מה צפוי בתערוכת הסלולר העולמית בברצלונה?

אילו מוצרים החברות הגדולות צפויות להשיק ב-MWC? מה יככב שם, חוץ מהמכשירים? ואיך משתלב בזה ה-IT? ● סקירה לקראת אחד האירועים המסקרנים ביותר של השנה

סמארטפונים פלוס. MWC 2016

מחר (ב') תיפתח בברצלונה תערוכת הסלולר העולמית MWC (ר"ת Mobile World Congress), שהיא מפגן הראווה השנתי של יצרניות הסלולר – אבל לא רק.

במת הסלולר הופכת צפופה משנה לשנה, כאשר העולם הנייד משתלב בעולמות ה-IT לכדי מרחב וירטואלי אחד. אם בעבר הייתה התערוכה בעיקר של מכשירים וצעצועים למיניהם, ה-"טריק" כיום הוא לשקף בסלולר את כל הזהות הווירטואלית של כל אחד מאתנו – בין אם עסקית, ארגונית או אישית, בכל אזור וירטואלי – ברכב, בבית, בעבודה, בבילוי ועוד. לכן, ניתן למצוא בתערוכה את כל תחומי ה-IT החמים – Big Data, ענן, יישומים ארגוניים, BI בזמן אמת, האינטרנט של הדברים ועוד. כל ה-"כוכבים" של עולמות ה-IT "רוצים" להגיע אל הסמארטפון שבכף היד של המשתמש.

ואולם, אין זה אומר שתחום המכשירים נותר בצל. ההיפך הוא הנכון: הזוהר והברק נותרו בתחום זה והחברות המובילות מתכננות לנצל את הבמה ולתת שואו טוב. זאת, אף על פי שהמגמה שנראית בקרב היצרניות הגדולות היא למתג את עצמן באירועים נוצצים משלהן, שלא במסגרת התערוכה העולמית. בכך הן רוצות להידמות, כמובן, לאפל (Apple) ולאירועים הנוצצים והמתוקשרים שלה. בידול המותג הופך להיות עניין חשוב יותר ויותר בשוק גלובלי ותחרותי. אלא שבניגוד לאפל, שעושה זאת בארצות הברית, סמסונג (Samsung), וואווי (Huwaei) ו-LG עושות זאת בברצלונה, יום לפני פתיחת התערוכה העולמית. הן מנצלות את נוכחות המומחים והעיתונאים, שממילא נמצאים בעיר הקטלאנית.

Galaxy חדשים ו-G5

אצל סמסונג, העובדה שאירוע ההכרזות נערך יום לפני פתיחת התערוכה היא כבר מסורת. החברה צפויה להציג באירוע את דגמי ה-S7 וה-S7 Edge בסדרת ה-Galaxy הנצחית שלה. ההערכות אודות המכשירים החדשים מדברות בעיקר על שיפור ועידון הדגמים הקודמים, וכי הם צפויים להכיל את מעבד Snapdragon 820 של קוואלקום (Qualcomm), או את מעבד Exynos של סמסונג עצמה – לפי האזורים בעולם שבהם יופצו.

עוד דובר כי מכשירי הדור הבא האלה יהיו עמידים למים ויכללו שוב חריץ לכרטיס microSD – שבלט בחסרונו בדגמים האחרונים. ההערכות אף מדברות על כך שהמצלמה האחורית "תשונמך" ל-12 מגה פיקסל (במקום 16 מגה פיקסל ב-S6), אך תשודרג בחיישן משופר, שיתרום לצילום בתאורה חלשה.

מובייל זה הכול? בכל אופן, כל עולמות ה-IT. מתוך עמוד הפייסבוק של MWC 2016

מובייל זה הכול? בכל אופן, כל עולמות ה-IT. מתוך עמוד הפייסבוק של MWC 2016

בניגוד לגישת "התמונות המודלפות" של סמסונג, הטקטיקה של LG שונה – החברה מדי פעם "זורקת" איזו ידיעה בשבועות שלפני האירוע. LG, דרך אגב, מקדימה גם היא את האירוע לערב שלפני יום הפתיחה.

עד כה ידוע שה-G5, המכשיר אותו היא צפויה להשיק הערב, יהיה בעל מסך Always on ויכיל את מעבד ה-Snapdragon 820 של קוואלקום.

למרות הגישה השונה, החברה הדרום קוריאנית אינה חסינה מפני דליפות, ולפי תמונות שפורסמו ברשת, עלו השערות שלמכשיר יש חריץ "סודי" לחומרה כלשהי, כמו סוללה מורחבת, ותוספת למצלמה עם פקדים פיזיים. דיווחים נוספים סיפרו שה-G5 יהיה בעל גוף מתכתי, עם קורא טביעות אצבע ומסך של 5.6 אינץ' (ברזולוציית HD לפחות, כמו ה-G4).

האם זו תהיה שנתה הגדולה של LG? יש סימנים לכך, לאור הביצועים הנחלשים של סמסונג.

סוני (Sony) גם היא תסיר את הלוט, במקרה שלה מעל כוכב במשפחת ה-Xperia, ונראה שהיא תנצל את התערוכה להציג גם טאבלטים. הקו של החברה פחות מובהק באחרונה וייתכן שהיא תנצל את מומחיותה לתחומים נוספים, כמו מציאות רבודה ומחשוב לביש.

באשר ל-HTC, ההערכות הן שהחברה תחשוף בן יורש למכשיר הדגל שלה, M9, שייקרא קרוב לוודאי M10, אם כי הדבר לא יהיה כרוך באירוע נוצץ.

מה הסיפור של וואווי?

וואווי הולכת להיות סיפור אחר השנה, יחד עם עוד חברות סיניות שפורצות לשווקים ומעמידות אתגרים ענקיים בפני אפל וסמסונג. זאת, לאחר הדחיפה האדירה שהיא עושה בשנה האחרונה לחדור לשווקים חדשים ולהציג מכשירים ברמה גבוהה. החברה, שמצטרפת גם היא לגל אירועי היום שלפני, תציג כנראה יורש למכשיר הדגל, P8, שייקרא, איך לא, P9.

המכשיר החדש צפוי להיות בעל גוף מתכתי, מסך מעוגל ומצלמה מסקרנת בעלת שתי עדשות. עוד הוא יישא תכונות שוואווי הציגה ב-Mate 8 החדש יחסית, כמו קורא טביעות האצבע ושבב Kirin 950, אם כי בעל מסך קטן יותר, של 5.2 אינץ'.

מכל מקום, מכשיר אחד הוא לא סיבה מספקת לאירוע נוצץ, ולכן סביר להניח שהחברה תציג עוד כמה "צעצועים" שיצטרפו לפורטפוליו שלה.

מה עם בלקברי (Blackberry)? ב-MWC בשנה שעברה הציג המנכ"ל את הגרסה של סמארטפון האנדרואיד Priv של החברה, שיתחיל להימכר בקרוב בישראל.

הניחושים באשר לבלקברי, הנאבקת על קיומה, מדברים על כך שהמנכ"ל יציג השנה את דגם Vienna. לפי הדיווחים שפורסמו, הוא יאפשר לחובבי ונאמני החברה לחוות את אנדרואיד בעלות נמוכה יותר מה-Priv ויהיה בעל מקלדת QWERTY פיזית.

כך או כך, אין ספק שזה יהיה המקום שבו החברה תדאג לתת את כל ה-"הצגה" של האבטחה האבסולוטית של מכשירי הבלקברי.

מה בגזרת לנובו-מוטו?

התערוכה בברצלונה היא במה מרכזית עבור לנובו (Lenovo), שבאחרונה נוקטת אסטרטגיה דומה לוואווי בשאיפותיה לפרוץ לשווקים עולמיים חדשים עם מכשירי הסלולר שהיא מייצרת עם מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) ז"ל, אותה רכשה.

כמה מכשירים יישאו עדיין רמז למילה מוטורולה בשמם – MOTO X ואולי כמה בודדים נוספים, שיוציאו עוד קצת לימונדה מפרפורי הגסיסה של המותג מוטו, שפעם היה משהו. חוץ מהם, אין עוד מוטורולה מוביליטי. נגמר.

לנובו, מכל מקום, דוחפת את עצמה ואת המותג שלה חזק בחודשים האחרונים, ולצדה עומד יתרונה הגדול בערוצי ההפצה שלה ובשווקים שמכירים את המותג מתחום המחשוב. צפוי שהחברה תציג סמארטפון חדש, שלפי הניחושים יהיה מתכתי, כמו המתחרות, קשיח, בעל מסך של 5 אינץ' ו-1080p, מעבד Snapdragon 616 וכן 2 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM ומצלמת 13 מגה פיקסל.

ו(כמעט) אף מילה על אפל שכהרגלה, נעדרת מהתערוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים