מספר שתיים הנצחי ביבמ – פורש

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות, עזב את הענק הכחול לאחר ארבעה עשורים ● תחת הנהגתו של מילס, נקטה החברה סדרה של רכישות, שכללה יותר מ-30 חברות תוכנה מאז 2001

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ביבמ

במהלך המסמל את סופה של תקופה, סטיב מילס, בכיר ביבמ (IBM), פורש.

מילס, 64, שתפקידו האחרון בשנה החולפת היה סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות, עבד בענק הכחול יותר מארבעה עשורים. הוא הצטרף לחברה ב-1973, מיד לאחר שסיים את לימודיו ביוניון קולג' (Union College) בניו יורק.

בתפקידו הקודם, מילס היה סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת התוכנה של יבמ במשך 14 שנים. מילס שיחק תפקיד מוביל בצמיחה של קבוצת התוכנה של יבמ, מאז הקמתה בשנת 1995. בתפקידו זה, הוא היה אחראי על ניהול כ-110 אלף עובדים – במקצועות הפיתוח, הייצור, מכירות, שיווק ותמיכה מקצועית. בשלוש השנים האחרונות, הוא קיבל תחת אחריותו גם את גופי החומרה והמערכות. התוספת של המערכות, הביאה לכך שמילס היה אחראי למוצרים של יבמ, המניבים הכנסות שנתיות של 40 מיליארד דולר, ומספקים תשתיות קריטיות ליותר מ-100 אלף ארגונים ברחבי העולם.

תחת הנהגתו של מילס, יבמ נקטה סדרה של רכישות, שכללה יותר מ-30 חברות תוכנה מאז 2001. מדובר ברכישות של מיליארדי דולרים, חלקן חברות ישראליות. מילס אחז בתפיסה לפיה יש לממש אסטרטגיה של מילוי "חורים" (פערי יכולת) בפלטפורמה שלה – על ידי רכישת חברות תוכנה עם מומחיות, לפי הצורך. התפיסה הזו הייתה נכונה במיוחד לעולמות הענן, ניתוח צופה פני עתיד (Analytics) ו-Big Data.

מילס קידם את גישת ה-Coopetition, "שותחרות", שילוב המילים שותפות ותחרות, ולא היסס לקיים שותפויות כאלה גם עם מתחרותיה העזות ביותר של יבמ, ומיקרוסופט (Microsoft) בראשן. כך, כבר לפני שנים, בתחילת העשור הקודם, לא היסס לקדם את תפיסת ה-SOA (ראשי תיבות ארכיטקטורה מבוססת שירותים), יחד עם ביל גייטס, אז יו"ר הענקית מרדמונד. השניים חלקו במה במשותף והדגימו את השירותים מבוססי הרשת של שתי החברות, שירותים הפועלים במשותף. עוד דחף מילס לפעילויות משותפות של יבמ עם חברות אחרות בעולמות הקוד הפתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים