"השיבוש הדיגיטלי מביא להיעלמות המודלים העסקיים המסורתיים"

כך אמר ג'ייקוב לאם, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ולחדשנות ב-CA ● לדבריו, "רק ארגונים שיצליחו לחצות את הנהר הדיגיטלי הסוער והגועש בהצלחה - ישרדו, יצמחו ויגדילו את נתח השוק שלהם"

ג'ייקוב לאם, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ולחדשנות, CA. צילום: ניב קנטור

"השיבוש הדיגיטלי מביא לכך שהמודלים המסורתיים העסקיים נמצאים בסיכון, מאוימים, נעלמים – או שזמנם עבר ופג תוקפם. רק ארגונים שיצליחו לחצות את הנהר הסוער והגועש הדיגיטלי בהצלחה – ישרדו, יצמחו ויגדילו את נתח השוק שלהם". כך אמר ג'ייקוב לאם, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ולחדשנות ב-CA.

לאם היה דובר המפתח באירוע Application Economy: What`s Next, שנערך על ידי חטיבת CA ישראל ב-NessPRO. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב'), באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT. את המליאה המרכזית הנחה זוהר פרל, מנהל חטיבת CA ב-NessPRO.

צילום ועריכת וידיאו ליאור רובינשטיין

"יש חברות שמצליחות לעשות זאת, וצולחות את השינוי הארגוני הדיגיטלי – ובהצלחה", אמר לאם. הוא ציטט מחקר שערכה החברה באחרונה, שבדק מה מאפיין את פעילותן של חברות המשבשות הדיגיטלית, "מה הן עשו טוב ומה שגוי, מה הצליח להן – ואיפה". הממצאים, אמר לאם, העלו כי "הרווחיות של החברות המשבשות עמדה בממוצע על פי 2.5 לעומת חברות שלא עשו כך. הצמיחה שלהן הייתה כפולה. הן אחזו בנתח שוק גדול פי 1.5 מול הלא משבשות, והתאפיינו בגידול בקרב לקוחות ארגוניים לחדשים". לדברי לאם, "בדקנו מה הן עושות שונה? מה הפרקטיקות המחשוביות שלהן? מצאנו כי הן עסקו פי 2.5 מהממוצע בהטמעת תפיסות אג'יליות. הן הטמיעו פי 2.5 תפיסות DevOps על מנת להגיע לשוק מהר, אמין ועם איכויות. הן מינפו פי שניים את פיתוח API לאפליקציות במובייל".

בסופו של דבר, אמר לאם, "הכל תלוי בלקוח, שהתנהגותו, צרכיו ודרישותיו השתנו. הוא רוצה ביצוע פעולות עסקיות בצורה מהירה, אמינה – עם דגש על חוויית לקוח. זה קורה בכל מגזרי התעשייה. ארגונים נדרשים להבין כי השאלה אינה כבר על עצם השינוי, אלא הפנמה כי השינוי הוא הקבוע החדש והיערכות עסקית ומחשובית בהתאם. המשבשים הם לא המתחרים – אלא הלקוחות, החושבים אחרת איך לצרוך, יש להם סטנדרטים אחרים – והם רוצים לעשות זאת מהר ונכון".

כך, אמר לאם, "נייקי (Nike) היא לא יצרנית פריטי לבוש והנעלה של ספורט, אלא 'מאפשרי מידע אתלטי'. הליבה העסקית שלהם היא הנתונים, וכל המיקוד שלהם הוא על המידע ועל החווייה האנושית. היא לא חברת לבוש, אלא חברת תוכנה. אמזון (Amazon) לא מוכרים ספרים, אלא נמצאים בתווך של קמעונאות-ספקי שירות-ספקי תוכן ומדיה. לג'נרל אלקטריק (GE) יש יותר תוכניתנים מאשר רוב חברות התוכנה – והם הולכים חזק לאינטרנט של הדברים".

"לפני ארבע שנים", אמר לאם, "ישבה הנהלת CA וחשבה מה עליה לשנות בעצמה, כדי להשתנות לטובת הלקוחות הארגוניים. הבנו כי התפיסות של ערך מבוסס אפליקציות מתערערות. ניתן להביא דברים דרך הענן, ואת זה כולם יכולים לעשות. אם כולם יכולים להשיג אפליקציה בענן – אז איפה הערך המוסף? הערך המוסף הוא ליצור אפליקציות ושירותים במהירות, ולחבר אותם ללקוח. זה משהו שדל (Dell) הבינה כבר בשנות ה-80', כשהיא הבינה שהיא יכולה לספק ללקוח ציוד מחשוב בתוך 24 שעות, בזמן שליבמ (IBM) זה לקח שבועיים. ארגונים נדרשים ליכולת לקחת את מה קרה שאתמול, לקשר את זה ל-IT הארגוני היום – ומחר להציע זאת ללקוח".

"אנו ב-CA הבנו, כי אנו טובים בניהול", סיכם לאם. "מטרתנו לסייע ללקוחות הארגוניים לעשות את השינוי בצורה יעילה ומועילה, באופן שהם יוכלו להניב יותר רווחים. אנו עושים את הניהול תוך דגש על מעטפת אבטחה. כלכלת האפליקציות משנה את הכל ויש להיערך לקראתה כבר היום. אנו אוהבים להיות בליבה העסקית הקריטית – והכל קשור לניהול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים