אובמה רוצה להגדיל את תקציב הסייבר ביותר משליש

הבקשה באה בשל הקושי שמגלה ממשל אובמה בהתמודדות עם הסיכון ההולך וגובר שמציבים איומי הסייבר, המגיעים משני כיוונים: פשיעה מקוונת מצד מדינות או בחסותן

מי ישמור עלינו? ברק אובמה. קרדיט: טוויטר

הצעת התקציב של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להגנת הסייבר לשנת הכספים 2017 – עומדת על 19 מיליארד דולר. מדובר בנתון המשקף גידול של יותר משליש לעומת התקציב בשנה החולפת.

הבקשה באה בשל הקושי שמגלה ממשל אובמה בהתמודדות עם הסיכון ההולך וגובר שמציבים איומי הסייבר, המגיעים משני כיוונים: פשיעה מקוונת מצד מדינות או בחסותן – משמע ריגול מקוון, ופשיעה מקוונת של ארגוני פשע מאורגן – משמע פעילות פלילית.

הצעת התקציב, שתוגש השבוע, משקפת גידול של יותר מחמישה מיליארד דולר, לעומת התקציב שעמד בשנה החולפת על 14 מיליארד, וכוללת 3.1 מיליארד דולר לחידוש טכנולוגיות בקרב כלל סוכנויות הממשל הפדרליות. לא ברור אם הקונגרס, המצוי בשליטת הרפובליקנים, יאשר את הגידול.

איומי הסייבר הם "בין הסכנות הדחופות ביותר לביטחון הלאומי והכלכלי של אמריקה," אמר אובמה לוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

להעמיד את התחום בראש סדר העדיפויות

הבקשה להגדלת תקציב הגנת הסייבר היא הסימן האחרון מהבית הלבן, על כי בכוונתו להעמיד את התחום בראש סדר העדיפויות שלו – בשנת הנשיאות האחרונה של אובמה. הבקשה מהדהדת לסדרה של פריצות מתוקשרת נגד גורמי ממשל וארגונים, ביניהם: זו לאולפני סוני (Sony) ב-2014 וזו לטארגט (Target) ב-2013. פריצות אלו ואחרות, העלו כי קיים פער בהיבט החקיקה לתחום, לצד חוסר ודאות של מנהלים, בדבר הדרך הטובה ביותר להתמודד עם איומי סייבר מתפתחים. הקשיים הללו קיבלו משנה תוקף, כאשר בשנה שעברה

האקרים פרצו למערכות ה-IT של הסוכנות הפדרלית למשאבי אנוש, OPM (ר"ת Office of Personnel Management). התוקפים גנבו פריטי מידע רגיש של 22 מיליון עובדים, בהווה ולשעבר, של הממשל האמריקני, והתברר כי הם היו שלוחי הממשל הסיני.

הבית הלבן צפוי להכריז השבוע על תכניתו להקמת ועדה נשיאותית לאבטחת סייבר, אשר תמליץ על דרכים לחזק את ההגנות בסייבר בעשור הקרוב. כך, גורמים רשמיים שתדרכו עיתונאים אתמול (ג'), אמרו כי ייווצר תפקיד החדש – של קצין אבטחת מידע ראשי פדרלי.

"לא משנה כמה טוב נפעל, לעולם לא נצליח למנוע 100% מהחדירות", אמר מייקל דניאל, עוזר מיוחד לנשיא ומתאם אבטחת סייבר – לכתבים בתדרוך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים