שירות מתמשך של הלקוח. אנו מתקדמים לכיוון זה, ולבסוף נגלה כי אי אפשר בלעדיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים