יבמ רוכשת חברת שירותי מידע בעולם הבריאות ב-2.6 מיליארד דולר

הנרכשת, Truven Health Analytics, תצורף לחטיבת הבריאות של ווטסון ● זו הרכישה הרביעית של החטיבה מאז הקמתה

IBM Watson Health

יבמ (IBM) תרכוש את Truven Health Analytics, חברה המספקת שירותי מידע בעולם הבריאות – תמורת 2.6 מיליארד דולר. הענק הכחול קנה את הנרכשת מ-Veritas Capital, הבעלים הנוכחיים שלה, והרכישה צפויה להסתיים בהמשך השנה.

הנרכשת תצורף לחטיבת הבריאות של ווטסון (Watson), שזו לה הרכישה הרביעית הגדולה – מאז הקמתה. סכום הרכישות של החטיבה עומד על יותר מארבעה מיליארד דולר.

הענק הכחול הקים לפני יותר משנה יחידה חדשה – "יחידת הבריאות של ווטסון". ענן הבריאות של מחשב-העל מהווה פלטפורמה פתוחה ומאובטחת, המספקת ללקוחות, שותפים עסקיים וחוקרים – גישה למאגר הגדול בעולם של מידע קליני, מחקרים ונתונים אודות בריאות הציבור. הענן, שתומך בתקן HIPAA לניהול מידע רפואי ולשמירת החיסיון הרפואי של המטופלים – מאפשר הפקת תובנות ברמת הפרט – על בסיס המידע, הזמין ממגוון רחב של מקורות. שתי הרכישות הראשונות של יחידת הווטסון הבריאותית היו Phytel, שמספקת תוכנה משולבת לניהול בריאות האוכלוסייה, ו-Explorys, שמפתחת ענן בינה רפואית ולה מאגר מידע קליני מהגדולים בעולם ובו נתונים על יותר מ-50 מיליון איש.

באוגוסט האחרון רכשה יבמ את מרג' (Merge Healthcare), ספקית של מערכות לטיפול ועיבוד צילומים רפואיים, תמורת מיליארד דולר במזומן. מערכות הנרכשת מאפשרות לשפר ולייעל תהליכי טיפול, באופן המציף ערך חבוי בצילומים רפואיים, ובכך לסייע לרופאים בקבלת החלטות טובות יותר.

שילוב הנרכשת בחטיבת הבריאות של ווטסון נועד להעניק ליבמ את היכולת לספק "תובנות כשירות", מתוך יעד שאפתני: לרכוש מספיק נתונים וטכנולוגיה, כדי שהיא תוכל להפוך את המידע מרמת החולה הבודד – לרמת האוכלוסיה הכוללת.

אוצר בלום של מידע רפואי

Truven מספקת שירותי מידע רפואי לבתי חולים, מוסדות בריאות וליצרניות תרופות, על מנת לסייע להם לקבוע את יעילות המוצרים והשירותים שלהם. הרכישה הנוכחית מספקת לענק הכחול מאגר נתונים רפואיים של 215 מיליון לקוחות. המאגר של Truven כולל נתונים מ-8,500 לקוחות ארגוניים – מוסדות בריאות ואחרים, ביניהם גם משרדי ממשלה פדרליים ומשרדים של מדינות בארצות הברית, מעסיקים, תוכניות בריאות, בתי חולים, רופאים וחברות מדעי-החיים. 25 מ-25 חברות התרופות הגדולות בעולם הן לקוחות שלה.

"Truven נותן לנו אוצר בלום של מידע רפואי על מאות סוגים של עלויות, תביעות, איכות ותוצאות – לא מדובר רק על נתונים למען הנתונים", אמר אניל ג'אין, סגן נשיא יחידת הבריאות של ווטסון, יבמ. "אנחנו מקבלים את הנתונים ואת כל המקורות כדי ליצור מהם תובנות מושכלות, מונעות-מידע. הנתונים דורשים מומחים אנושיים שיטפלו בהם – ובחברה הנרכשת יש חוקרים, מדעני מידע וכן שורת מומחים אחרים שיתווספו ליחידת הבריאות של ווטסון".

ג'אין ציין כי החטיבה מטפלת בהיבטי אבטחת הפרטיות של המטופלים, מצייתת ל-HIPAA, והוסיף כי המערכת דואגת להפרדה בין הנתונים הרפואיים השונים – ובין זהות המטופלים והחולים. הוא הסביר כי אם לחולה בעל כמה בעיות רפואיות, יש מערך מסוים של תסמינים (סימפטומים), ווטסון יכול לעזור לו, בכך שהוא "מפגיש" את נתוני החולה עם נתונים על חולים אחרים, בעלי תסמינים דומים. בדרך זו, יכול הרופא המטפל לבדוק ולהצליב דפוסים ונהלי טיפול, תוצאות בדיקות, נתונים מכתבי עת רפואיים – וכך הוא יכול להבין את המצב של החולה בהקשר של כל המידע הזה – ועל בסיס זה לקבל אבחנות טובות יותר ולהציע טיפולים טובים יותר.

נתונים על 300 מיליון מטופלים

כך, לחטיבת הבריאות יש כיום, לאחר הרכישה האחרונה, מידע רפואי על כ-300 מיליון מטופלים, מרביתם בארצות הברית. הנתונים מעובדים בפלטפורמת ווטסון, המהווה מעין "מסייע דיגיטלי" לרופאים ולצוות הרפואי – במטרה לסייע בשיפור הטיפולים ובהקטנת עלויות הטיפול.

הדחיפה החזקה שנותנת ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ – לחטיבת הבריאות של ווטסון, נובעת מכך שמומחים בעולם הבריאות וה-IT לעולם זה, מסכימים שהעתיד שלו טמון ביצירת מודל מחשוב חדש: כזה שיקשר את כלל המידע הרפואי – עם כלל מערכות המידע הרפואיות. השאלה היא מי יעשה זאת? יבמ, ברכישות המאסיביות שלה, מנסה לטעון לכתר, במטרה להוביל את התחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים