מחקר: יותר ממחצית מהארגונים לא ערוכים לשינוי הדיגיטלי

על פי יוניסיס, "מומחי IT ומנהלים עסקיים בארצות הברית ובאירופה מבינים את הערך של אימוץ מודל עסקי דיגיטלי - אבל מתקשים למצוא את הדרך הטובה ביותר להשיג את השינוי הדיגיטלי הזה"

רוצים - אבל מתקשים. אילוסטרציה: BigStock

מנמ"רים נאבקים על מנת להיערך לקראת השינוי הדיגיטלי אותו עליהם להעביר את הארגונים שלהם, אולם פחות ממחצית, 41% מהם מדווחים על עצמם כמוכנים לקראתו, כך עולה ממחקר חדש.

את המחקר יזמה יוניסיס (Unisys) והוא נערך בקרב מאות מנמ"רים באירופה ובארצות הברית. עורכי המחקר קובעים כי "מומחי IT ומנהלים עסקיים בארצות הברית ובאירופה מבינים את הערך של אימוץ מודל עסקי דיגיטלי – אבל מתקשים למצוא את הדרך הטובה ביותר להשיג את השינוי הדיגיטלי הזה".

המודל העסקי הדיגיטלי משקף את האיגום, ההתכנסות של כמה טכנולוגיות: מחשוב חברתי, מחשוב ענן, מחשוב נייד, ניתוח נתונים צופה פני עתיד ואבטחת מידע. כל אלו, יחדיו, נועדו להטמיע מודלים עסקיים חדשים, ולאפשר ולתמוך בלקוחות ועובדי הארגון על בסיס טכנולוגי. עוד נתפס המודל ככזה המנצל את תשתית ה-IT ככזו המאפשרת גמישות של מודלים עסקיים, עם יכולת להרחיב אותם על פי דרישה.

משתתפי המחקר אמרו שהם מאמינים כי עסקים דיגיטליים נותנים את המפתח ליכולת לספק רמות גבוהות של שירות. 55% מהם אמרו כי דרישת השירות היא האתגר המרכזי שלהם ב-2016.

מפעלים מוגדרי תוכנה

כמעט שני שלישים מהם, 65% אמרו שהם רואים כ"חשוב מאד" את הצורך של הארגונים שלהם לשינוי טכנולוגי, תהליכי מחשוב, או משאבי IT – במהלך 12 החודשים הבאים. זאת, על מנת ליישם עסק דיגיטלי. הם ציינו כי לשם כך נדרש להתמקד במיוחד בחמישה תחומי עדיפות: פיתוח אפליקציות סלולר, פריסת מחשוב ענן, מדיה חברתית, ניתוח נתונים ואבטחה.

עם זאת, המחקר מצביע על כך ש-54% מהם מעריכים את ההתקדמות של הארגון שלהם לעבר הטרנספורמציה דיגיטלית כ"ממוצע" (32%) – או "מתחת לממוצע" (22%). בנוסף, רק פחות מ-20% מהם ציינו כי אחד מחמשת התחומים הקריטיים שצוינו בעדיפות קריטית ליישום דיגיטלי בארגון – אכן מתקדם משמעותית. כך, רק 41% מהם אמרו כי הטכנולוגיה או תשתית ה-IT שלהם ערוכה לקראת השינוי האמור. 40% מהם ציינו כי אין לאנשי ה-IT שלהם את הכישורים הנדרשים לשינוי, ו-39% מהם אמרו כי אינם ערוכים לשינוי בהיבטי הלימה לרגולציות או אבטחת מידע.

69% מהם אמרו כי יש להם "התקדמות מועטה" בתחומי פיתוח יישומים ניידים או מעבר למחשוב ענן, אבל הודו כי הם מקדישים מעט מדי תשומת לב לתחומי המדיה החברתית, ניתוח נתונים ואבטחת מידע.

אנשי יוניסיס ציינו כי "ארגונים הופכים עצמם לעסקים דיגיטליים בצורה טובה יותר, כאשר הם נהיים 'מפעלים מוגדרי תוכנה', משמע כאלה שהטכנולוגיות מושרשות בארגון, והתוכנה מספקת יכולות חיבור וגמישות – בעלויות IT נמוכות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים