הרשת נפרדת מאגדת הרוק

פוסטים, ממים, צילומים והרבה אהבה מילאו היום (ב') את הרשתות החברתיות לאחר היוודע מותו של דיוויד בואי ● לקט נבחר

קשה להפריז בחשיבות תרומתו לתרבות שלנו של דיוויד בואי. מהמוזיקה עצמה ועד לרעיונות וערכים שניסה להטמיע באמצעות הדמות שלו, כמו המשחק בין המגדרים והזהויות – כאלה שבשנים שבהן דרך כוכבו היו חדשניים ולא מקובלים.

בואי, שמת היום (ב') מסרטן בגיל 69, היה אחד האומנים החשובים בהיסטוריה המוזיקלית – לצד שורה לא ארוכה כמו הביטלס, אלביס פרסלי ועוד אגדות פופ ורוק. הוא יצר אלבומים שהשפיעו על דורות שלמים והיוו השראה לאומנים אחרים.

כמו שמגיע לאגדה שכזו, אומת הרשת לא אכזבה ונפרדה מבואי בדרך מכובדת ויצירתית. הגולשים הביעו את צערם על מותו של האיש והזוהר בדרכים שונות – מפוסטים כואבים ועד לממים מקוריים, צילומים וסרטוני וידיאו. רבים ציטטו מתוך שירים ודברים שכתב, ציינו שהוא "הלך אבל לעולם לא יישכח" וכתבו: "תודה על הגאונות". אחרים טענו שהוא "ישן עם המלאכים" והיו גם רבים שהצטלמו באתרי הנצחה מאולתרים לזכרו שהוקמו ברחבי העולם.

אחת היצירות ששותפו היום רבות ברשתות החברתיות היא סרטון שיצרה הלן גרין עוד לפני מותו של אגדת הרוק ובו לקט ציורים כפי שהוא נראה לאורך השנים (ניתן לראות אותו למטה).

ניקול מרי כתבה בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלה הספד מרגש למדי: "אבא שלי לעולם לא יסלח לי אם לא אתן לאיש הזה את הכבוד וההוקרה שמגיעים לו. נוח על משכבך בשלום, דיוויד בואי – אומן אמיתי ופריק אמיתי".

"הוא נאבק למען מה שהאמין בו ושבר גבולות בעולם המוזיקה", הוסיפה. "ללא ספק, הוא לעולם לא יישכח. הוא לקח את הכול 'רחוק מדי', אבל אלוהים, איך שהוא ניגן בגיטרה… הייה שלום, אגדה!"

מה כתבו המפורסמים?

מפורסמים רבים פרסמו בחשבונות שלהם ברשתות החברתיות הספדים על בואי ודברי פרידה ממנו. טוני ויסקוטי, המפיק שסייע לבואי להביא לעולם אלבומי מופת כמו טרילוגיית ברלין, כתב: "הוא תמיד עשה מה שהוא רצה. והוא רצה לעשות את זה בדרך שלךו ובדרך הטובה ביותר. מותו לא היה שונה מחייו – יצירת אומנות".

דיוויד בואי. מתוך עמוד הטוויטר של רוד אמרסון

דיוויד בואי. מתוך עמוד הטוויטר של רוד אמרסון

"הוא היה איש יוצא מגדר הרגיל, מלא אהבה וחיים. הוא תמיד יהיה איתנו. כרגע, הדבר הראוי הוא לבכות", הוסיף.

הזמר בילי איידול כתב כי הוא "כמעט דומע" בעקבות החדשות על מותו של בואי. זמר אחר, קניה ווסט, ציין שבואי היה "אחד ממקורות ההשראה החשובים ביותר שלי. כל כך חסר פחד, כל כך יצירתי, הוא העניק לנו קסם לכל החיים".

בין הנפרדים מבואי בטוויטר (Twitter) היה גם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. הוא כתב כי "גדלתי בהאזנה ל… ובצפייה ב… אגדת הפופ דיוויד בואי. הוא היה רב אומן בלהמציא את עצמו מחדש. הפסד ענק".

ועוד אחד לסיום

הדיילי מייל (Daily Mail) בחר לצטט בחשבון הטוויטר שלו תגובה חצי צינית, אבל בעלת לפחות גרעין של אמת. "מומחה מוזיקה" כתב בה: "כשמייקל ג'קסון מת, האינטרנט קרס והרבה אתרים לא היו זמינים. האם קרה אותו הדבר במקרה של דיוויד בואי? לא ולא. הפעם הבאה שבה זה יקרה תהיה כשג'סטין ביבר ימות, כי ג'סטין ימות כזמר הטוב ביותר של כל הזמנים. בואי היה זמר מהשורה הראשונה, אבל ג'סטין יגיע לשיאים גבוהים ממנו. אני יודע שג'סטין מקבל הרבה שנאה, אבל לא ניתן להכחיש את הכישרון שלו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים